SPARKathon 2024
Regulamin Hackathonu "SPARKathon 2024"
1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin Hackathonu "SPARKathon 2024" (dalej "Regulamin") określa zasady i warunki, na jakich odbywa się Hackathon, organizowany przez Stowarzyszenie SPARK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji, Politechniką Koszalińską, Miastem Koszalin, Koszalińskim Parkiem Technologicznym, GlobalLogic i ZETO Koszalin.
1.2. Hackathon ma na celu promowanie innowacyjności, przedsiębiorczości oraz rozwój umiejętności biznesowych i technologicznych uczestników.
2. Termin i miejsce
2.1. Hackathon odbędzie się 04 grudnia 2024 roku.
2.2. Czas trwania Hackathonu wynosi od godziny 9:00 do 19:00.
2.3. Wydarzenie odbędzie się w Koszalińskim Parku Technologicznym, ul. Partyzantów 17, Koszalin.
3. Uczestnicy
3.1. Hackathon jest zamknięty dla studentów.
3.2. Zespoły muszą składać się z 3-5 osób.
3.3. Liczba zespołów jest ograniczona do 4 drużyn.
3.4. Każdy zespół wyznacza kapitana odpowiedzialnego za kontakt z organizatorami.
3.5. Rejestracja uczestników odbywa się do dnia 30 listopada 2024 roku poprzez formularz dostępny na stronie Evenea.
4. Tematyka Hackathonu
4.1. Zadanie Hackathonu obejmuje stworzenie innowacyjnego rozwiązania technologicznego, które odpowiada na wyzwania współczesnej przedsiębiorczości i technologii.
4.2. Temat zadania zostanie przedstawiony podczas otwarcia Hackathonu.
5. Zasady uczestnictwa
5.1. Udział w Hackathonie jest bezpłatny.
5.2. Uczestnicy muszą przynieść własne komputery oraz niezbędne oprogramowanie. (opcja 2: Możliwe zapewnienie sprzętu przez PK)
5.3. Zespoły mogą korzystać z dowolnych technologii, języków programowania i narzędzi do opracowania swoich rozwiązań.
5.4. Uczestnicy zobowiązani są do pracy nad zadaniem wyłącznie na terenie Koszalińskiego Parku Technologicznego.
5.5. Zakazuje się komunikowania z osobami spoza zespołu podczas trwania Hackathonu za pomocą komunikatorów (np. Slack, WhatsApp, Discord, Messenger) lub innych form komunikacji zewnętrznej. Wszelka pomoc musi być pozyskiwana wyłącznie od mentorów obecnych na miejscu wydarzenia.
5.6. W trakcie wydarzenia obowiązuje zakaz korzystania z wcześniej przygotowanych rozwiązań. Cała praca nad projektem musi być wykonana w czasie trwania Hackathonu.
5.7. Organizator zapewnia: dostęp do Internetu, zasilanie elektryczne, lunch oraz napoje.
6. Przebieg wydarzenia
6.1. 9:00 - 9:30: Rejestracja uczestników i poranna kawa.
6.2. 9:30 - 10:00: Otwarcie Hackathonu, omówienie zasad i ogłoszenie zadania.
6.3. 10:00 - 12:00: Pierwsza sesja pracy zespołów nad rozwiązaniami.
6.4. 12:00 - 12:30: Przerwa na lunch.
6.5. 12:30 - 15:00: Druga sesja pracy nad projektami.
6.6. 15:00 - 15:30: Mentoring ad-hoc - konsultacje z mentorami technologicznymi.
6.7. 15:30 - 17:00: Finalizacja projektów i przygotowanie prezentacji.
6.8. 17:00 - 18:00: Przygotowanie prezentacji.
6.9. 18:00 - 19:00: Prezentacje projektów drużyn przed jury.
Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się następnego dnia podczas SPARKcampu, 5 grudnia 2024 roku o godzinie 18:00 w Centrum Kultury Studenckiej Kreślarnia.
7. Ocena projektów
7.1. Jury oceni projekty na podstawie następujących kryteriów:
- Innowacyjność rozwiązania (30%)
- Jakość techniczna (30%)
- Funkcjonalność i użyteczność (20%)
- Prezentacja projektu (20%)
7.2. Decyzje jury są ostateczne i niepodważalne.
8. Skład jury
8.1. Jury Hackathonu będzie składać się z 3-5 członków, w tym:
- Przedstawiciela Ministerstwa Cyfryzacji
- Eksperta z Politechniki Koszalińskiej
- Przedstawiciela Koszalińskiego Parku Technologicznego
- Specjalisty z branży IT (np. reprezentanta GlobalLogic lub ZETO Koszalin)
- Przedstawiciela organizacji wspierającej startupy lub innowacje technologiczne
9. Nagrody
9.1. Organizator przewiduje nagrody rzeczowe dla zwycięskich zespołów.
9.2. Szczegóły dotyczące nagród zostaną ogłoszone podczas otwarcia Hackathonu.
9.3. Nagrody zostaną wręczone podczas wydarzenia SPARKcamp#36 w dniu 28 listopada 2024 roku.
9. Postanowienia końcowe
9.1. Udział w Hackathonie jest równoznaczny z akceptacją niniejszego Regulaminu.
9.2. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie. O wszelkich zmianach uczestnicy zostaną poinformowani.
9.3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody materialne lub zdrowotne powstałe podczas Hackathonu.
10. Prawa autorskie
10.1. Uczestnicy Hackathonu zachowują pełne prawa autorskie do opracowanych projektów.
10.2. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do promowania projektów stworzonych podczas wydarzenia, z zachowaniem autorskich praw majątkowych uczestników.
11. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
11.1. Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie SPARK.
11.2. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu organizacji Hackathonu oraz komunikacji z uczestnikami.
11.3. Uczestnicy mają prawo do wglądu, korekty lub usunięcia swoich danych osobowych.
11.4. Zdjęcia z wydarzenia mogą być wykorzystywane do celów promocyjnych przez organizatorów oraz partnerów wydarzenia.