IV OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KomunikAACja, Samoświadomość, Seksualność - wsparcie środowiska osób w spektrum autyzmu i osób z niepełnosprawnościami

location icon
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu Kielecka 7, Gdynia
calendar icon
Od 13 cze 9:00 do 14 cze 16:55
ticket icon
Od 0,00 zł

Maja Kłoda - Leszczyńska


Paulina Rutka 

Wspieram osoby ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, ich rodziny i otoczenie, by tworzyć otwarty, przyjazny świat dla osób niemówiących. Pracuję przede wszystkim z osobami w spektrum autyzmu, z porażeniem mózgowym, niepełnosprawnościami sprzężonymi, zespołami genetycznymi, afazją czy apraksją.

Z wykształcenia jestem psychologiem, logopedą i socjologiem. Ukończyłam studia na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studia doskonalące z neurologopedii na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w ośrodku wczesnej interwencji, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz współpracując z różnymi krakowskimi placówkami edukacyjnymi, specjalnymi i integracyjnymi.

Prowadzę konsultacje dla rodzin, szkolenia i superwizje dla terapeutów. Współpracuję z zespołami placówek edukacyjnych i opiekuńczych nad tworzeniem systemów wsparcia komunikacji dla ich podopiecznych. Piszę teksty popularnonaukowe o tematyce wspomagania komunikacji.

Jestem prezeską i współzałożycielką Fundacji generAACja. Od 7 lat walczymy o to, aby dostęp do języka dzięki komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) stał się standardem. 



Olgierd Kosiba

Prezes Towarzystwa Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego

GEST, nieprzerwanie od 2010 roku.

Tłumacz i lektor polskiego języka migowego.

PROFIL ZAWODOWY DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA I EDUKACYJNA

  • Współautor książki "Leksykon języka migowego" (Wydawnictwo SILETIUM, Bogatynia, 2011) - najobszerniejszej publikacji słownikowej dotyczącej PJM w Polsce.
  • Współautor książki " Dostępność z GESTem" (Towarzystwo GEST, 2024).
  • Autor książek do nauki polskiego języka migowego oraz programów nauczania w tym zakresie.
  • Autor książki. "Skuteczne nauczanie. Metodyka nauczania. Techniki, formy, metody." (Towarzystwo GEST, 2012). 
  • Pomysłodawca i twórca platform edukacyjnych: migaj.eu (od 2014), pjm-online.pl (od 2020) oraz aplikacji mobilnej MIGAJ Z NAMI: PJM (od 2017).
  • Współtwórca projektu ODWAŻNI (od 2023) dedykowanego edukacji włączającej. Współzałożyciel projektu Migam.pl (obecnie Migam.org, 2011-2012).
  • Kierownik studiów podyplomowych "Lektor polskiego języka migowego" (2021-2022, 3 semestry). 
  • Absolwent prestiżowego szkolenia TESOL z rozszerzeniem na języki migowe (The Canadian Institute of English, 2002).
  • Metodyk i autor innowacyjnych metod nauczania, m.in. Metody wizualizacji językowej w oparciu o technologię spaceru wirtualnego (2022-2023).
  • Prelegent na TEDx Marszałkowska, wystąpienie "Crack the Code!" (2014).
  • Trener z zakresu postępowania w sytuacjach zagrożeń terrorystycznych w projekcie "Bezpieczna szkoła" (Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2016).

