Koncerty, Festiwale, Rozrywka

BlackBox No.93 - Black Legacy

location icon
Nadbałtyckie Centrum Kultury Korzenna 33/35, Gdańsk
calendar icon
Od 2 paź 19:00 do 2 paź 23:59
ticket icon
Od 60,00 zł

Wydarzenie jest częścią projektu BlackBox 3City, więcej na temat projektu na stronie bb3c.pl.


Autor/zy: Helm Alex

Format: larp kameralny

Konwencja: science fiction, space opera

Czas trwania: 4 godziny

Liczba uczestników: 21

Moja cierpliwość nie jest nieograniczona… w przeciwieństwie do mojego autorytetu."
Inkwizytor Gregor Eisenhorn, Ordo Xenos

Święta Inkwizycja jest najbardziej tajemniczą i przerażającą organizacją imperialną. Obowiązkiem jej mrocznych agentów, poza poszukiwaniami zagrożeń dla Imperium wewnątrz, na zewnątrz i poza granicami rzeczywistości, jest przede wszystkim ochrona niezliczonych ludzkich mas. Biorąc pod uwagę zasoby, autorytet i władzę, dla większości obywateli Imperium Inkwizycja jest siłą nieograniczoną. Niewielu zdaje sobie sprawę, że jak bardzo w istocie rzeczy podzielona jest przez wewnętrzną politykę, herezje i małostkowe waśnie.

Jeśli jest jedna rzecz, którą Inkwizycja ukryć ponad wszystko. To, że jej agenci nie są nieomylni. Bycie inkwizytorem oznacza stawienie czoła najgorszemu, co galaktyka ma do zaoferowania. Tylko najbardziej nieskalane dusze i umysły mogą wytrzymać nieziemskie zepsucie. Niestety, w końcu zawsze zbierze ono swoje żniwo. Żaden inkwizytor nigdy nie przechodzi na emeryturę. Jeśli nie skończy martwy na polu chwały, jego dusza ulega zepsuciu, a umysł zostaje rozerwany na strzępy przez okropności Osnowy. W końcu sam może stać heretykiem lub czymś, na co wcześniej sam by zapolował.

Inkwizytor Raven Black był jedną z takich osób. Przyszedł jednak dzień, w który, umysł Inkwizytora w końcu się załamał. Niegdyś jeden z największych bohaterów Inkwizycji, odnosząc nad demonami Osnowy i wrogami ludzkości jedno zwycięstwo po drugim, stanął po stronie wroga. Zwróciwszy się ku herezji i magii, stał się jednym z najniebezpieczniejszych arcyheretyków, jakich kiedykolwiek znała galaktyka. Znał każdy sekret Imperium, każdą sztuczkę z Inkwizycyjnego repozytorium. Schwytanie Ravena Blacka wymagało współpracy między różnymi frakcjami Inkwizycji na rzadko spotykaną wcześniej skalę. Ostatecznie misja zakończyła się sukcesem i były inkwizytor, który stał się arcyheretykiem, został zatrzymany.

Nadszedł czas, aby ogłosić ostateczny wyrok w sprawie Ravena Blacka. Wielki Wysoki Inkwizytor Olivandus zwołał konklawe, czyli zgromadzenie najstarszych i najbardziej szanowanych inkwizytorów w sektorze wraz z ich najbardziej zaufanym personelem.
W nieoficjalnej agendzie spotkania jest znacznie więcej punktów, niż sama egzekucja. Rzadko zdarzają się okazję, by tak wiele ważnych postaci mogło porozmawiać w cztery oczy. Z pewnością będzie dużo spraw do omówienia, tajemnic do wyjaśnienia i starych waśni do zakończenia… Lub rozpalenia z nowym ogniem. Istnieje też obawa, że Konklawe posłuży zupełnie innym celom. Heretyckie wpływy Ravena Blacka były niesłychanie rozległe. Kto wie, ilu obecnych na Konklawe inkwizytorów, uczniów i akolitów jest skorumpowanych?
Tylko Inkwizycja może osądzić siebie samą. Ale czy ta próba oczyszczenia domu nie przyniesie skutków innych, niż zamierzone?…

Opis

Larp osadzony jest w uniwersum znanym z gry Warhammer 40.000. W jej trakcie gracze wcielają się w role inkwizytorów oraz ich popleczników przeprowadzających proces… Jednego spośród siebie. Spodziewaj się więc licznych konfliktów, ujawniania sekretów, zdrady, herezji… A przede wszystkim brutalnego starcia wąskiego grona ludzi o najwyższym autorytecie, którzy za wszelką cenę chcą postawić na swoim.

