Delegowanie zadań i uprawnień oraz budowanie relacji ze współpracownikami
Delegowanie zadań i uprawnień oraz budowanie relacji ze współpracownikami
2 dni (16 godzin) - zajęcia stacjonarne w godz. 9:00-17:00
CEL SZKOLENIA:
Nabycie wiedzy przez kadrę pracowników którzy są lub będą odpowiedzialni za delegowanie zadań i uprawnień oraz budowanie relacji ze współpracownikami w firmie.
PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNIK:
- Zna podstawowe zasady budowania relacji ze współpracownikami.
- Zna podstawowe koncepcje na temat potrzeb człowieka.
- Zna podstawowe zasady tworzenia się indywidualnych hierarchii wartości.
- Ma wiedzę na temat różnic kulturowych pracowników pochodzących z różnych krajów a pracujących w Polsce.
- Ma wiedzę na temat czynników mających znaczenie dla złożoności trudności zadań.
- Identyfikuje różnorodność zasobów indywidualnych i organizacyjnych potrzebnych do realizacji zadań.
- Wie jakie znaczenie ma delegowanie uprawnień dla procesu.
- Potrafi zbudować swój pozytywny wizerunek jako lidera.
- Umie przekonać ludzi, że jest sprawnym i skutecznym menadżerem.
- Potrafi zidentyfikować potrzeby ludzi i odpowiednio je zaspokajać.
- Tworzy dobrą atmosferę w pracy. Potrafi pokazać ludziom, że wzajemny szacunek i zaufanie jest ważnym czynnikiem każdej relacji.
- Prawidłowo ocenia czas niezbędny do wykonania określonego zadania.
- Prawidłowo ocenia złożoność i stopień trudności zadań.
- Identyfikuje jakie zasoby indywidualne i organizacyjne są niezbędne do zrealizowania zadań.
- Przekazuje uprawniania biorąc pod uwagę kompetencje oraz predyspozycje indywidualne pracownika.
- Prowadzi prawidłową komunikację z pracownikami w trakcie realizacji zadań.
- Łatwo zdobywa pozycję lidera docenianego przez pracowników.
- Jest odbierany przez współpracowników jako osoba wiarygodna.
- Ma łatwość skupiania ludzi wokół siebie.
- Łatwo tworzy relacje długotrwałe i chętnie podtrzymywane przez współpracowników.
- Buduje atmosferę zaufania.
- Prezentuje szacunek wobec podwładnych.
- Zachęca pracowników do podejmowania inicjatyw.
- Jest świadomy swojej postawy wobec delegowania uprawnień.
PROGRAM
- Określenie stopnia trudności i złożoności delegowanych zadań (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
- Poziomy delegowania zadań w zależności od dojrzałości pracownika i zespołu (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
- Delegowanie a style zarządzania zespołem (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
- Delegowanie w aspekcie motywowania lub demotywowania pracownika (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
- Style interpersonalne w aspekcie komunikacji z pracownikiem (miniwykład, test diagnostyczny, dyskusja, studium przypadku)
- Diagnoza indywidualnego stylu w kontekście budowania relacji (miniwykład, dyskusja, studium przypadku)
- Budowanie autorytetu i wizerunku menedżera (miniwykład, dyskusja, studium przypadku
TRENER
Roman Iwasieczko - trener, coach ICC, master NLP, HR Biznes Partner. Od 2000 roku trener biznesu, kompetencji interpersonalnych, negocjacyjnych, motywacyjnych i menedżerskich w standardzie HRDBP. W ramach realizowanych projektów zajmuje się rozwojem kadry kierowniczej, tworzeniem zespołów, rekrutacjami i coachingiem. Zarządzał zespołami w międzynarodowych korporacjach oraz w mniejszych polskich firmach. Tworzy i realizuje badania typu AC i DC oraz oceny 360 stopni. Jego motto trenerskie to "Profesjonalizm z poczuciem humoru" - bo nawet najmądrzejsze szkolenia nie mogą być nudne.
