MARCUS Ekonomia Behawioralna
MARCUS Ekonomia behawioralna
Jak wykorzystać założenia ekonomii behawioralnej w zwiększeniu perswazyjności komunikacji promocyjnej
OPIS SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy dotyczącej ekonomii behawioralnej i możliwości wykorzystania jej założeń w działaniach marketingowych. Szkolenie obejmuje
następujące obszary:
- 1.Teoria naukowa w praktyce marketingowej - w jaki sposób przetwarzamy informacje podczas dokonywania zakupów offline/online.
- 2.Czy na pewno zawsze podejmujemy decyzje o zakupie racjonalnie? Jakie błędy poznawcze i heurystyki charakteryzują nasze myślenie podczas podejmowania decyzji zakupowych.
- 3.W jaki sposób teorie naukowe ekonomii behawioralnej możemy wykorzystać w codziennej pracy marketingowej - przykłady zastosowania założeń EB w komunikacji, które pozytywnie wpłynęły na wyniki sprzedażowe.
- 4.Dobre i złe przykłady reklam i kampanii wykorzystujące (lub stojące w kontrze) do założeń ekonomii behawioralnej.
- 5.Struktura procesu i wytyczne w jaki sposób projektować reklamy / promocje / programy konsumenckie, w zgodzie z założeniami ekonomii behawioralnej.
ADRESACI SZKOLENIA
Dla kogo:
- §Specjaliści i managerowie: pracownicy działów marketingu i sprzedaży
- §Właściciele marek i firm zainteresowani zwiększeniem skuteczności swoich działań komunikacyjnych
- §Osoby zainteresowane rozwinięciem wiedzy na temat komunikacji marketingowej
AGENDA SZKOLENIA (program)
Moduł 1
Wprowadzenie do teorii ekonomii behawioralnej, z którego dowiemy się m.in jakie są dwa systemy myślenia i który system wykorzystujemy podczas podejmowania decyzji zakupowych. Żeby lepiej przyswoić i zapamiętać teorię - każde z zagadnień będziemy testować i ćwiczyć na sobie.
Moduł 2
W którym zaznajomimy się z najczęściej wykorzystywanymi heurystykami i błędami poznawczymi, które nieświadomie wykorzystujemy w codziennym życiu. Część wiedzowa będzie poparta konkretnymi przykładami i case studies komunikacji promocyjnej z różnych branż.
Moduł 3
Gdzie poznamy dowody na to, że ekonomia behawioralna "sprzedaje" - zapoznamy się z kampaniami i reklamami marek, które z powodzeniem stosują w swojej komunikacji reguły ekonomii behawioralnej. Przeanalizujemy także przykłady komunikacji reklamowej, które stoją do niej w kontrze.
Moduł 4
Część warsztatowa - w tej części warsztatu wcielimy się w naukowców i dział kreatywny tworząc własne rozwiązanie marketingowe oparte o EB. Na roboczym case study poćwiczymy definiowanie celów marketingowych zgodnych z założeniami ekonomii behawioralnej oraz wykorzystamy zdobytą wiedzę do stworzenia rozwiązania marketingowego oraz promującej go reklamy.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu:
- poszerzysz swoją wiedzę na temat ekonomii behawioralnej i jej praktycznego wykorzystania w działaniach marketingowych;
- dowiesz się, jak przetwarzamy informacje podczas dokonywania zakupów offline/online;
poznasz dobre i złe przykłady reklam i kampanii opierających się (lub stojących w kontrze) na założeniach ekonomii behawioralnej;- nauczysz się projektować reklamy, promocje i programy konsumenckie z wykorzystaniem założeń ekonomii behawioralnej.