PROFIL ZAWODOWY EKSPERTYZA I DZIAŁANIA NA RZECZ DOSTĘPNOŚCI

  • Koordynator ds. dostępności oraz specjalista w zakresie zapewnienia dostępności i postępowania skargowego w Ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (od 2021). 
  • Ekspert ds. dostępności w opiece farmaceutycznej w projekcie LEKOLEPKI w Konsorcjum Naukowym PIKTOREX na UKSW w Warszawie (2018). Konsultant ds. dostępności w zakresie zatrudniania Głuchych w firmie AMAZON w ramach projektu MigaMY (od 2020). 
  • Ekspert w projekcie "MUZEA BEZ BARIER" - Koalicja muzeów polskich i ukraińskich na rzecz profesjonalnej obsługi niepełnosprawnego zwiedzającego (2014). 
  • Autor prelekcji i warsztatów dotyczących dostępności stron internetowych zgodnie ze standardem WCAG 2.0 (projekt "Droga do dostępności", Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, 2015). 
  • Trener Narodowego Centrum Kultury w zakresie włączania osób g/Głuchych i słabosłyszących w działania kulturalne (2022).

PROFIL ZAWODOWY DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNA 

  • Mediator sądowy przy Sądzie Okręgowym w Poznaniu (od 2018).
  • Członek pierwszej kadencji Polskiej Rady Języka Migowego , powołany przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Władysława Kosiniaka-Kamysza (2012). 
  • Członek Zespołu Rzeczniczki Praw Dziecka , Moniki Horny-Cieślak, ds. Ochrony Dzieci z Niepełnosprawnościami przed Przemocą (2024).
  • Członek i współtwórca inicjatyw "Chcemy całego życia" (2017) oraz "Nasz Rzecznik" (2024). 
  • Konsultant ds. Głuchych w Kancelarii Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego (2010-2015), odpowiedzialny za tłumaczenie strony prezydent.pl na PJM. 
  • Uczestnik uroczystości podpisania Ustawy o języku migowym (2011, Belweder) oraz ratyfikacji Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych (Pałac Prezydencki, 2011) na zaproszenie Prezydenta RP.

PROFIL ZAWODOWY ORGANIZACJA EVENTÓW I PROJEKTÓW INTEGRACYJNYCH

  • Organizator pierwszego w Europie koncertu piosenek śpiewanych/miganych w PJM i ASL (2014).
  • Organizator ogólnopolskiej konferencji "Zero barier - muzea dla niepełnosprawnych" (Muzeum Historii Żydów Polskich, Warszawa, 2014). 
  • Inicjator projektu "Chcemy być sobą" (2024) na rzecz niepełnosprawności i dostępności. 
  • Współorganizator projektu polsko-ukraińskiego dla Głuchych uchodźców we współpracy z UNHCR (2024). 
  • Twórca serii StandUp'ów integracyjnych : "StandUp Wytchnieniowy", "StandUp Bez barier, PO BANDZIE", "StandUp (nie)pełnosprawny" (2024-2025). 
  • Jako pierwszy w Polsce dokonał autorskiego tłumaczenia opery Richarda Wagnera "PARSIFAL" na PJM na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu (2013-2018).

PROFIL ZAWODOWY WYRÓŻNIENIA I NOMINACJE

  • Wyróżniony w plebiscycie Generacje Niezależności (Fundacja PODAJ DALEJ, 2024).
  • Nominowany przez portal Głos Wielkopolski w plebiscycie Osobowość Roku w kategorii Działalność społeczna i charytatywna (2024-2025).


Katarzyna Fediuk

Pedagog z wykształcenia, lektor i tłumacz polskiego języka migowego. Cechuje ją stoicyzm, cierpliwość oraz wyluzowane podejście do życia, co pozwala jej efektywnie pracować z ludźmi i podejmować wyzwania bez stresu. Pasjonuje się wspieraniem osób Głuchych, wierząc, że kluczem do sukcesu jest nie tylko wiedza, ale także odpowiednie podejście i otwartość na drugiego człowieka.



