Voice Of Life - Poziom 2 - słuchanie innych i naturalizacja komunikacji
Od 8 cze 10:00 do 9 cze 18:00
Od 990,00 zł
Jeśli wiesz czym są 4 kroki NVC oraz jak empatycznie wyrażać swoje potrzeby i masz ochotę na kontynuację swojej przygody z rozwijaniem empatycznej świadomości i komunikacji, to zapraszam Cię na kolejne szkolenie.
Cel szkolenia: Rozwinąć umiejętność empatycznego słuchania innych ludzi
Korzyści ze szkolenia:
- Empatyczne słuchanie innych może pomóc nam wyjść z procesu oceniania i dostrzec człowieczeństwo w drugiej osobie. Dzięki temu możemy dokonać "rozpuszczenia obrazu" wroga, co jest fundamentalną kwestia w procesie rozwiązywania konfliktów.
- Empatyczne słuchanie innych może pomóc także osobie słuchanej doświadczyć empatii - czyli poczuć, że jest rozumiana. Dzięki temu osoba ta może łatwiej otworzyć się na słuchanie nas(naszych uczuć i potrzeb), a to z kolei pomaga zrozumieć siebie nawzajem i budować porozumienie oraz współpracę.
- Empatyczne słuchanie emocji drugiego człowieka może też uzdrawiać psychiczne rany - bo osoba, dzięki naszemu wsparciu może nazwać to, co głęboko ją boli oraz w bezpieczny sposób wyrazić, bez obawy że usłyszy rady, krytykę, doświadczając jednocześnie akceptacji i świadomości, o co tak naprawdę chce zadbać i co jest dla niej ważne. A że takiego słuchania niewiele osób miało kiedykolwiek szansę doświadczyć to jest to leczące.
- Świadome słuchanie pomaga sprowadzać rozmowę na poziom obserwacji oraz jasnych próśb - dzięki jasności możemy łatwiej możemy podejmować decyzję i ustalać z drugą stroną kolejne działania unikając nieporozumień i niedomówień.
- Podczas szkolenia poruszymy też temat naturalizowania komunikacji czyli o co zadbać i co ćwiczyć żeby komunikaty brzmiały normalnie dla osób nieznających NVC.
Program szkolenia:
- Kwadrat komunikacyjny - 4 sposoby słuchania drugiej osoby:
- słuchanie uchem drażliwym - nasze automatyczne reakcje oceniania, zauważania ich i praca z nimi
- słuchanie uchem apelowym - słuchanie próśb zarówno niewyrażonych jak i wyrażonych, sprawdzanie czy prośba wyrażona jest wg 8 zasad konstruktywnych próśb i doprecyzowywanie prośby drugiej strony
- słuchanie uchem merytorycznym - sprowadzenie rozmowy do poziomu obserwacji, jeśli osoba używa interpretacji
- słuchanie uchem terapeutycznym - czyli słuchanie uczuć i potrzeb drugiej strony - ćwiczenie tego w procesie komunikacji
- Proces transformacji obrazu wroga - 4 krzesła + technika Role Play
- Słuchanie drugiej strony - procesy:
- słuchanie czyjejś złości
- słuchanie czyjegoś bólu
- słuchanie czyjegoś wyrażania siebie
- pułapki w słuchaniu innych ludzi
- 6 zasad naturalizowanie NVC - czyli co zrobić i co ćwiczyć żeby NVC brzmiało normalnie dla osób, które nie znają NVC
PROWADZI:
Łukasz Bieliński - Praktyk NVC w procesie certyfikacji na trenera CNVC, Trener empatii, Coach, Hipnoterapeuta, Mediator.
KUPUJĄC SZKOLENIE STACJONARNE OTRZYMASZ BONUS WARTOŚCI 697 ZŁ !!!
#Bonus - Kurs online: Podstawy empatycznej komunikacji (4h 25 min materiału)