IV OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KomunikAACja, Samoświadomość, Seksualność - wsparcie środowiska osób w spektrum autyzmu i osób z niepełnosprawnościami
Maja Kłoda - Leszczyńska
Paulina Rutka
Wspieram osoby ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, ich rodziny i otoczenie, by tworzyć otwarty, przyjazny świat dla osób niemówiących. Pracuję przede wszystkim z osobami w spektrum autyzmu, z porażeniem mózgowym, niepełnosprawnościami sprzężonymi, zespołami genetycznymi, afazją czy apraksją.
Z wykształcenia jestem psychologiem, logopedą i socjologiem. Ukończyłam studia na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studia doskonalące z neurologopedii na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w ośrodku wczesnej interwencji, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz współpracując z różnymi krakowskimi placówkami edukacyjnymi, specjalnymi i integracyjnymi.
Prowadzę konsultacje dla rodzin, szkolenia i superwizje dla terapeutów. Współpracuję z zespołami placówek edukacyjnych i opiekuńczych nad tworzeniem systemów wsparcia komunikacji dla ich podopiecznych. Piszę teksty popularnonaukowe o tematyce wspomagania komunikacji.
Jestem prezeską i współzałożycielką Fundacji generAACja. Od 7 lat walczymy o to, aby dostęp do języka dzięki komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) stał się standardem.
Olgierd Kosiba
Prezes Towarzystwa Tłumaczy i Wykładowców Języka MigowegoGEST, nieprzerwanie od 2010 roku.
Tłumacz i lektor polskiego języka migowego.
PROFIL ZAWODOWY DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA I EDUKACYJNA
- Współautor książki "Leksykon języka migowego" (Wydawnictwo SILETIUM, Bogatynia, 2011) - najobszerniejszej publikacji słownikowej dotyczącej PJM w Polsce.
- Współautor książki " Dostępność z GESTem" (Towarzystwo GEST, 2024).
- Autor książek do nauki polskiego języka migowego oraz programów nauczania w tym zakresie.
- Autor książki. "Skuteczne nauczanie. Metodyka nauczania. Techniki, formy, metody." (Towarzystwo GEST, 2012).
- Pomysłodawca i twórca platform edukacyjnych: migaj.eu (od 2014), pjm-online.pl (od 2020) oraz aplikacji mobilnej MIGAJ Z NAMI: PJM (od 2017).
- Współtwórca projektu ODWAŻNI (od 2023) dedykowanego edukacji włączającej. Współzałożyciel projektu Migam.pl (obecnie Migam.org, 2011-2012).
- Kierownik studiów podyplomowych "Lektor polskiego języka migowego" (2021-2022, 3 semestry).
- Absolwent prestiżowego szkolenia TESOL z rozszerzeniem na języki migowe (The Canadian Institute of English, 2002).
- Metodyk i autor innowacyjnych metod nauczania, m.in. Metody wizualizacji językowej w oparciu o technologię spaceru wirtualnego (2022-2023).
- Prelegent na TEDx Marszałkowska, wystąpienie "Crack the Code!" (2014).
- Trener z zakresu postępowania w sytuacjach zagrożeń terrorystycznych w projekcie "Bezpieczna szkoła" (Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2016).
PROFIL ZAWODOWY EKSPERTYZA I DZIAŁANIA NA RZECZ DOSTĘPNOŚCI
- Koordynator ds. dostępności oraz specjalista w zakresie zapewnienia dostępności i postępowania skargowego w Ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (od 2021).
- Ekspert ds. dostępności w opiece farmaceutycznej w projekcie LEKOLEPKI w Konsorcjum Naukowym PIKTOREX na UKSW w Warszawie (2018). Konsultant ds. dostępności w zakresie zatrudniania Głuchych w firmie AMAZON w ramach projektu MigaMY (od 2020).
- Ekspert w projekcie "MUZEA BEZ BARIER" - Koalicja muzeów polskich i ukraińskich na rzecz profesjonalnej obsługi niepełnosprawnego zwiedzającego (2014).
- Autor prelekcji i warsztatów dotyczących dostępności stron internetowych zgodnie ze standardem WCAG 2.0 (projekt "Droga do dostępności", Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, 2015).
- Trener Narodowego Centrum Kultury w zakresie włączania osób g/Głuchych i słabosłyszących w działania kulturalne (2022).
PROFIL ZAWODOWY DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNA
- Mediator sądowy przy Sądzie Okręgowym w Poznaniu (od 2018).
- Członek pierwszej kadencji Polskiej Rady Języka Migowego , powołany przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Władysława Kosiniaka-Kamysza (2012).
