USTAWA O JAKOŚCI W OPIECE ZDROWOTNEJ I BEZPIECZEŃSTWIE PACJENTA. Szkolenie (kurs) dla placówek medycznych
Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta nakłada na placówki medyczne nowe wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością w placówce medycznej, obowiązek autoryzacji placówki medycznej, dobrowolność akredytacji, konieczność tworzenia systemu świadczeń kompensacyjnych (Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych).
Nasze szkolenie "Ustawa o jakości w ochronie zdrowia" to doskonała okazja dla pełnomocników ds. jakości, osób pracujących w zespołach jakości, osób odpowiedzialnych za monitorowanie wskaźników zdarzeń niepożądanych oraz menedżerów ochrony zdrowia i kierownictwa, aby pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie nowych regulacji prawnych.
Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli szansę na zapoznanie się z celami i zakresem ustawy, a także z podstawowymi pojęciami związanymi z jakością w ochronie zdrowia i bezpieczeństwem pacjenta.
Zajęcia obejmować będą tematy takie jak:
- Wprowadzenie do ustawy: Omówienie celu, zakresu i podstawowych pojęć.
- System zarządzania jakością: Istota systemów zarządzania jakością w ochronie zdrowia, wymagania dotyczące dokumentacji, procedury zgłaszania, monitorowania i analizy zdarzeń niepożądanych, a także zalecenia dotyczące szkoleń personelu i rola pełnomocnika ds. praw pacjenta.
- Autoryzacja i akredytacja: Obowiązek autoryzacji, zasady udzielania, czas trwania, przygotowanie do autoryzacji, dobrowolność akredytacji oraz korzyści z niej płynące, standardy akredytacyjne i przygotowanie do procedury.
- System świadczeń kompensacyjnych: Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych, procedura zgłoszeń i rola placówki ochrony zdrowia w procesie kompensacyjnym.
To szkolenie jest nie tylko sposobem na zrozumienie i dostosowanie się do nowych przepisów, ale także na podniesienie standardów opieki nad pacjentem i efektywność zarządzania w placówkach medycznych. Zapewniamy interaktywną formę nauki z doświadczonymi ekspertami, co gwarantuje praktyczne i aktualne podejście do tematu.
Cele szkolenia
Celem szkolenia z zakresu ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta jest zapoznanie uczestników z nowymi wymaganiami wprowadzonymi przez ustawę oraz poznanie przez uczestników zasad udzielania autoryzacji oraz akredytacji podmiotu leczniczego.
Podczas szkolenia z ustawy o jakości w ochronie zdrowia będziesz miał/-a okazję
- Zrozumieć cel i zakres ustawy, poznając jednocześnie kluczowe pojęcia związane z jakością i bezpieczeństwem pacjentów.
- Dowiedzieć się, jak wdrożyć skuteczne systemy zarządzania jakością, w tym procedury dotyczące dokumentacji, monitorowania jakości oraz analizy zdarzeń niepożądanych.
- Nauczyć się, jak przygotować swoją placówkę do procesu autoryzacji i akredytacji, rozumiejąc ich wymogi, korzyści, a także standardy akredytacyjne.
- Poznać zasady procedur związanych z Funduszem Kompensacyjnym Zdarzeń Medycznych.
Adresaci szkolenia "Ustawa o Jakości w Ochronie Zdrowia"
Szkolenie polecamy wszystkim managerom i pracownikom placówek służby zdrowia, którzy są odpowiedzialni za wdrożenie ustawy o jakości w ochronie zdrowia w swoich placówkach.
Szczególnie:
- Pełnomocnikom ds. jakości w palcówkach medycznych.
- Osoby pracującym w zespołach jakości, będącym bezpośrednio odpowiedzialnymi za wprowadzanie zmian, pisanie procedur, instrukcji, realizację wskaźników jakości.
- Osobom odpowiedzialnym za monitorowanie wskaźników, zdarzeń niepożądanych.
- Menedżerom ochrony zdrowia i kadrze kierowniczej placówek medycznych.
Metoda prowadzenia szkolenia "Ustawa o Jakości w Ochronie Zdrowia"
Szkolenie z zakresu ustawy o jakości w ochronie zdrowia jest realizowane w przyjaznej i praktycznej formie "prawo dla nie prawników".
Podczas szkolenia oprócz prezentacji i prelekcji trenera zostaną wykorzystane aktywne metody pracy takie jak dyskusja moderowana, case study.
3 wygodne formy uczestnictwa w szkoleniu "Ustawa o Jakości w Ochronie Zdrowia"
- Szkolenie otwarte - sugerowane dla jednej osoby i małych grup (2-4 osobowych). Terminy, miejsca znajdziesz w prawej kolumnie strony.
- Szkolenie zamknięte - rekomendowane dla zespołów 4-12 osobowych z jednej placówki medycznej. Zaletą takiego szkolenia jest to, że jest realizowane w oparciu o dedykowany, przygotowany pod kątem specyfiki działalności i występujących problemów. Aby otrzymać ofertę i wycenę prosimy o kontakt - tel. 784 010 775, e-mail [email protected]. Szkolenie zamknięte może zostać przeprowadzone w formie stacjonarnej i online.
- Szkolenie indywidualne "1na1". Szkolenie tylko dla Ciebie przeprowadzone w wygodnym terminie. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt. Rekomendujemy przeprowadzenie zajęć w formie zdalnej (online).
Program szkolenia
1.WPROWADZENIE DO USTAWY O JAKOŚCI W OPIECE ZDROWOTNEJ I BEZPIECZEŃSTWIE PACJENTA
- Omówienie celu i zakresu ustawy.
- Przedstawienie podstawowych pojęć związanych z jakością w ochronie zdrowia i bezpieczeństwem pacjenta.
2. SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W OCHRONIE ZDROWIA
- Przedstawienie istoty systemów zarządzania jakością w ochronie zdrowia
- Omówienie wymagań dotyczących dokumentacji i monitorowania jakości
- Procedura zgłaszania oraz monitorowania i analizy zdarzeń niepożądanych
- Zalecenia dotyczące szkoleń personelu
- Rola pełnomocnika ds. Praw Pacjenta
3. AUTORYZACJA I AKREDYTACJA W USTAWIE O JAKOŚCI W OCHRONIE ZDROWIA
- Obligatoryjność autoryzacji
- Zasady udzielania, czas trwania i przygotowanie do autoryzacji
- Dobrowolność akredytacji i korzyści z niej płynące
- Standardy akredytacyjne i przygotowanie do procedury.
4. SYSTEM ŚWIADCZEŃ KOMPENSACYJNYCH
- Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych - procedura zgłoszeń, rola placówki ochrony zdrowia w procesie kompensacyjnym