Prowadzenie warsztatów UX
Prowadzenie warsztatów UX
Dostosuj warsztaty, design sprint i design thinking do potrzeb Twojego zespołu i poszerz swój narzędziownik metod warsztatowych!
Kurs jest na poziomie średniozaawansowanym.
Co zyskasz na szkoleniu?
- Poszerzysz narzędziownik metod warsztatowych dla różnych etapów pracy z produktem (koncepcja, projektowanie, praca z istniejącym produktem)
- Zrozumiesz jak świadomie dopasować strukturę warsztatu do trybu pracy (remote / biuro), celu projektu i uczestników, tak by godzić głos biznesu i użytkownika
- Przećwiczysz komunikowanie i moderację pod kątem optymalnego zrozumienia, motywacji uczestników i efektu prac
Czy to szkolenie dla mnie? Polecamy:
- Projektantom i projektantkom UX
- Product Ownerom i Ownerkom
- Badaczom i Badaczkom UX
- Product Managerom i Managerkom
- Project Managerom i Managerkom
- wszystkim, którzy i które chcą podejmować decyzje w oparciu o pracę warsztatową i zachowania użytkowników!
Poruszane zagadnienia:
#designthinking #ideation #designsprint #valuepropositiondesign #userstorymapping #doublediamondmodel #dotvoting #sketching #leancanvas #productvision #designcritique #designstudio i wiele więcej!
Szczegółowa agenda:
3 dni, 15 godzin
DZIEŃ 1: Warsztaty z interesariuszami (9:30 - 14:30)
9:30 -10:30 - Planowanie struktury i przebiegu warsztatu
- Jak optymalnie adaptować design sprint, design thinking i warsztatowe narzędzia UX do potrzeb naszego zespołu.
- Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
- Jak dobrać uczestników i zbudować grupy warsztatowe? Jak przygotować przestrzeń do pracy i materiały?
10:30 - 14:30 - Narzędziownik warsztatowy: warsztaty Discovery z interesariuszami
- Jak uporządkować wiedzę interesariuszy na początku projektu i zdiagnozować możliwe kierunki działań.
- Mapowanie ekosystemu usług, podróży użytkownika i inne techniki pracy z interesariuszami.
- Jak to zrealizować w formie zdalnej?
- Poznaj recepty na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).
DZIEŃ 2: Warsztaty Service Discovery (9:30 - 14:30)
9:30 - 10:30 - Facylitacja warsztatów
- Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
- Rola facylitatora i dobre praktyki. Zadania otwierające, dywergencja, konwergencja, wnioski.
- Warsztaty zdalne (online) a klasyczne. Jak utrzymywać zrozumienie, motywację i "alignment" pomiędzy uczestnikami w trakcie warsztatu.
10:30 - 14:30 Narzędziownik warsztatowy: Service Discovery
- Jak wypracować grupowo koncepcję nowej usługi/funkcji.
- Efektywna praca z propozycją wartości, szablonem wizji produktu i alternatywnymi canvasami.
- Jak to zrealizować w formie zdalnej?
- Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).
DZIEŃ 3: Warsztaty UX Design (9:30 - 14:30)
9:30 - 12:30 Narzędziownik warsztatowy: warsztaty UX design
- Jak zaplanować pracę grupową w pracy nad interfejsami użytkownika oraz z działającym produktem.
- Brainsketching, Crazy 8s, Design Studio i inne techniki generowania koncepcji UI.
- Adaptowanie design sprint do kontekstu zespołu. Przechodzenie od myślenia wymaganiami do myślenia ścieżkami użytkownika.
- Zasady organizacji spotkań feedbacku dla projektów (design critique).
- Jak to zrealizować w formie zdalnej?
- Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).
- Co może pójść nie tak, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
- Co zrobić, żeby efekty warsztatu rzeczywiście zostały wykorzystane. Podsumowywanie warsztatów i propagacja ich wyników.
Trenerka
Anna Schneider, Head of Discovery Symetria
Anna na co dzień zarządza zespołem projektantów i badaczy. Projekty prowadzi w duchu metodyki User Centered Design. Zainteresowana szczególnie zagadnieniami związanymi z procesami poznawczymi, komunikacją człowiek-komputer oraz nowoczesnymi formami komunikacji i obsługi klientów.
Specjalizuje się w badaniach jakościowych m.in. testach użyteczności i indywidualnych wywiadach pogłębionych. Jest współautorką raportu Chatboty w Polsce 2020.