- Członek Zespołu Rzeczniczki Praw Dziecka , Moniki Horny-Cieślak, ds. Ochrony Dzieci z Niepełnosprawnościami przed Przemocą (2024).
- Członek i współtwórca inicjatyw "Chcemy całego życia" (2017) oraz "Nasz Rzecznik" (2024).
- Konsultant ds. Głuchych w Kancelarii Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego (2010-2015), odpowiedzialny za tłumaczenie strony prezydent.pl na PJM.
- Uczestnik uroczystości podpisania Ustawy o języku migowym (2011, Belweder) oraz ratyfikacji Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych (Pałac Prezydencki, 2011) na zaproszenie Prezydenta RP.
PROFIL ZAWODOWY ORGANIZACJA EVENTÓW I PROJEKTÓW INTEGRACYJNYCH
- Organizator pierwszego w Europie koncertu piosenek śpiewanych/miganych w PJM i ASL (2014).
- Organizator ogólnopolskiej konferencji "Zero barier - muzea dla niepełnosprawnych" (Muzeum Historii Żydów Polskich, Warszawa, 2014).
- Inicjator projektu "Chcemy być sobą" (2024) na rzecz niepełnosprawności i dostępności.
- Współorganizator projektu polsko-ukraińskiego dla Głuchych uchodźców we współpracy z UNHCR (2024).
- Twórca serii StandUp'ów integracyjnych : "StandUp Wytchnieniowy", "StandUp Bez barier, PO BANDZIE", "StandUp (nie)pełnosprawny" (2024-2025).
- Jako pierwszy w Polsce dokonał autorskiego tłumaczenia opery Richarda Wagnera "PARSIFAL" na PJM na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu (2013-2018).
PROFIL ZAWODOWY WYRÓŻNIENIA I NOMINACJE
- Wyróżniony w plebiscycie Generacje Niezależności (Fundacja PODAJ DALEJ, 2024).
- Nominowany przez portal Głos Wielkopolski w plebiscycie Osobowość Roku w kategorii Działalność społeczna i charytatywna (2024-2025).

Katarzyna Fediuk
Pedagog z wykształcenia, lektor i tłumacz polskiego języka migowego. Cechuje ją stoicyzm, cierpliwość oraz wyluzowane podejście do życia, co pozwala jej efektywnie pracować z ludźmi i podejmować wyzwania bez stresu. Pasjonuje się wspieraniem osób Głuchych, wierząc, że kluczem do sukcesu jest nie tylko wiedza, ale także odpowiednie podejście i otwartość na drugiego człowieka.

Ewa Grzelak - logopeda, terapeuta AAC, szkoleniowiec, trener MÓWika i mentor, terapeuta metody PROMPT, glottodydaktyk, a przede wszystkim praktyk. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami związanymi z komunikowaniem się i mówieniem. W praktyce logopedycznej opiera się na wspomaganiu mówienia za pomocą AAC. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, kładąc szczególny nacisk na metody pracy z dzieckiem z autyzmem, dziecięcą apraksją mowy, afazją motoryczną i zaburzeniami komunikowania się. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się, prowadząc szkolenia dla terapeutów i rodziców, wykłady dla studentów Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu oraz własną stronę internetową www.apraksja.pl. Prelegentka na licznych konferencjach, zarówno w Polsce, jak i za granicą (m.in "AAC in the cloud", "Apraxia Kids National Conference").Prywatnie mama 16-letniego Huberta, chłopca z autyzmem i dziecięcą apraksją mowy, użytkownika AAC. Współautor publikacji "Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej" E. Przebinda, M. Michalik, E.Grzelak (Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk, 2023)
Daria Serafin
Z wykształcenia pedagożka specjalna. Z zamiłowania do gadania - specjalistka AAC. Pracuje w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym Dreamlab, gdzie na co dzień wspiera dzieci rozwijające się w spektrum autyzmu.
Aneta Narloch
Moja organizacja/instytucja:
Fundacja Wielkie Rzeczy- współzałożycielka i prezeska
Obszary działania:
wsparcie rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnościami i wyzwaniami rozwojowymi, działania w obszarze edukacji, kooperatywy edukacyjne O sobie: Wspieram lokalnie rodziny z dziećmi, które rozwijają się w spektrum autyzmu.
