VI Forum Edukacji Realnej
Forum Edukacji Realnej to spotkanie ludzi z pasją, którym zależy na sensownej, pragmatycznej edukacji, która przyniesie korzyści społeczne, a jednocześnie da zwykłą ludzką radość. Spotkają się osoby otwarte, chętne do dzielenia się swoją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniami, cieszące się z sukcesów innych, poszukujące nowych inspirujących wzorców oraz dobrych praktyk.
Tematyka VI Forum Edukacji Realnej
Praktyka tworzenia, funkcjonowania i współpracy szkół realnych; czym jest realna podstawówka; jakie są powyborcze nadzieje na rozwój nowoczesnej edukacji.
Szczegółowy program VI forum znajduje się na stronie: https://szkolarealna.edu.pl/program-vi-forum-edukacji-realnej/
Inicjator:
Fundacja Współczesna Szkoła Realna
Gospodarz i główny organizator:
Cele Forum
W ramach Forum chcemy dzielić się wizją współczesnej Szkoły Realnej, wypracowaną podczas tworzenia Bednarskiej Szkoły Realnej oraz doświadczeniami zdobytymi w działaniu szkół powstałych na jej wzór. Myślimy o szkole, która:
obok realizowanej na dobrym poziomie edukacji ogólnej zapewnia kształcenie specjalistyczne, dające praktyczne umiejętności przydatne na rynku pracy;
inspiruje i rozwija zainteresowania uczniów, uświadamia, że pasja w przyszłości może się stać zawodem;
- przygotowuje uczniów do sprawnego funkcjonowania w realnym świecie, uczy samodzielności, odpowiedzialności, pracy zespołowej i projektowej, sprawności komunikacyjnej, posługiwania się technologią cyfrową;
- jest demokratycznie współtworzona przez uczniów, nauczycieli, rodziców i absolwentów, którzy wspólnie dbają o przyjazną atmosferę, sprzyjającą indywidualnemu rozwojowi każdego ucznia;
- stawia na ciągły rozwój jako naturalną cechę swojego funkcjonowania;
- poddaje krytycznej ocenie swoje działania i ich efekty, starając się sprostać wyzwaniom stawianym przez coraz szybciej zmieniający się świat.
Pragniemy by Forum stanowiło miejsce wymiany myśli, idei i najlepszych wzorców z zakresu edukacji. Zależy nam, by uczestnicy nie tylko dzielili się swoimi przemyśleniami, doświadczeniami i osiągnięciami, lecz również opowiadali o trudnościach i formułowali pytania, wyznaczające kierunki poszukiwań najlepszych rozwiązań.
Za udostępnienie pomieszczeń i wsparcie organizacyjne dziękujemy: