Prowadzenie warsztatów UX

location icon
Gdziekolwiek jesteś :) To sesja zdalna
calendar icon
Od 19 mar 9:30 do 21 mar 14:30
ticket icon
Od 2 458,77 zł

Prowadzenie warsztatów UX

Dostosuj warsztaty, design sprint i design thinking do potrzeb Twojego zespołu i poszerz swój narzędziownik metod warsztatowych!


Kurs jest na poziomie średniozaawansowanym.


Co zyskasz na szkoleniu?

  • Poszerzysz narzędziownik metod warsztatowych dla różnych etapów pracy z produktem (koncepcja, projektowanie, praca z istniejącym produktem)
  • Zrozumiesz jak świadomie dopasować strukturę warsztatu do trybu pracy (remote / biuro), celu projektu i uczestników, tak by godzić głos biznesu i użytkownika
  • Przećwiczysz komunikowanie i moderację pod kątem optymalnego zrozumienia, motywacji uczestników i efektu prac


Czy to szkolenie dla mnie? Polecamy:

  • Projektantom i projektantkom UX
  • Product Ownerom i Ownerkom
  • Badaczom i Badaczkom UX
  • Product Managerom i Managerkom
  • Project Managerom i Managerkom
  • wszystkim, którzy i które chcą podejmować decyzje w oparciu o pracę warsztatową i zachowania użytkowników!


Poruszane zagadnienia:

#designthinking #ideation #designsprint #valuepropositiondesign #userstorymapping #doublediamondmodel #dotvoting #sketching #leancanvas #productvision #designcritique #designstudio i wiele więcej!


Szczegółowa agenda:

3 dni, 15 godzin


DZIEŃ 1: Warsztaty z interesariuszami (9:30 - 14:30)

9:30 -10:30 - Planowanie struktury i przebiegu warsztatu

  • Jak optymalnie adaptować design sprint, design thinking i warsztatowe narzędzia UX do potrzeb naszego zespołu.
  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Jak dobrać uczestników i zbudować grupy warsztatowe? Jak przygotować przestrzeń do pracy i materiały?

10:30 - 14:30 - Narzędziownik warsztatowy: warsztaty Discovery z interesariuszami

  • Jak uporządkować wiedzę interesariuszy na początku projektu i zdiagnozować możliwe kierunki działań.
  • Mapowanie ekosystemu usług, podróży użytkownika i inne techniki pracy z interesariuszami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj recepty na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).


DZIEŃ 2: Warsztaty Service Discovery (9:30 - 14:30)

9:30 - 10:30 - Facylitacja warsztatów

  • Cele warsztatu w różnych kontekstach pracy z usługami cyfrowymi (faza Discovery, poszukiwanie koncepcji, faza projektowania, praca z istniejącym produktem).
  • Rola facylitatora i dobre praktyki. Zadania otwierające, dywergencja, konwergencja, wnioski.
  • Warsztaty zdalne (online) a klasyczne. Jak utrzymywać zrozumienie, motywację i "alignment" pomiędzy uczestnikami w trakcie warsztatu.

10:30 - 14:30 Narzędziownik warsztatowy: Service Discovery

  • Jak wypracować grupowo koncepcję nowej usługi/funkcji.
  • Efektywna praca z propozycją wartości, szablonem wizji produktu i alternatywnymi canvasami.
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).


DZIEŃ 3: Warsztaty UX Design (9:30 - 14:30)

9:30 - 12:30 Narzędziownik warsztatowy: warsztaty UX design

  • Jak zaplanować pracę grupową w pracy nad interfejsami użytkownika oraz z działającym produktem.
  • Brainsketching, Crazy 8s, Design Studio i inne techniki generowania koncepcji UI.
  • Adaptowanie design sprint do kontekstu zespołu. Przechodzenie od myślenia wymaganiami do myślenia ścieżkami użytkownika.
  • Zasady organizacji spotkań feedbacku dla projektów (design critique).
  • Jak to zrealizować w formie zdalnej?
  • Poznaj receptę na warsztat, konkretne narzędzia i przećwicz je w praktyce (trening facylitacji online).
12:30 - 14:30 Unikanie pułapek warsztatowych
  • Co może pójść nie tak, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
  • Co zrobić, żeby efekty warsztatu rzeczywiście zostały wykorzystane. Podsumowywanie warsztatów i propagacja ich wyników.

Trenerka

Anna Schneider, Head of Discovery Symetria

Anna na co dzień zarządza zespołem projektantów i badaczy. Projekty prowadzi w duchu metodyki User Centered Design. Zainteresowana szczególnie zagadnieniami związanymi z procesami poznawczymi, komunikacją człowiek-komputer oraz nowoczesnymi formami komunikacji i obsługi klientów.

Specjalizuje się w badaniach jakościowych m.in. testach użyteczności i indywidualnych wywiadach pogłębionych. Jest współautorką raportu Chatboty w Polsce 2020.

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
Podana cena na bilecie to cena brutto (1999 zł netto + 23% VAT) STANDARD

Podana cena na bilecie to cena brutto (1999 zł netto + 23% VAT)

17 Marca 2025, 13:00 2 458,77 zł
Podana cena na bilecie to cena brutto (2299 zł netto + 23% VAT) STANDARD + 1H KONSULTACJI

Podana cena na bilecie to cena brutto (2299 zł netto + 23% VAT)

17 Marca 2025, 13:00 2 827,77 zł