Ewa Grzelak 
- logopeda, terapeuta AAC, szkoleniowiec, trener MÓWika i mentor, terapeuta metody PROMPT, glottodydaktyk, a przede wszystkim praktyk. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami związanymi z komunikowaniem się i mówieniem. W praktyce logopedycznej opiera się na wspomaganiu mówienia za pomocą AAC. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, kładąc szczególny nacisk na metody pracy z dzieckiem z autyzmem, dziecięcą apraksją mowy, afazją motoryczną i zaburzeniami komunikowania się. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się, prowadząc szkolenia dla terapeutów i rodziców, wykłady dla studentów Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu oraz własną stronę internetową www.apraksja.pl. Prelegentka na licznych konferencjach, zarówno w Polsce, jak i za granicą (m.in "AAC in the cloud", "Apraxia Kids National Conference").Prywatnie mama 16-letniego Huberta, chłopca z autyzmem i dziecięcą apraksją mowy, użytkownika AAC. Współautor publikacji "Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej" E. Przebinda, M. Michalik, E.Grzelak (Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk, 2023)


Daria Serafin

Z wykształcenia pedagożka specjalna. Z zamiłowania do gadania - specjalistka AAC. Pracuje w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym Dreamlab, gdzie na co dzień wspiera dzieci rozwijające się w spektrum autyzmu.

Aneta Narloch 

Moja organizacja/instytucja:
Fundacja Wielkie Rzeczy- współzałożycielka i prezeska

Obszary działania:
wsparcie rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnościami i wyzwaniami rozwojowymi, działania w obszarze edukacji, kooperatywy edukacyjne O sobie: Wspieram lokalnie rodziny z dziećmi, które rozwijają się w spektrum autyzmu.

Jestem współinicjatorką i menedżerką wielu projektów społecznych, np. Gdyńscy Rodzice Rodzicom, Ogród Wzmacniających Relacji (Finalistka programu Wzmocnione 2021), Ogrodowy Krąg Kobiet. Organizuję konferencje, warsztaty i spotkania wspierające rodziny, współtworzę kooperatywę edukacyjną dla dzieci w dzikim ogrodzie w Gdyni. Prywatnie i w pracy propaguję edukację i terapie oparte o autentyczne relacje- pełne bliskości, zaufania, entuzjazmu, szacunku, samoświadomości dorosłych i samostanowienia i autonomii dzieci. W dzikim ogrodzie tworzymy przestrzeń dobrostanu dla dzieci i rodziców, gdzie każdy jest zauważony i akceptowany. Wierzę, że "trawa nie rośnie szybciej, gdy się za nią ciągnie"- pozwalamy dzieciom być dziećmi i rozwijać się w swoim tempie i w ramach swoich możliwości, wspieramy wolną zabawę i ogrom czasu spędzanego w kontakcie z przyrodą. Mieszkam w Gdyni, z mężem i dwójką dzieci.


Tomasz Gruszka
Pedagog Specjalny, wczesnoszkolnyi przedszkolny. Były wychowawca w szkole specjalnej, obecnie pracujący w Fundacji Prodeste. Twórca Klubu Neuroróżnorodnych dla dorosłych osób rozwijających się w spektrum autyzmu, autystycznej Drużyny Harcerskiej oraz pasjonat natury i fizyki kwantowej.

Joanna Ławicka



Dr n. hum. Izabela Fornalik

Pedagożka specjalna
Certyfikowana seksuolożka PTS
Certyfikowana psychoterapeutka CBT


