Wychowanie fizyczne w rzeczywistości szkolnej. Bariery, rozwiązania, inspiracje
Zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu Rozmowy o Szkole, podczas których spotykamy się z dyrektorami szkół podstawowych poznanymi w projekcie "Dziecko z Pasją". Rozmawiamy o aktualnych wyzwaniach i kierunkach rozwoju edukacji. W rozmowach moderowanych przez Dominikę Złakowską-Cieślak dzielimy się dobrymi praktykami, inspirujemy i wspieramy dyrektorów, nauczycieli oraz wszystkie osoby, którym bliska jest nowoczesna edukacja.
Temat najbliższego spotkania:
Wychowanie fizyczne w rzeczywistości szkolnej: bariery, rozwiązania, inspiracje
W rozmowie wezmą udział:
🎤Dominika Złakowska-Cieślak - ekspertka Fundacji Uniwersytet Dzieci, współautorka programu szkoleniowego dla dyrektorów i nauczycieli szkół podstawowych Dziecko z Pasją.
🎤Dagmara Żołek - wicedyrektorka szkoły podstawowej, nauczycielka wychowania fizycznego. Certyfikowana trenerka II stopnia, mediatorka szkolna i współautorka programu szkolenia mediacji rówieśniczych dla dzieci i młodzieży. Założycielka Klubów Mediacji Rówieśniczych, autorka programu psychoedukacji dla klas 1-8. Akredytowana tutorka edukacyjna i rozwojowa Collegium Wratislaviense, prelegentka konferencji edukacyjnych. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi, rodzicami i nauczycielami w Polsce i Anglii.
🎤Jolanta Maciejewska - dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Klebarku Wielkim. Zna realia niewielkiej wiejskiej szkoły bez sali sportowej, gdzie lekcje wychowania fizycznego często odbywają się na korytarzu. Pomimo ograniczeń lokalowych aktywnie promuje zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną dzieci. Pasjonatka rowerowych wypraw po warmińskich okolicach. Wyznaje zasadę, że bez pozytywnych i wspierających relacji nie ma dobrej edukacji. Interesuje się rozwojem człowieka, logoterapią, uczeniem się przez całe życie, nieneurotypowością oraz budowaniem pozytywnej samooceny u dzieci i dorosłych. Od kilku lat zajmuje się także doradztwem zawodowym.
- Jak organizować lekcje wychowania fizycznego przy ograniczonej infrastrukturze?
- Jak prowadzić zajęcia, by uczniowie chętnie w nich uczestniczyli - niezależnie od kondycji i zainteresowania sportem?
- Jak rozmawiać z uczniami i rodzicami o korzyściach płynących z systematycznego udziału w lekcjach WF?
- Jak utrzymać motywację uczniów starszych klas szkoły podstawowej do aktywnego uczestnictwa?
Serdecznie zapraszamy!