Black Legacy jest typowym larpem kameralnym z Wielkiej Brytanii. Wszystkie postacie mają jasno wyznaczone własne cele i są powiązane ze sobą siecią relacji i wątków. Gra ma wyraźny początek i koniec. To, co wydarzy się w międzyczasie, zależy wyłącznie od sposobu, w jaki gracze zinterpretują swoje cele, lojalności i wartości.

Wymagania

Przeczytanie karty postaci i przygotowanie stroju to jedyne rzeczy potrzebne do gry. Przygotowanie kostiumu jest w gestii graczy. Zainspiruj się settingiem gry i bądź kreatywny/a tak bardzo, jak chcesz. Kilka postaci potrzebuje konkretnych rekwizytów; jeśli nie możesz ich przygotować we własnym zakresie, napisz do nas najpóźniej 3 dni przed grą. Znajdziemy je dla Ciebie.

Ważne

Mechanika gry jest minimalistyczna. Większość sytuacji konfliktowych można rozwiązać w sposób narracyjny, dzięki specjalnej mechanice pojedynku gracz kontra gracz. Sednem gry są interakcje pomiędzy postaciami i odgrywaniu ról.

Do gry nie jest potrzebna wiedza o systemie Warhammer 40,000. Autorka gry przygotowała specjalne dokumenty wprowadzające, które mówią nowicjuszom, co muszą wiedzieć o tej konkretnej grze.

Warhammer 40,000 zawiera elementy teokratycznego fanatyzmu, ksenofobii skierowanej przeciwko obcym i wszelkim nieczystym formom ludzkim. W grze pojawią się tematy masowego ludobójstwa na skalę planetarną, morderstw, egzekucji i tortur. nie wykraczają one jednak poza poziom naturalny dla mainstreamowego przekazu świata przedstawionego.
Podczas gdy nienawiść do obcych, wiedźm czy mutantów jest promowana, ludzie nie dyskryminują się nawzajem ze względu na rasę, płeć, seksualność, itp.
Religia oparta o bezwzględną miłość do Boga-Cesarza jest częścią uniwersum. Inne wyznania (lub brak wiary) uważane są za herezję. W grze nie ma nawiązań do religii istniejących w naszym świecie.

UWAGA! Larp rozgrywany jest w języku polskim, ale wszystkie dokumenty, karty postaci i materiały występujące w grze są w języku angielskim.

Główną osią wydarzeń jest proces starszego inkwizytora oskarżonego o herezję, jednak wydarzenia mogą nabrać tempa, skręcić w zupełnie inną stronę i zaoferować graczom zaskakujący zwrot akcji. Należy więc spodziewać się typowej gry politycznej: negocjacji, targów, spisków i balansowania na ostrzu noża.

Autorką gry jest Alex Helm, brytyjska projektantka larpów, która tworzy gry od ponad dwudziestu lat. Większość gier Alex została zaprojektowana z myślą o konwentach fantastyki. Jej gry pojawiły się w programach wydarzeń w Wielkiej Brytanii, Europie kontynentalnej i Stanach Zjednoczonych. Alex stworzyła także popularny, długo działający weekendowy system larpowy oparty o Warhammera 40,000 o nazwie Death Unto Darkness. Oprócz larpów Alex tworzy też gry planszowe, a jej teksty pojawiły się w antologii Seven Wonders wydanej przez Pelgrane Press. Alex jest totalnym nerdem, szaloną miłośniczką kotów i sankcjonowanym inkwizytorem Imperium Człowieka.

O Uniwersum Warhammera 40 000

Na potrzeby gry autorka przygotowała krótkie kompendium dotyczące świata gry. Można je pobrać POD TYM LINKIEM.

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Bilet normalny
już niedostępne 60,00 zł -
Bilet upoważnia do zabrania ze sobą osoby, która nigdy jeszcze nie brała udziału w grze prowadzonej w ramach cyklu wydarzeń BlackBox 3City. Bilet dla dwóch osób w promocji weź przyjaciela

Bilet upoważnia do zabrania ze sobą osoby, która nigdy jeszcze nie brała udziału w grze prowadzonej w ramach cyklu wydarzeń BlackBox 3City.

już niedostępne 60,00 zł -