XII Konferencja Dyrektor Liderem - tutoring jako droga do rozwoju szkoły
Dwunasta edycja konferencji "Dyrektor Liderem" stanowi forum wymiany doświadczeń i refleksji nad rolą tutoringu w rozwoju szkoły jako instytucji oraz w procesach wspierania uczniów i dorosłych uczestników życia edukacyjnego. Celem wydarzenia jest ukazanie tutoringu jako narzędzia wzmacniającego indywidualne sprawstwo, relacje wychowawcze oraz kulturę współpracy w środowisku szkolnym.
Program konferencji obejmuje część wykładową (10.00-12.00), w ramach której zaprezentowane zostaną wystąpienia ekspertów i praktyków, m.in. referat Damiana Kupczyka (Od dyrektora do tutora: budowanie spersonalizowanego wsparcia w szkole) oraz Joanny Gardynik (Jak tutoring może wspierać dorosłych w szkole?). Dyskusja zostanie uzupełniona o sesję pytań i odpowiedzi z udziałem prelegentów.
Po przerwie networkingowej (12.00-12.30) przewidziano część warsztatową (12.30-14.00), obejmującą równoległe zajęcia praktyczne i miniwykłady. Podjęte w ich ramach zagadnienia dotyczyć będą m.in. kształtowania poczucia sprawczości i samoświadomości uczniów, roli tutoringu w pracy wychowawczej, wdrażania tutoringu w instytucjach edukacyjnych, a także wykorzystania narzędzi tutoringowych w codziennej praktyce dydaktycznej. Zaprezentowane zostaną również doświadczenia wynikające z projektów społecznych oraz praktyki tutoringowej w ujęciu międzynarodowym (Oxford).
Konferencja skierowana jest do dyrektorów szkół, nauczycieli oraz osób odpowiedzialnych za rozwój edukacji, zainteresowanych pogłębieniem wiedzy i kompetencji w zakresie wdrażania tutoringu jako metody wspierającej rozwój jednostek i instytucji oświatowych.