Marketing Biznes i Przedsiędsiębiorczość

Marketing dla początkujących

location icon
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate ul. Ogrodowa 58, Warszawa
calendar icon
Od 5 mar 9:00 do 6 mar 16:00
ticket icon
Od 2 644,50 zł
Marketing dla początkujących

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA

 INFORMACJE

Dla kogo szkolenie

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą w sposób praktyczny i uporządkowany poznać współczesny marketing - jego narzędzia, strategie i zastosowania w codziennej pracy. Uczestnicy zdobędą wiedzę, jak skutecznie planować działania marketingowe i komunikacyjne w zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

  • Specjalistów i menedżerów marketingu, którzy chcą uporządkować lub odświeżyć wiedzę.
  • Osób planujących rozwój kariery w marketingu i poszukujących solidnych podstaw w tej dziedzinie.
  • Osób z działów sprzedaży, PR, komunikacji i obsługi klienta, współpracujących z marketingiem.
  • Właścicieli i menedżerów firm, którzy chcą lepiej rozumieć działania marketingowe i ich efekty.

KORZYŚCI

  • Zrozumiesz, jak marketing realnie wpływa na decyzje klientów i wyniki sprzedaży w firmie.
  • Nauczysz się analizować rynek i odbiorców, aby lepiej planować działania i inwestować budżet tam, gdzie przynoszą największy efekt.
  • Poznasz najważniejsze narzędzia marketingowe i zobaczysz, jak stosować je w praktyce — niezależnie od branży i wielkości firmy.
  • Dowiesz się, jak tworzyć jasne i przekonujące komunikaty oraz dobierać odpowiednie kanały dotarcia do różnych grup klientów.
  • Przećwiczysz planowanie działań marketingowych — od pomysłu i strategii, po komunikację i pomiar efektów.

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1

1. Zadania współczesnego marketingu

  • Czym powinien zajmować się marketing?
  • Kim powinien być współczesny marketer - sprawnym organizatorem, kontrolerem, znawcą technologii digital marketingowych czy mistrzem komunikacji?
  • Role i zadania marketerów w zależności od sektora, wielkości i formy firmy oraz uwarunkowań rynkowych
  • Podstawowe narzędzia marketingowe: marketing mix - produkt, cena, dystrybucja, promocja

2. Analiza rynku - co należy wiedzieć przed planowaniem działań marketingowych

  • Sposoby pozyskiwania informacji o rynku - informacje wtórne i pierwotne
  • "Dlaczego?" - główne pytanie marketera
  • Badania marketingowe, desk research, store check, wizyty u klientów itp.
  • Analiza asortymentu - portfolio firmy
  • Analiza kanałów dystrybucji
  • RTB (Reason to Believe) - znaczenie dla firmy i dla klienta, przykłady RTB
  • Analiza SWOT - perspektywy różnych podmiotów rynkowych

Ćwiczenie: analiza rzeczywistych raportów z badań marketingowych jakościowych i ilościowych wraz ze wskazówkami do interpretacji

3. Cele w marketingu i ich rola w planowaniu działań

  • Po co wyznaczać cele i jak wpływają na skuteczność działań marketingowych?
  • Zasada SMART - jak ustalać cele mierzalne i realistyczne
  • Dobieranie celów do etapu rozwoju produktu i firmy
  • Jak przełożyć cel i plan na konkretne działania

4. Komunikacja marketingowe

  • Co widzi twórca komunikatów, a co odbiorca?
  • Wykorzystanie języka korzyści w komunikacji
  • Jak prezentować produkt, aby przekonać odbiorcę do zakupu?

Warsztat: tworzenie prezentacji produktu na stronie firmowej, w ofercie lub w sklepie internetowym

DZIEŃ 2

5. Planowanie działań marketingowych - praktyczne kroki

  • Zarządzanie produktami i usługami w praktyce - najważniejsze narzędzia
  • Jak ustalać ceny i marże?
  • Działania dystrybucyjne i wsparcie sprzedaży - marketing handlowy
  • Szacowanie wielkości sprzedaży oraz zapotrzebowania na materiały promocyjne

Warsztat: zaplanowanie marketing mix dla wybranego produktu - wybór produktu, ustalenie ceny, budżetu, sposobu komunikacji oraz kanałów dystrybucji.

  • Przygotowanie prezentacji i materiałów dla działu sprzedaży

6. Praca z budżetem

  • Zasady określania budżetu
  • Podział budżetu
  • Optymalizacja wydatków marketingowych

7. Marketing internetowy - najważniejsze kanały i możliwości

  • Omnichannel i wykorzystanie synergii mediów offline i online
  • Narzędzia komunikacji i wsparcia sprzedaży w kanale internetowym
  • Social media, content marketing, e-mail marketing - kiedy, dla kogo i w jakim zakresie stosować
  • Różnice między content marketingiem a treściami sprzedażowymi
  • Przyszłość narzędzi marketingowych - trendy i nowe rozwiązania

8. Kontrola efektów działań marketingowych

  • Wskaźniki marketingowe
  • Wskaźniki internetowe
  • Inne metody oceny i mierzenia efektów działań marketingowych

Więcej informacji uzyskasz: [email protected]


Akademia KFK to dawna Akademia Marketingu Atrium, nowy strona z łatwym adresem: www.kfk.pl

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Marketing dla początkujących
31 Grudnia 2026, 17:00 2 644,50 zł