Certyfikowana seksuolożka kliniczna PTS i certyfikowana psychoterapeutka CBT (poznawczo-behawioralna) oraz psychoterapeutka DBT (dialektyczno-behawioralna), która nie porzuciła swej miłości do pedagogiki specjalnej. Pasjonuje ją ludzka różnorodność i poszukiwanie dróg wspierania zdrowia psychicznego i seksualnego osób neuroróżnorodnych, osób z niepełnosprawnością intelektualną i z niepełnosprawnością sprzężoną, a także osób różnorodnych płciowo i seksualnie. Jest zaangażowania w tworzenie przepisów prawa, które dają wspomnianym grupom osób szansę bycia wysłuchanymi i usłyszanymi. Jest członkinią Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, wykładowczynią na Podyplomowych Studiach "Seksuologia Kliniczna - Opiniowanie, Edukacja, Terapia" na UAM w Poznaniu oraz na studiach podyplomowych "Seksuologia Kliniczna" realizowanych na Uniwersytecie SWPS. Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty i szkolenia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, osób w spektrum autyzmu, ich nauczycieli i rodziców na temat seksualności. Jest autorką licznych publikacji na ten temat, między innymi książek: "Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej? Poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli", "Jak edukować seksualnie osoby z niepełnosprawnością intelektualną? Poradnik dla specjalistów", "Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną" oraz wielu artykułów naukowych i popularno- naukowych, m.in. "Przesłuchiwanie świadków z niepełnosprawnością intelektualną". Tworzy pomoce dydaktyczne przydatne w edukacji seksualnej osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jest autorką pakietów edukacyjnych "O dojrzewaniu. Chłopcy", "O dojrzewaniu. Dziewczęta" oraz współautorką pakietu "Poznać i zrozumieć uczucia". W roku 2017 została wyróżniona tytułem Ambasadorki Konwencji ONZ o Prawach Osób z Niepełnosprawnościami.


Alicja Długołęcka


Absolwentka Wydziału Pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim, doktorka nauk humanistycznych, certyfikowana edukatorka seksualna, wieloletnia wykładowczyni psychosomatyki i rehabilitacji seksualnej w Wydziale Rehabilitacji w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, psychoterapeutka w nurcie humanistyczno-doświadczeniowym. Od wielu lat zajmuje się edukacją psychoseksualną młodzieży oraz seksualnością kobiet. Od 1991 roku aktywnie zajmuje się edukacją seksualną w Polsce rozpoczynając od działalności w Krajowym Komitecie ds. HIV/AIDS i pracy nad podstawami programowymi Wiedzy o życiu seksualnym człowieka w 1993 roku. Jest współtwórczynią podręcznika zatwierdzone go użytku z 2000 roku " Ja i Ty : wychowanie do życia w rodzinie : podręcznik dla gimnazjalistek i gimnazjalistów" i wielu książek z zakresu edukacji seksualnej dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jest również autorką i współautorką licznych książek i artykułów naukowych i popularnonaukowych z tego zakresu m.in. monografii "Edukacja seksualna", "Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością fizyczną", "Jak się kochać" i "Seks na wysokich obcasach", "Zwykłej książki o tym, skąd się biorą dzieci", "Wdzięczność", "Seks trzyma nas przy życiu", "Wstyd" , "Seksedpl", "Przypływ" . Swoją pracę naukową i popularyzatorską poświęca profilaktyce zaburzeń psychoseksualnych, szeroko rozumianej edukacji seksualnej i propagowaniu zdrowia seksualnego. Jest członkinią zespołu eksperckiego projektu dotyczącego seksualności osób z niepełnosprawnościami "Sekson" oraz ogólnopolskiego projektu edukacyjnego #Seksedpl. Na co dzień pracuje z klientami w zakresie edukacji psychoseksualnej w Centrum Terapii Lew-Starowicz w Warszawie oraz aktywnie działa w organizacjach pozarządowych.



Katarzyna Ślęczek


Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Pedagożka specjalna, trenerka, superwizorka i instruktorka metody Wideotreningu Komunikacji (VIT - Video Interaction Training, ukończone 2 - letnie szkolenie nadające uprawnienia trenerskie do pracy z rodzicami i profesjonalistami oraz 2 - letnie szkolenie superwizorskie).

Terapeutka i superwizorka relacyjno - rozwojowa oraz wiceprezeska Stowarzyszenia Terapeutów Relacyjno - Rozwojowych.

Ukończyła również II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.

Od wielu lat współpracuje z wieloma instytucjami, uczelniami, organizacjami i stowarzyszeniami w zakresie prowadzenia wykładów, warsztatów oraz certyfikowanych szkoleń dotyczących nawiązywania pozytywnych relacji z dzieckiem z niepełnosprawnościami i autyzmem dla terapeutów, rodziców i rodziców adopcyjnych.

