Koncerty, Festiwale, Rozrywka

BlackBox No.105 - Pierwsza Noc Bez Gustawa

location icon
Stowarzyszenie Morena ul. Jaśkowa Dolina 7, Gdańsk
calendar icon
Od 15 paź 15:30 do 15 paź 15:30
ticket icon
Od 0,00 zł

Wydarzenie jest częścią projektu BlackBox 3City, więcej na temat projektu na stronie bb3c.pl.


Autor/zy:

  • Warmbier Maciej
  • Smurzyński Łukasz
  • Beger Mateusz

Format: larp kameralny

Konwencja: Wampir: Maskarada, świat współczesny

Czas trwania: 4 godziny

Liczba uczestników: 15

Dla tych, którzy nie bywają w Elizjum na co dzień. Wiedzcie, że jesteśmy w przededniu wojny. Przez ponad tysiąc lat naszym Miastem rządził Książe Miomir, który zniknął bez wyjaśnienia. Schedę po nim przejęła grupa wpływowych wampirów zwana Triumwiratem, których twarzą została wiecznie młoda i piękna Księżna-Reprezentantka. Dali oni życie wyjątkowemu systemowi prawnemu — Gdańskiej Demokracji, w której każdy wampir, zależnie od posiadanej Ziemi, ma głos i może decydować o sprawach miasta.

Niestety, po prawie pięćdziesięciu latach i śmierci jednego z pomysłodawców — Gustawa system może się rozpaść. Dwie nienawidzące siebie nawzajem sekty: Camarilla i Sabat zrobią wszystko by położyć swoje brudne dłonie na szarganym polityczną burzą Gdańsku. W tle głównego konfliktu marnotrawny syn Gustawa oraz jego kochanka walczą o jego spadek, a wpływowy zarządca Wrzeszcza Borys złamał Maskaradę i może utracić wszystko co ma. W tle trwają poszukiwania zabójcy zmarłego, ale wszyscy plotkują o tajemniczej przepowiedni. Ponoć Miomir powróci i oczyści miasto z wrogów.

Nie wiem, co Wy sądzicie, ale moim zdaniem Październik 1989 roku na pewno będzie ciekawym okresem w mieście Gdańsku…

Opis

Larp INSPIROWANY jest światem wydanym przez WhiteWolf — Wampirem Maskaradą, który wchodzi w część większego uniwersum znanego jako Świat Mroku. To świat będący odbiciem naszego. Jest wręcz identyczny, choć z kilkoma istotnymi różnicami; ludzie oraz wszystkie inne istoty, częściej poddają się swoim mrocznym stronom. Sam świat zapełniony jest Wampirami, Magami, Wilkołakami czy Upiorami, z których wszyscy starają się zachować istnienie nadnaturalnej części rzeczywistości w tajemnicy. U wampirów ma dopomóc w tym Maskarada, zbiór pięciu zasad, które są podstawą feudalnego systemu klasowego opartego na starszeństwie i krwi.

Gdańsk jest specyficzną domeną. Miasto przez prawie tysiąc lat było rządzone przez Księcia Miomira, który prawie pięćdziesiąt lat temu zniknął w tajemniczych okolicznościach wraz z radnym Mateuszem Perlmanem. Ich los pozostaje do dzisiaj nieznany. W ich miejsce narodziła się Gdańska Demokracja, system, który daje głos każdemu Wampirowi z ziemią w mieście. Przez lata miastu udało zachować się niezależność, którą wcześniej gwarantował mu Miomir. Teraz rywalizacja między Księżną-Reprezentantką a trzema radnymi z czasów Miomira zwanych Triumwiratem doprowadziła do kryzysu władzy.

Kryzys chcą wykorzystać dwie wampirze Sekty: Camarilla i Sabat. Camarilla to wampirza organizacja skupiająca największe miasta Nowożytnego Świata wokół Pięciu Tradycji, do których należy Maskarada i kultu krwi. Do swojego grona przyjęli już Gdynię. Sabat to zaś organizacja rewolucjonistów, którzy chcą położyć kres Maskaradzie i wprowadzić Wampiry w nową erę dominacji. W ich rękach znajdują się okoliczne miasteczka oraz Kaszuby. Obie strony na razie pokojowo próbują przejąć miasto… Jeżeli jednak sytuacja wyeskaluje, może czekać nas otwarta wojna. W środku tego wszystkiego, w tajemniczych okolicznościach zmarł Gustaw Lasota, ostatnia osoba, która utrzymywała względny balans sił.

