ZARZĄDZANIE MARKĄ (BRAND MANAGEMENT). Strategie marki. Branding. Szkolenie dla Brand Managerów
Każdy Brand Manager stara się tak zarządzać marką, aby stała się ona wyjątkowa, ale niestety nie każdej marce to się to udaje. Funkcjonowanie wielu marek opiera się często na powielaniu przetartych szlaków oraz naśladowaniu większych i silniejszych. Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w natłoku identycznych produktów czy marek staje się coraz trudniejsze a same narzędzia marketingu mix nie zawsze gwarantują sukces.
Najnowsze trendy pokazują jak ważne staje się właściwe pozycjonowanie marki w umysłach konsumentów oraz tworzenie dobrej strategii wizerunkowej, która pozwala dotrzeć do konsumenta i skutecznie komunikować się z rynkiem. Dopiero takie działania dają podstawę do bardziej efektywnego wykorzystywania narzędzi marketingu mix a w konsekwencji wpływają również na sprzedaż firmy i jej zyski.
Szkolenie dla Brand Managerów - "Zarządzanie Marką (Brand Management)" ma za zadanie przygotować Cię do profesjonalnego zarządzania marką / markami w warunkach trudnego, nasyconego konkurencyjnymi produktami i markami rynku. Chcemy podczas szkolenia z brand managementu dostarczyć wiedzy i podnieść umiejętności, które wdrożone w proces zarządzania marką spowodują, że twoja marka stanie się wyjątkowa.
Grupa docelowa szkolenia "Zarządzanie Marką (Brand Management). Szkolenie dla Brand Managerów":
Udział w szkoleniu rekomendujemy przede wszystkim Brand Managerom, managerom marketingu, specjalistom ds. marketingu odpowiedzialnym za zarządzanie markami. Szkolenie będzie również przydatne osobom wiążącym karierę zawodową z pracą w marketingu, aspirującym na stanowiska związane z brand managementem.
Cele szkolenia
Celem szkolenia "ZARZĄDZANIE MARKĄ (BRAND MANAGEMENT). Strategie marki. Branding. Szkolenie dla Brand Managerów" jest przygotowanie uczestników do profesjonalnego zarządzania marką.
Biorąc udział w szkoleniu:
- Poznasz elementy procesu zarządzania marką (brand managementu).
- Nauczysz się zarządzać marką na różnych etapach jej życia (marka nowa, marka dojrzała).
- Dowiesz się jak rozpoznawać potrzeby i motywy zachowań konsumentów twojej marki.
- Rozwiniesz umiejętność kształtowania i budowania marki.
- Poznasz takie narzędzia brandingu jak consumer insight, marketing narracyjny.
- Nauczysz się zarządzania mixem marketingowym w brand management-ie.
- Zdobędziesz wiedzę o strategiach cenowych dla marek.
- Poznasz techniki promocyjne wykorzystywane w zarządzaniu marką.
- Spojrzysz na markę oczyma klienta / konsumenta.
- Dowiesz się jak wykorzystać benchmarking strategiczny w poszukiwaniu inspiracji do rozwoju marki.
Program szkolenia
1. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA MARKĄ
- Trendy na rynku
- Elementy składające się na zarządzanie marką
2. DIAGNOZA ISTNIEJĄCEJ MARKI, PRODUKTU I RYNKU LUB OCENA MOŻLIWOŚCI DLA NOWEJ MARKI
- Sposoby pozyskiwania informacji z rynku
- Metody badania potrzeb, motywów i zachowań konsumenckich - symulacja badania jakościowego
- Rozpoznanie warstw produktu - model Levitta
- Benefity emocjonalne i funkcjonalne produktu
- Insight konsumencki
- Marka i narzędzia do jej analizy
3. STRATEGIE BUDOWANIA MARKI - POZYCJONOWANIE MARKI, BRANDING
- Strategie pozycjonowania
- Istota brandingu
- Archetypy marki
- Case studies
4. OKREŚLANIE CELÓW DLA MARKI
- Określanie celów dla marki
- Cele SMART
5. KOMUNIKACJA MARKI Z OTOCZENIEM
- Zasady nowoczesnej komunikacji
- Strategie komunikacji
- Marketing partyzancki, real time marketing, content marketing
- Przykłady kampanii marketingowych
6. PROCESY W ZARZĄDZANIU MARKĄ
- Zarządzanie marką dojrzałą
- Repozycjonowanie i rebranding
- Rozszerzanie marki i tworzenie nowych marek
- Case studies
7. PROMOCJA W ZARZĄDZANIU MARKĄ
- Narzędzia trade marketingowe
- Mechanizmy promocyjne
- Case studies
8. CENA W ZARZĄDZANIU MARKĄ
- Strategie cenowe
- Case studies