Prelegentka wielu krajowych i międzynarodowych konferencji dotyczących wczesnej interwencji ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących wspierania kontaktów pomiędzy rodzicami a dzieckiem z grupy ryzyka, z zaburzeniami rozwoju, w tym urodzonych przedwcześnie.

Obecnie wicedyrektorka Maltańskiego Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i Ich Rodzinom w Krakowie.

Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju oraz ich rodzicami w ramach Wczesnej Interwencji, edukacji i współpracy z oddziałami neonatologicznymi.

Autorka publikacji o zastosowaniu Wideotreningu Komunikacji w pracy z rodzinami z dzieckiem o zaburzonym rozwoju oraz materiałów szkoleniowych dla specjalistów pracujących w placówkach specjalnych.

Jako superwizorka VIT i superwizorka relacyjno - rozwojowa posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu indywidualnych i grupowych superwizji, warsztatów dla profesjonalistów i rodziców.


Katarzyna Świeczkowska
  • rodzic osoby z niepełnosprawnością,
  • pedagożka, edukatorka, współzałożycielka i dyrektorka Zespołu Niepublicznych Placówek Oświatowych PSONI Gdańsk,
  • wieceprzewodnicząca Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku,
  • członkini Family and User Forum przy Europejskej Akademii Niepełnosprawności Dziecięcej (European Academy of Childhood Disability),
  • członkini advisory board przy European Patients Advocacy Group w the European Reference Network ITACHA,
  • członkini zarządu CARAVAN 2000, European Movement for Diversity and Understanding,
  • członkini zarządu Koalicji na rzecz Rodzinnej Opieki Zastępczej,
  • w latach 2022 - 2023 członkini Rady ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz tekstu łatwego do czytania i zrozumienia przy Pełnomocniku Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,
  • członkini Gdyńskiej Rady ds. dzieci z niepełnosprawnościami,
  • współpracowniczka kanadyjskiego stowarzyszenia CanChild oraz Polskiej Akademii Niepełnosprawności Dziecięcej,
  • edukatorka Kręgów Wsparcia,
  • członkini Rady ds. opracowania standardów wsparcia osób z mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • współautorka opracowań za zakresu wczesnego wspomagania rozwoju, edukacji dzieci z chorobami rzadkimi oraz transition guidelines dla osób z rzadkimi zespołami genetycznymi,
  • współpracowniczka i wykładowczyni Akademii Pedagogiki Specjalnej, Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju
Głównym obszary zainteresowań to: praca modelem biopsychospołecznym z dzieckiem z niepełnosprawnością i jego rodziną, Kręgi Wsparcia, self-adwokatura oraz komunikacja alternatywna i wspomagająca.


Jacek Kielin - psycholog, superwizor relacyjno-rozwojowy

Prezes Stowarzyszenia Terapeutów Relacyjno-Rozwojowych, Dyrektor Ośrodka Wspierania Kompetencji Nauczycielskich i Terapeutycznych "Strefa Dobrych Emocji" w Poznaniu. Były dyrektor Przedszkola Specjalnego "Orzeszek" w Poznaniu. Autor poradników i przewodników dla rodziców i wychowawców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną m.in. "Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim ", Profil osiągnięć ucznia. Przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych", Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego.", Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną".


Joanna Izabela Klaga

Wykształcenie i doświadczenie:
● Absolwentka Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego na wydziale Politologii i Komunikacji Społecznej. 
● Stypendystka New Media Communication na University of Hull.
● Specjalistka w zakresie komunikacji społecznej , współpracy międzysektorowej oraz budowania relacji w biznesie. Działalność i specjalizacje:
● Wiceprezes Fundacji Autika.
● Certyfikowana fundraiserka i rzecznik prasowy.
● Trenerka Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopnia ze specjalizacją w pracy z młodzieżą w spektrum autyzmu.
● Terapeutka Relacyjno-Rozwojowa.