Jestem współinicjatorką i menedżerką wielu projektów społecznych, np. Gdyńscy Rodzice Rodzicom, Ogród Wzmacniających Relacji (Finalistka programu Wzmocnione 2021), Ogrodowy Krąg Kobiet. Organizuję konferencje, warsztaty i spotkania wspierające rodziny, współtworzę kooperatywę edukacyjną dla dzieci w dzikim ogrodzie w Gdyni. Prywatnie i w pracy propaguję edukację i terapie oparte o autentyczne relacje- pełne bliskości, zaufania, entuzjazmu, szacunku, samoświadomości dorosłych i samostanowienia i autonomii dzieci. W dzikim ogrodzie tworzymy przestrzeń dobrostanu dla dzieci i rodziców, gdzie każdy jest zauważony i akceptowany. Wierzę, że "trawa nie rośnie szybciej, gdy się za nią ciągnie"- pozwalamy dzieciom być dziećmi i rozwijać się w swoim tempie i w ramach swoich możliwości, wspieramy wolną zabawę i ogrom czasu spędzanego w kontakcie z przyrodą. Mieszkam w Gdyni, z mężem i dwójką dzieci.
Pedagog Specjalny, wczesnoszkolnyi przedszkolny. Były wychowawca w szkole specjalnej, obecnie pracujący w Fundacji Prodeste. Twórca Klubu Neuroróżnorodnych dla dorosłych osób rozwijających się w spektrum autyzmu, autystycznej Drużyny Harcerskiej oraz pasjonat natury i fizyki kwantowej.
Joanna Ławicka

Dr n. hum. Izabela Fornalik
Pedagożka specjalna
Certyfikowana seksuolożka PTS
Certyfikowana psychoterapeutka CBT
Certyfikowana seksuolożka kliniczna PTS i certyfikowana psychoterapeutka CBT (poznawczo-behawioralna) oraz psychoterapeutka DBT (dialektyczno-behawioralna), która nie porzuciła swej miłości do pedagogiki specjalnej. Pasjonuje ją ludzka różnorodność i poszukiwanie dróg wspierania zdrowia psychicznego i seksualnego osób neuroróżnorodnych, osób z niepełnosprawnością intelektualną i z niepełnosprawnością sprzężoną, a także osób różnorodnych płciowo i seksualnie. Jest zaangażowania w tworzenie przepisów prawa, które dają wspomnianym grupom osób szansę bycia wysłuchanymi i usłyszanymi. Jest członkinią Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, wykładowczynią na Podyplomowych Studiach "Seksuologia Kliniczna - Opiniowanie, Edukacja, Terapia" na UAM w Poznaniu oraz na studiach podyplomowych "Seksuologia Kliniczna" realizowanych na Uniwersytecie SWPS. Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty i szkolenia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, osób w spektrum autyzmu, ich nauczycieli i rodziców na temat seksualności. Jest autorką licznych publikacji na ten temat, między innymi książek: "Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej? Poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli", "Jak edukować seksualnie osoby z niepełnosprawnością intelektualną? Poradnik dla specjalistów", "Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną" oraz wielu artykułów naukowych i popularno- naukowych, m.in. "Przesłuchiwanie świadków z niepełnosprawnością intelektualną". Tworzy pomoce dydaktyczne przydatne w edukacji seksualnej osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jest autorką pakietów edukacyjnych "O dojrzewaniu. Chłopcy", "O dojrzewaniu. Dziewczęta" oraz współautorką pakietu "Poznać i zrozumieć uczucia". W roku 2017 została wyróżniona tytułem Ambasadorki Konwencji ONZ o Prawach Osób z Niepełnosprawnościami.

Absolwentka Wydziału Pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim, doktorka nauk humanistycznych, certyfikowana edukatorka seksualna, wieloletnia wykładowczyni psychosomatyki i rehabilitacji seksualnej w Wydziale Rehabilitacji w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, psychoterapeutka w nurcie humanistyczno-doświadczeniowym. Od wielu lat zajmuje się edukacją psychoseksualną młodzieży oraz seksualnością kobiet. Od 1991 roku aktywnie zajmuje się edukacją seksualną w Polsce rozpoczynając od działalności w Krajowym Komitecie ds. HIV/AIDS i pracy nad podstawami programowymi Wiedzy o życiu seksualnym człowieka w 1993 roku. Jest współtwórczynią podręcznika zatwierdzone go użytku z 2000 roku " Ja i Ty : wychowanie do życia w rodzinie : podręcznik dla gimnazjalistek i gimnazjalistów" i wielu książek z zakresu edukacji seksualnej dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jest również autorką i współautorką licznych książek i artykułów naukowych i popularnonaukowych z tego zakresu m.in. monografii "Edukacja seksualna", "Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością fizyczną", "Jak się kochać" i "Seks na wysokich obcasach", "Zwykłej książki o tym, skąd się biorą dzieci", "Wdzięczność", "Seks trzyma nas przy życiu", "Wstyd" , "Seksedpl", "Przypływ" . Swoją pracę naukową i popularyzatorską poświęca profilaktyce zaburzeń psychoseksualnych, szeroko rozumianej edukacji seksualnej i propagowaniu zdrowia seksualnego. Jest członkinią zespołu eksperckiego projektu dotyczącego seksualności osób z niepełnosprawnościami "Sekson" oraz ogólnopolskiego projektu edukacyjnego #Seksedpl. Na co dzień pracuje z klientami w zakresie edukacji psychoseksualnej w Centrum Terapii Lew-Starowicz w Warszawie oraz aktywnie działa w organizacjach pozarządowych.

