✅ Customer experience management (CX). Projektowanie i zarządzanie doświadczeniami klienta
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate
Od 21 lis 9:00 do 22 lis 16:00
Od 2 829,00 zł
LINK DO SZKOLENIA:
Customer experience management (CX). Projektowanie i zarządzanie doświadczeniami klienta
Dla kogo? To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli:
- zarządzasz relacjami z klientami
- pracujesz jako manager w dziale obslugi klienta
- chcesz zwiększyć lojalność i poziom zadowolenia klientów
- chcesz zwiększyć liczbę rekomendacji twojej firmy i pozytywnego marketingu szeptanego
- usługa/produkt twojej firmy potrzebuje odświeżenia lub liftingu i skutecznego wyróżnienia na tle konkurencji
- chcesz lepiej rozumieć potrzeby klientów
- pracujesz nad wizerunkiem marki swojej firmy
Dlaczego Customer Experience Management jest ważny?
- Zarządzanie doświadczeniami klienta jest warunkiem stworzenia silnej marki
- To baza dla budowania relacji z klientami, które zaprocentują lojalnością, rekomendacjami i pozytywnym marketingiem szeptanym
- Suma tych wszystkich doświadczeń w długim okresie wpływa na jego decyzje zakupowe, tj. wybór dostawcy produktów lub usług
- Zaprojektowanie dobrych procesów obsługi przy użyciu wszystkich form komunikacji (tj. kontaktu osobistego z przedstawicielem firmy, telefonicznego, poprzez email, chat, SMS itd.) na każdym etapie cyklu życia relacji z klientem (tzn. przed zakupem, podczas zakupu i po zakupie) zaowocuje lojalnością klientów
- Szkolenie pomoże w tworzeniu strategii CX, pokaże drogę do wprowadzenia zmian w mentalności pracowników, aby skoncentrować się na zadowoleniu klienta
Forma:
Przeważająca część szkolenia prowadzona jest w formie warsztatowej - uczestnicy pracują w zespołach wykorzystując narzędzia Customer Experience. Części teoretyczne ilustrowane są studiami przypadków omawianymi z wykorzystaniem zadań problemowych i dyskusji.
Korzyści ze szkolenia:
- Dowiesz się jak badać i diagnozować potrzeby klientów wykorzystując narzędzia i dobre praktyki CX
- Nauczysz się wyznaczać mierniki CX i projektować doświadczenia
- Poznasz, jak wykorzystać CX w strategii marki
- Poznasz polskie i zagraniczne przykłady wdrożenia CX
- Nauczysz się projektowania doświadczeń klientów oraz unikania najczęstszych błędów
- Dowiesz się, jak polepszyć obsługę klienta w różnych kanałach komunikacji
- Dowiesz się jak wykorzystać elementy ekonomii behawioralnej i psychologii marketingu w projektowaniu CX
- Dowiesz się, jak sprawić, by klient wracał, kupował więcej i dobrze mówił o Twojej firmie.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Customer Experience - wprowadzenie
- Strategia marki, a strategia Customer Experience
- Podstawy Customer Experience
- Dobre praktyki i przykłady Customer Experience
- Narzędzia CX: Customer Voice, Customer Journey, Customer Experience Map
2. Poznanie klienta: mapowanie doświadczeń, pomiar i analiza
- Rola i rodzaje badań w CX oraz źródła informacji o klientach
- Customer Journey (ścieżka podróży klienta) - mapowanie podróży klienta
- Pomiar oraz mapowanie doświadczeń klienta w punktach styku na ścieżce
- Segmentacja klientów i analiza ich zachowań
- Najważniejsze wskaźniki CX: NPS, Customer Effort, Advocacy Gap
- Potencjalne mierniki w CX
- liczba nowych klientów, którzy zakupują produkt lub usługę,
- ilość rekomendacji generowanych przez klientów (badania NPS),
- średnia długość relacji klienta z firmą.
- Customer Voice w firmie: komunikacja i wykorzystanie operacyjne i zarządcze informacji (close feedback loop)
3. Projektowanie doświadczeń
- Myślenie projektowe
- Service design oraz design thinking
- Praca z mapą doświadczeń
- Tworzenie niezbędnych inicjatyw naprawczych
- Projektowanie stanów idealnych i interakcji dla kluczowych punktów styku
- Wykorzystanie ekonomii behawioralnej i psychologii zachowań konsumenckich
4. Customer Experience a doświadczenia pracowników
- Rola pracowników w strategii CX (employee experience, employer branding i employee engagement)
- Mapowanie doświadczeń pracowniczych na ścieżce klienta
- Wskaźniki CX a wskaźniki HR
- Wdrażanie ulepszeń strukturalnych
5. Wdrażanie i zarządzanie strategią CX
- Budowanie strategii w oparciu o wizję CX
- Klient w DNA organizacji - manager i zespół CX
- Cykliczny audyt doświadczeń klientów
- Wskaźniki sukcesu