Misja i cele:

Dzieląc się własnymi doświadczeniami związanymi z wychowywaniem neuroróznorodnych dzieci oraz pracą z nastolatkami i młodymi dorosłymi rozwijającymi się w spektrum autyzmu, od lat konsekwentnie buduje system narracji, opowieści uszytej z przykładów, rozwiązań i strategii, które pomagają młodym ludziom odnajdywać się w sytuacjach społecznych. Wspiera rodziców, opiekunów i nauczycieli w budowaniu wspólnoty, która staje się bezpiecznym punktem wyjścia do usamodzielniania i wspierania samostanowienia osób w spektrum z poszanowanie ich potrzeb.



Olaf Kraus de Camargo

Dr. Olaf Kraus de Camargo is an Associate Professor in the Department of Pediatrics at McMaster University , the co-director of the CanChild Centre for Childhood Disability Research and a member of MacART (McMaster Autism Research Team) . He practices as a developmental pediatrician at the Ron Joyce Children's Health Centre in Hamilton, Ontario, Canada. He completed his medical education and pediatric training in Brazil, followed by a residency in Germany where he received training in developmental-behavioural paediatrics/social paediatrics and child neurology. Prior to joining the faculty at McMaster, Dr. Kraus de Camargo held positions in Germany as a Professor of Social Medicine at the University of Applied Sciences Nordhausen and as CEO and Medical Director of Kinderzentrum Pelzerhaken gGmbH, an inpatient and outpatient facility for children with developmental- behavioural disabilities and chronic neurologic disorders. Since 2001, Olaf Kraus de Camargo has been involved with the implementation of the WHO - International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). He co-edited the book ICF: A Hands-On Approach for Clinicians and Families . He is a member of the steering committee of PONDA - Physicians of Ontario Neurodevelopmental Advocacy and was a member of the Disability Advisory Committee to the Canadian Revenue Agency from 2021-2024. View Dr. Kraus de Camargo's research and publications on ResearchGate, a digital network dedicated to science and research.
Connect with Dr. Kraus de Camargo via Social Media:
LinkedIn - www.linkedin.com/in/krausdecamargo

Jest profesorem nadzwyczajnym w Katedrze Pediatrii na Uniwersytecie McMaster, współdyrektorem Centrum Badań nad Niepełnosprawnością Dziecięcą CanChild oraz członkiem zespołu badawczego ds. autyzmu MacART (McMaster Autism Research Team). Pracuje jako pediatra rozwojowy w Centrum Zdrowia Dziecka Ron Joyce w Hamilton, Ontario (Kanada).

Ukończył studia medyczne i specjalizację z pediatrii w Brazylii, a następnie odbył rezydenturę w Niemczech, gdzie szkolił się w zakresie pediatrii rozwojowo-behawioralnej, pediatrii społecznej oraz neurologii dziecięcej.

Przed rozpoczęciem pracy na Uniwersytecie McMaster, dr Kraus de Camargo zajmował stanowiska profesora medycyny społecznej na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Nordhausen (Niemcy) oraz dyrektora generalnego i medycznego w Kinderzentrum Pelzerhaken gGmbH - placówce oferującej opiekę stacjonarną i ambulatoryjną dla dzieci z zaburzeniami rozwojowo-behawioralnymi i przewlekłymi chorobami neurologicznymi.

Od 2001 roku dr Kraus de Camargo aktywnie uczestniczy we wdrażaniu Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) opracowanej przez WHO. Współredagował książkę "ICF: Praktyczne podejście dla lekarzy i rodzin".

Jest członkiem komitetu sterującego organizacji PONDA (Physicians of Ontario Neurodevelopmental Advocacy) oraz był członkiem Komitetu Doradczego ds. Niepełnosprawności przy Canadian Revenue Agency w latach 2021-2024.

Publikacje dr Krausa de Camargo dostępne są na platformie naukowej ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Olaf-Kraus-De...