Katarzyna Ślęczek
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Pedagożka specjalna, trenerka, superwizorka i instruktorka metody Wideotreningu Komunikacji (VIT - Video Interaction Training, ukończone 2 - letnie szkolenie nadające uprawnienia trenerskie do pracy z rodzicami i profesjonalistami oraz 2 - letnie szkolenie superwizorskie).
Terapeutka i superwizorka relacyjno - rozwojowa oraz wiceprezeska Stowarzyszenia Terapeutów Relacyjno - Rozwojowych.
Ukończyła również II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Od wielu lat współpracuje z wieloma instytucjami, uczelniami, organizacjami i stowarzyszeniami w zakresie prowadzenia wykładów, warsztatów oraz certyfikowanych szkoleń dotyczących nawiązywania pozytywnych relacji z dzieckiem z niepełnosprawnościami i autyzmem dla terapeutów, rodziców i rodziców adopcyjnych.
Prelegentka wielu krajowych i międzynarodowych konferencji dotyczących wczesnej interwencji ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących wspierania kontaktów pomiędzy rodzicami a dzieckiem z grupy ryzyka, z zaburzeniami rozwoju, w tym urodzonych przedwcześnie.
Obecnie wicedyrektorka Maltańskiego Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i Ich Rodzinom w Krakowie.
Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju oraz ich rodzicami w ramach Wczesnej Interwencji, edukacji i współpracy z oddziałami neonatologicznymi.
Autorka publikacji o zastosowaniu Wideotreningu Komunikacji w pracy z rodzinami z dzieckiem o zaburzonym rozwoju oraz materiałów szkoleniowych dla specjalistów pracujących w placówkach specjalnych.
Jako superwizorka VIT i superwizorka relacyjno - rozwojowa posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu indywidualnych i grupowych superwizji, warsztatów dla profesjonalistów i rodziców.
- rodzic osoby z niepełnosprawnością,
- pedagożka, edukatorka, współzałożycielka i dyrektorka Zespołu Niepublicznych Placówek Oświatowych PSONI Gdańsk,
- wieceprzewodnicząca Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku,
- członkini Family and User Forum przy Europejskej Akademii Niepełnosprawności Dziecięcej (European Academy of Childhood Disability),
- członkini advisory board przy European Patients Advocacy Group w the European Reference Network ITACHA,
- członkini zarządu CARAVAN 2000, European Movement for Diversity and Understanding,
- członkini zarządu Koalicji na rzecz Rodzinnej Opieki Zastępczej,
- w latach 2022 - 2023 członkini Rady ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz tekstu łatwego do czytania i zrozumienia przy Pełnomocniku Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,
- członkini Gdyńskiej Rady ds. dzieci z niepełnosprawnościami,
- współpracowniczka kanadyjskiego stowarzyszenia CanChild oraz Polskiej Akademii Niepełnosprawności Dziecięcej,
- edukatorka Kręgów Wsparcia,
- członkini Rady ds. opracowania standardów wsparcia osób z mózgowym porażeniem dziecięcym,
- współautorka opracowań za zakresu wczesnego wspomagania rozwoju, edukacji dzieci z chorobami rzadkimi oraz transition guidelines dla osób z rzadkimi zespołami genetycznymi,
- współpracowniczka i wykładowczyni Akademii Pedagogiki Specjalnej, Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju
Jacek Kielin - psycholog, superwizor relacyjno-rozwojowy
Prezes Stowarzyszenia Terapeutów Relacyjno-Rozwojowych, Dyrektor Ośrodka Wspierania Kompetencji Nauczycielskich i Terapeutycznych "Strefa Dobrych Emocji" w Poznaniu. Były dyrektor Przedszkola Specjalnego "Orzeszek" w Poznaniu. Autor poradników i przewodników dla rodziców i wychowawców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną m.in. "Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim ", Profil osiągnięć ucznia. Przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych", Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego.", Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną".