Dla kogo jest ten larp?

Wampir Maskarada: Pierwsza Noc bez Gustawa jest larpem, który określamy jako romans gotyckiego horroru i komedii pomyłek. Chcemy odejść od typowej stylistyki wykwitnego przyjęcia i nadać larpowi bardziej onirycznego i ekscentrycznego charakteru, który kojarzy się nam z Rodziną Addamsów, twórczością Tima Burtona oraz Wesa Andersona. Naszymi głównymi celami przy pisaniu larpa były rozbudowane postaci oraz zawiłe intrygi, którymi żyją Gdańskie Wampiry.

Ten LARP jest dla Ciebie, jeśli:

  • lubisz rozbudowane, kilkustronicowe karty postaci, które posiadają wiele wątków i która powinieneś przeczytać kilka razy;
  • lubisz dużą ilość rozbudowanych i niejednoznacznych relacji;
  • lubisz gry polityczne, rozmowy oraz wspólne intrygi;
  • lubisz gry posiadające rozbudowane lore oraz wiele przeplatających się wątków;
  • lubisz stylistykę przepychu i mrok Tima Burtona.

Ta gra NIE jest dla Ciebie jeśli:

  • nie lubisz długich kart postaci i masz w zwyczaju czytać karty postaci chwilę przed larpem;
  • nie lubisz gier skupionych na rywalizacji i polityce;
  • nie lubisz gier, do których musisz się jakkolwiek przygotowywać;
  • nie lubisz gier bankietów skupionych wokół rozmów.

Świat gry i Dramatis Personae

Aby wziąć udział w grze i dobrze się nią bawić, prosimy o zapoznanie się z trzema dokumentami:

  1. DOMENA GDAŃSK. Tutaj dowiesz się więcej o magicznych aspektach grodu Neptuna.
  2. WAMPIR: MASKARADA. Nie znasz gry fabularnej Wampir: Maskarada? Nic nie szkodzi. Wystarczy, że przeczytasz przygotowany przez nas skrót najważniejszych informacji.
  3. OPISY POSTACI. Pod tym linkiem znajduje się plik z opisami wszystkich postaci biorących udział w grze. Przejrzyj go i wybierz coś dla siebie!

Jeśli wybrałeś_aś już dla siebie postać, być może zastanawiasz się, jaki powinna mieć kostium. Na potrzeby naszej gry przygotowaliśmy specjalną tablicę w serwisie PINTEREST.

Lista Wakatów

  1. K. Matylda Skalska
  2. U. Sabina/Emil Falke
  3. M. Adaś Miś Miśkowski
  4. U. Jakub/Joanna Pękoś
  5. K. Margarett Triffaut
  6. M. Napoleon Truszkowski
  7. M. Walenty Jaros
  8. U. Narcyz/Narcyza Odrowąż
  9. U. Łucja/Lucjan Kolenda
  10. U. Borys/Waleria Bieługa
  11. U. Dalibor/Aurora Hrozný
  12. K. Róża Gawrych
  13. U. Liliana/Leon Błaszczyk
  14. U. Hugo/Hanna Łapińska
  15. U. Klaus/Hilda Bach

Wymagania

Prosimy o przybycie w kostiumach nawiązujących do stylistyki gry fabularnej "Wampir: Maskarada" oraz realiów samego larpu.

Infografiki

Wymagane stroje

Gra wymaga wcześniejszego przygotowania stroju.

No pain

No pain, czyli dozwolony kontakt niesprawiający dyskomfortu.

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

Gra porusza tematykę dyskryminacji, bądź wykorzystania.

Odgrywanie scen przemocy

W grze odgrywa się sceny przemocy.

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Bilet na rolę unisex
już niedostępne -
  Bilet na role męską
Wyprzedane Brak wolnych miejsc
  Bilet na rolę żeńską
Wyprzedane Brak wolnych miejsc