Z dr Krausem de Camargo można skontaktować się także za pośrednictwem mediów społecznościowych:

LinkedIn - www.linkedin.com/in/krausdecamargo

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  BILET NA KONFERENCJĘ (UDZIAŁ STACJONARNY) cena regularna do 12.06 br. lub do wyczerpania zapasów!
12 Czerwca 2025 349,00 zł
  BILET NA KONFERENCJĘ STACJONARNY UDZIAŁ 1 - DNIOWY (13.06.2025)
12 Czerwca 2025, 23:59 199,00 zł
  BILET NA KONFERENCJĘ STACJONARNY UDZIAŁ 1 - DNIOWY (14.06.2025)
14 Czerwca 2025, 16:55 199,00 zł
  BILET NA KONFERENCJĘ (UDZIAŁ ONLINE) cena regularna do 12.06 br. lub do wyczerpania zapasów!
12 Czerwca 2025, 23:59 279,00 zł
Temat: Słownictwo rdzeniowe - dobór oraz strategie uczenia BILET NA WARSZTAT NR 1 (13.06.2025, GODZ. 17:15 - 19:15), PROWADZĄCY: Ewa Przebinda, cena regularna do 12.06 br. lub do wyczerpania zapasów!

Temat: Słownictwo rdzeniowe - dobór oraz strategie uczenia

12 Czerwca 2025, 23:59 119,00 zł
Temat: Wsparcie rozwoju samoświadomości osób w spektrum autyzmu - podejście skoncentrowane na potrzebach BILET NA WARSZTAT NR 2 (13.06.2025, GODZ. 17.15 - 19.15), PROWADZĄCY: Joanna Ławicka, cena regularna do 12.06 br. lub do wyczerpania zapasów!

Temat: Wsparcie rozwoju samoświadomości osób w spektrum autyzmu - podejście skoncentrowane na potrzebach

12 Czerwca 2025, 23:59 119,00 zł
Temat: Znajdź kogoś, kto Cię wysłucha - praca z emocjami nauczyciela BILET NA WARSZTAT NR 3 (14.06.2025, GODZ. 17.00 - 19.00), PROWADZĄCY: Jacek Kielin i Joanna Klaga, cena regularna do 12.06 br. lub do wyczerpania zapasów!

Temat: Znajdź kogoś, kto Cię wysłucha - praca z emocjami nauczyciela

12 Czerwca 2025 119,00 zł
Temat: Wsparcie skoncentrowane na rodzinie - jak budować partnerstwo między rodzinami a profesjonalistami w przestrzeni edukacyjnej. BILET NA WARSZTAT NR 4 (14.06.2025, GODZ. 17.00 - 19.00), PROWADZĄCY: Katarzyna Świeczkowska, cena regularna do 12.05 br. lub do wyczerpania zapasów!

Temat: Wsparcie skoncentrowane na rodzinie - jak budować partnerstwo między rodzinami a profesjonalistami w przestrzeni edukacyjnej.

12 Czerwca 2025, 23:59 119,00 zł
Profilaktyka przemocy seksualnej. Dlaczego jest potrzebna i jak ją realizować w pracy z osobami w spektrum autyzmu? BILET NA WARSZTAT NR 5 (14.06.2025, GODZ. 17.00 - 19.00), PROWADZĄCY: Izabela Fornalik, cena regularna do 12.06 br. lub do wyczerpania zapasów!

Profilaktyka przemocy seksualnej. Dlaczego jest potrzebna i jak ją realizować w pracy z osobami w spektrum autyzmu?

12 Czerwca 2025 119,00 zł
Temat: MÓWik - znane i mniej znane funkcje programu przydatne w codziennej komunikacji BILET NA BEZPŁATNĄ PREZENTACJĘ, (13.06.2025, GODZ. 17.15 - 17.45) PROWADZĄCY: Sebastian Szufa

Temat: MÓWik - znane i mniej znane funkcje programu przydatne w codziennej komunikacji

12 Czerwca 2025 bezpłatny