Joanna Izabela Klaga
Wykształcenie i doświadczenie:
● Absolwentka Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego na wydziale Politologii i Komunikacji Społecznej.
● Stypendystka New Media Communication na University of Hull.
● Specjalistka w zakresie komunikacji społecznej , współpracy międzysektorowej oraz budowania relacji w biznesie. Działalność i specjalizacje:
● Wiceprezes Fundacji Autika.
● Certyfikowana fundraiserka i rzecznik prasowy.
● Trenerka Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopnia ze specjalizacją w pracy z młodzieżą w spektrum autyzmu.
● Terapeutka Relacyjno-Rozwojowa.
Misja i cele:
Dzieląc się własnymi doświadczeniami związanymi z wychowywaniem neuroróznorodnych dzieci oraz pracą z nastolatkami i młodymi dorosłymi rozwijającymi się w spektrum autyzmu, od lat konsekwentnie buduje system narracji, opowieści uszytej z przykładów, rozwiązań i strategii, które pomagają młodym ludziom odnajdywać się w sytuacjach społecznych. Wspiera rodziców, opiekunów i nauczycieli w budowaniu wspólnoty, która staje się bezpiecznym punktem wyjścia do usamodzielniania i wspierania samostanowienia osób w spektrum z poszanowanie ich potrzeb.
Olaf Kraus de Camargo
Dr. Olaf Kraus de Camargo is an Associate Professor in the Department of Pediatrics at McMaster University , the co-director of the CanChild Centre for Childhood Disability Research and a member of MacART (McMaster Autism Research Team) . He practices as a developmental pediatrician at the Ron Joyce Children's Health Centre in Hamilton, Ontario, Canada. He completed his medical education and pediatric training in Brazil, followed by a residency in Germany where he received training in developmental-behavioural paediatrics/social paediatrics and child neurology. Prior to joining the faculty at McMaster, Dr. Kraus de Camargo held positions in Germany as a Professor of Social Medicine at the University of Applied Sciences Nordhausen and as CEO and Medical Director of Kinderzentrum Pelzerhaken gGmbH, an inpatient and outpatient facility for children with developmental- behavioural disabilities and chronic neurologic disorders. Since 2001, Olaf Kraus de Camargo has been involved with the implementation of the WHO - International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). He co-edited the book ICF: A Hands-On Approach for Clinicians and Families . He is a member of the steering committee of PONDA - Physicians of Ontario Neurodevelopmental Advocacy and was a member of the Disability Advisory Committee to the Canadian Revenue Agency from 2021-2024. View Dr. Kraus de Camargo's research and publications on ResearchGate, a digital network dedicated to science and research.
Connect with Dr. Kraus de Camargo via Social Media:
LinkedIn - www.linkedin.com/in/krausdecamargo
Jest profesorem nadzwyczajnym w Katedrze Pediatrii na Uniwersytecie McMaster, współdyrektorem Centrum Badań nad Niepełnosprawnością Dziecięcą CanChild oraz członkiem zespołu badawczego ds. autyzmu MacART (McMaster Autism Research Team). Pracuje jako pediatra rozwojowy w Centrum Zdrowia Dziecka Ron Joyce w Hamilton, Ontario (Kanada).
Ukończył studia medyczne i specjalizację z pediatrii w Brazylii, a następnie odbył rezydenturę w Niemczech, gdzie szkolił się w zakresie pediatrii rozwojowo-behawioralnej, pediatrii społecznej oraz neurologii dziecięcej.
Przed rozpoczęciem pracy na Uniwersytecie McMaster, dr Kraus de Camargo zajmował stanowiska profesora medycyny społecznej na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Nordhausen (Niemcy) oraz dyrektora generalnego i medycznego w Kinderzentrum Pelzerhaken gGmbH - placówce oferującej opiekę stacjonarną i ambulatoryjną dla dzieci z zaburzeniami rozwojowo-behawioralnymi i przewlekłymi chorobami neurologicznymi.
Od 2001 roku dr Kraus de Camargo aktywnie uczestniczy we wdrażaniu Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) opracowanej przez WHO. Współredagował książkę "ICF: Praktyczne podejście dla lekarzy i rodzin".
Jest członkiem komitetu sterującego organizacji PONDA (Physicians of Ontario Neurodevelopmental Advocacy) oraz był członkiem Komitetu Doradczego ds. Niepełnosprawności przy Canadian Revenue Agency w latach 2021-2024.
Publikacje dr Krausa de Camargo dostępne są na platformie naukowej ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Olaf-Kraus-De...
Z dr Krausem de Camargo można skontaktować się także za pośrednictwem mediów społecznościowych:
LinkedIn - www.linkedin.com/in/krausdecamargo