Efektywność, organizacja i zarządzanie sobą w czasie poprzez określanie celów i priorytetów (online)
Efektywność, organizacja i zarządzanie sobą w czasie poprzez określanie celów i priorytetów
2 dni (16 godzin) - zajęcia online w godz. 9:00-17:00
CEL SZKOLENIA:
Posiadanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu efektywności, organizacji i zarządzanie sobą w czasie poprzez określanie celów i priorytetów.
PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNIK:
- Zna zasady określania celów (np. zasada SMART).
- Zna założenia zarządzania przez cele (management by objectives - MBO).
- Wie jak przygotowywać harmonogramy działania oraz określać czas realizacji poszczególnych zadań.
- Wie jak zwiększć skuteczność i efektywność w realizowaniu celów w zespole.
- Wie jakie są techniki weryfikacji celu oraz sposoby jego komunikowania.
- Potrafi planować działania bieżące (dzienne, tygodniowe, miesięczne) oraz długoterminowe.
- Definiuje cele strategiczne i przekłada je na cele operacyjne.
- Określa priorytety realizacji poszczególnych zadań i projektów (kaskadowanie celów).
- Planuje terminy realizacji celów strategicznych i operacyjnych.
- Potrafi działać w oparciu o plany (w tym ustalone priorytety, cele i terminy realizacji).
- Zapewnia zasoby (w tym czas) dla realizacji poszczególnych zaplanowanych działań, oraz dokonuje potrzebnych korekt harmonogramów.
- Określa czynniki i bariery, które mogą wpłynąć na prawidłową realizację celów w założonych terminach.
- Potrafi przygotować plany naprawcze w sytuacji przekroczenia terminów realizacji i nieosiągnięcia założonych celów.
- Potrafi zwiększć skuteczność i efektywność w realizowaniu celów w zespole.
- Bierze odpowiedzialność za realizację celów i zadań.
- Jest samodzielny.
- Jest zdolny do uwzględniania planów i perspektyw innych osób w organizacji w określaniu celów i priorytetów.
PROGRAM
1.Omówienie 3 generacji zarządzania sobą w czasie (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
2.Zasady grupowania zadań (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
3.Zasady prawidłowego wyznaczania celu (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
4.Wyznaczanie priorytetów i wykorzystanie matrycy Eisenhowera (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
5.Wykorzystanie reguły Pareto, zasady Parkinsona oraz efektu "piły łańcuchowej" w kontekście efektywności menedżerskiej (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
6.Zasady planowania i reguła 60/40 (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
7.Orientacja strategiczna w zarządzaniu w aspekcie indywidualnego postrzegania czasu - kwestionariusz Philipa Zimbardo (miniwykład, test diagnostyczny, dyskusja, studium przypadku)
TRENER
Roman Iwasieczko - trener, coach ICC, master NLP, HR Biznes Partner. Od 2000 roku trener biznesu, kompetencji interpersonalnych, negocjacyjnych, motywacyjnych i menedżerskich w standardzie HRDBP. W ramach realizowanych projektów zajmuje się rozwojem kadry kierowniczej, tworzeniem zespołów, rekrutacjami i coachingiem. Zarządzał zespołami w międzynarodowych korporacjach oraz w mniejszych polskich firmach. Tworzy i realizuje badania typu AC i DC oraz oceny 360 stopni. Jego motto trenerskie to "Profesjonalizm z poczuciem humoru" - bo nawet najmądrzejsze szkolenia nie mogą być nudne.