Marketing Sprzedaż Biznes i Przedsiędsiębiorczość

✅ Customer experience management (CX). Projektowanie i zarządzanie doświadczeniami klienta

location icon
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate ul. Ogrodowa 58, Warszawa
calendar icon
Od 30 sty 9:00 do 31 sty 16:00
ticket icon
Od 2 829,00 zł

LINK DO SZKOLENIA:

Customer experience management (CX). Projektowanie i zarządzanie doświadczeniami klienta


KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

  • Nauczysz się, jak badać i diagnozować potrzeby klientów, korzystając z zaawansowanych narzędzi CX i najlepszych praktyk branżowych.
  • Poznasz kluczowe wskaźniki sukcesu w zarządzaniu doświadczeniem klienta, oraz nauczysz się mierzyć efektywność działań CX
  • Opanujesz sztukę projektowania doświadczeń klientów, unikając najczęstszych błędów dzięki praktycznym warsztatom i symulacjom.
  • Dowiesz się, jak poprawić jakość obsługi klienta w różnych kanałach komunikacji, co przełoży się na wyższą lojalność i satysfakcję klientów.
  • Zdobędziesz wiedzę na temat praktycznego wykorzystania psychologii marketingu i ekonomii behawioralnej w budowaniu lepszych doświadczeń klienta.
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?
  • Menedżerów ds. Customer Experience / zarządzania doświadczeniem klienta oraz dyrektorów / menedżeró sprzedaży chcących zdobyć nowe narzędzia do analizy ścieżek klientów i poprawy ich satysfakcji, szukających sposobów na wzmocnienie lojalności klientów i zwiększenie retencji poprzez lepsze zrozumienie potrzeb konsumenckich.
  • Menedżerów i specjalistów ds. marketingu oraz strategii, którym zależy na klientocentrycznym podejściu i poszukują metod integracji strategii CX ze strategią marki, aby zwiększyć zadowolenie klientów i wyniki sprzedaży.
  • Menedżerów działów obsługi klienta, którzy skupiają się na optymalizacji procesów obsługi klienta oraz wdrażaniu standardów CX w różnych punktach kontaktu
  • Specjalistów ds. Customer Journey i analiz zachowań klientów - zajmujących się mapowaniem ścieżek klientów (customer journey mapping) oraz analizą danych konsumenckich.
  • Menedżerów HR odpowiedzialnych za rozwój kompetencji pracowników oraz wdrażanie standardów CX wewnątrz firmy
FORMA SZKOLENIA
  • Szkolenie prowadzone jest w formie interaktywnego warsztatu, obejmującego pracę w grupach nad konkretnymi problemami, analizę case studies oraz ćwiczenia praktyczne. Części wykładowe są przeplatane ćwiczeniami, tak aby uczestnicy byli cały czas aktywnie zaangażowani.
  • Program oparty jest na zasadzie 20/20/60:
    20% teorii - przekazanie kluczowych pojęć i koncepcji.
    20% dyskusji - wymiana doświadczeń i analiza przykładów.
    60% ćwiczeń praktycznych - symulacje warsztatowe, projektowanie doświadczeń, analiza ścieżek klienta.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zarządzanie doświadczeniami klienta (CX) - wprowadzenie
  • Czasy ekonomii doświadczeń, era empatii - jak human-centered design wpływa na działania firm
  • Co to jest doświadczenie - podstawy marketingu sensorycznego
  • Cykl zarządzania CX w firmie
  • Strategia marki a strategia CX - dlaczego warto łączyć
  • Dlaczego firmy inwestują w CX - badania i dobre praktyki
2. Poznawanie, zrozumienie klientów i budowanie empatii
  • Czy wiesz czyim doświadczeniem zarządzasz? Klient, nabywca, płatnik, użytkownik, etc. (wykorzystanie mapy interesariuszy)
  • Kto jest dla Ciebie ważny w CX - klienci wewnętrzni i zewnętrzni, wartość życiowa klienta
  • Trzy wymiary empatii w biznesie: rozpoznawanie potrzeb, projektowanie rozwiązań, komunikacja
  • Wykorzystanie koncepcji job-to-be-done oraz rozpoznawanie kontekstu
  • Insighty konsumenckie -"wchodzenie w buty klienta" - źródła informacji o klientach na potrzeby CX i rodzaje badań
3. Wizualizacja badań - mapa empatii, ścieżka doświadczeń klienta (customer journey)
  • Momenty prawdy na ścieżce doświadczeń
  • Dlaczego empatia w codziennej pracy nie przychodzi sama i wymaga wysiłku - omówienie badań
  • Empatia jako zestaw umiejętności: aktywne słuchanie, obserwacja, nazywanie emocji, akceptacja ambiwalencji, wzorce komunikacyjne - ćwiczenia
  • Rozmawiaj i obserwuj żeby odkrywać potrzeby i zrozumieć: mapa empatii jako narzędzie komunikacji wewnętrznej - ćwiczenia
3. Warsztat tworzenia ścieżki doświadczeń klienta
  • Symulacja warsztatu - praca w grupach: tworzenie różnych ścieżek klienta - analiza struktury i zakresu informacji
  • Różne rodzaje ścieżek klienta - struktura, zakres informacji
  • Mapowanie doświadczeń klienta wewnętrznego: service blueprint i analiza procesów wewnętrznych.
  • Praktyczne ćwiczenia z mapowania ścieżki doświadczeń.
4. Projektowanie doświadczeń klienta
  • Dobre doświadczenie - wykorzystanie psychologii zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej (przykłady)
  • Zasady projektowania momentów "Wow" na ścieżce doświadczeń
  • Projektowanie doświadczeń - Design Thinking jako proces i jako filozofia pracy
  • Prosument - włączanie klientów w projektowanie
  • Symulacja warsztatu projektowania doświadczenia "Wow"
5. Mierniki sukcesu i analiza wyników CX
  • Wskaźniki sukcesu - po czym poznamy, że dobrze zarządzamy CX i dlaczego klienci nie mówią nam prawdy
  • Kluczowe mierniki CX - pomiar i praca z wynikami m.in. NPS, CSAT, CES, analiza retencji klientów
  • Lojalność klientów a wyniki finansowe
  • Analiza sentymentu wypowiedzi (VoC) i jej wpływ na strategię marki.
6. Jak budować klientocentryczną kulturę organizacji
  • Strategia wdrażania CX Management - zespół wdrożeniowy i szkolenia HR
  • Szkolenia i narzędzia HR we wdrażaniu klientocentrycznej kultury organizacyjnej
  • "Magia słów" - język CX w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
  • Dobre praktyki wdrażania oraz najczęstsze błędy - analiza studiów przypadku na podstawie badań McKinsey
Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Customer Experience Managment
31 Grudnia 2025, 17:00 2 829,00 zł