UX Research Confetti - III edycja - warsztaty
UX Research Confetti to nie tylko konferencja. To również bogate w wiedzę praktyczną warsztaty. Na tej stronie zapoznasz się ze szczegółowym opisem warsztatów. Pamiętaj, że wszystkie odbywają się w tym samym dniu - 23 maja.
❗Zależy nam, aby jak najwięcej osób skorzystało z warsztatów, dlatego wprowadzamy ograniczenie - możesz skorzystać z jednego biletu na jeden warsztat. Jeśli zapiszesz się na kilka spotkań, losowo przyznamy Ci bilet tylko na jedno z nich.
📍1 WARSZTAT - Dobry raport z ankiety - czyli jaki?
Opis warsztatów: Badacze i badaczki w swojej codziennej pracy tworzą tysiące slajdów. Slajdy pomagają nam przekazywać wiedzę o wynikach badania w sposób efektywny, a czasami nawet efektowny. 😉 Ale zanim wkroczysz w świat designerskich infografik i zaawansowanych narzędzi do wizualizacji danych, warto abyś poznał(-a) podstawy i dobre praktyki tworzenia rzetelnych raportów z ankiet.
Dowiesz się m.in: Co powinno znaleźć się w dobrym raporcie?Jak wyselekcjonować ważne informacje?Jak dobrze przygotować wykresy?Jakich błędów unikać podczas tworzenia raportu? Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z raportowaniem - przyjdź, nasz warsztat jest dla Ciebie!
Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest własny laptop z wgranym pakietem Microsoft Office.
📍2 WARSZTAT - Unikajmy slajdozy! Czyli o prezentacjach badawczych, które opowiadają historie
Opis warsztatów: Po skończonych badaniach jest zawsze mnóstwo materiałów do zaanalizowania. Równie dużo wyciąga się wniosków i daje rekomendacji. Nie można zapomnieć o zrzutach ekranu, gdy podsumowujemy testy użyteczności. Omawiając ankietę - trzeba zrobić wykresy. Do tego jeszcze research kontekstowy, jakieś inne materiały - dodatkowe linki i Twój raport ma 45 stron. A potem idziesz prezentować te wyniki. Odpalasz Power Pointa i jakoś to leci, tylko nikt nie zadaje pytań, nikt nie pogłębia, dyskusja umarła. Wszyscy śpią. Stop!
Podczas warsztatów nauczysz się: rozróżniać raport od prezentacji, tworzyć historie o danych, przygotowywać przejrzyste prezentacje. Podzielę się też swoimi trickami. Do każdej części szkolenia będą przygotowanie ćwiczenia praktyczne.
Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest własny komputer z działającą kamerką - w trakcie warsztatu chcemy się widzieć i słyszeć.
📍3 WARSZTAT - The future is not linear, czyli wstęp do badań generatywnych
Opis warsztatów: Badania generatywne odbiegają od klasyki, gdzie wszystko dzieje się liniowo - krok po kroku. Tu dwa etapy procesu - badania i projektowanie stają się jednym.
W czasie warsztatu: poznasz podstawy teoretyczne (by móc odpowiedzieć sobie i interesariuszom - czemu warto robić badania generatywne), wcielisz się w rolę uczestnika badań (by poznać na własnej skórze różne metody) i oczywiście badacza. Dowiesz się jak planować i przygotowywać badania generatywne oraz jak analizować wytwory tych badań. Wyjdziesz też z wiedzą, jakie są zalety i ograniczenia badań generatywnych.
📍4 WARSZTAT - Badanie to wyzwanie! O efektywnej moderacji spotkań z użytkownikami
Opis warsztatów: Czy na myśl o prowadzeniu spotkań z użytkownikami nerwowo przełykasz ślinę? Planujesz moderować badania użyteczności, ale nie wiesz, jak się do nich przygotować? Weź udział w praktycznych warsztatach i zmierz się z wyzwaniami, które niesie praca badacza UX.
- Rozwiń swoje miękkie kompetencje w prowadzeniu spotkań z użytkownikami.
- Przygotuj się na to, na co z pozoru nie da się przygotować.
- Zadbaj o siebie i o to by spotkania odbywały się w komfortowej dla Ciebie atmosferze.
Poznasz dobre praktyki (wykorzystywane nie tylko przez badaczy UX), które pozwolą Ci się lepiej przygotować na spotkania z użytkownikami.
📍5 WARSZTAT - Jak tworzyć dobrze treści UX? Warsztaty z UX Writingu
Opis warsztatów: Aplikacje, nawet najbardziej zgodne z wytycznymi, będą niekompletne bez dobrze zaprojektowanych treści. Na tych warsztatach opowiemy, co sprawia, że UX Writing jest skuteczny i konieczny. Nauczymy Cię zwracać uwagę na poszczególne cechy tekstu w projektach cyfrowych. Naszym celem jest wskazanie obecnym i przyszłym ludziom ze świata UX, jak radzić sobie w świecie dynamicznie zmieniającego się języka, oczekiwań użytkowników i możliwości technologicznych. Otrzymasz zestaw praktycznych narzędzi do tego, by Twoje teksty prowadziły do konkretnego celu.
W trakcie warsztatów dowiesz się:
- jak samodzielnie tworzyć treści UX w oparciu o ogólnie przyjęte zasady UXW,
- w czym pomoże Ci UX Writer,
- jak ludzki mózg pracuje z tekstem,
- w jaki sposób i po co tworzyć Tone of Voice,
- jak badać treści i mierzyć ich skuteczność.
Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest własny komputer z działającą kamerką - w trakcie warsztatu chcemy się widzieć i słyszeć.
📍6 WARSZTAT - Nie pozwól, żeby Twoje insighty trafiły do spamu! Warsztatowe wypracowanie rekomendacji po badaniu
Opis warsztatów: Zależy Ci, aby rekomendacje po badaniu były wdrażane? Chcesz przejąć inicjatywę i wyznaczyć kierunek rozwoju dla projektu? Na naszych warsztatach poznasz sposoby na wspólne, zespołowe wypracowanie rekomendacji. Przećwiczysz sposoby generowania pomysłów, które odpowiedzą na potrzeby i frustracje respondentów. A co najważniejsze pokażemy Ci, że będąc częścią zespołu projektowego masz większy wpływ na kierunek projektu i jego sukces.
Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest własny komputer z działającą kamerką - w trakcie warsztatu chcemy się widzieć i słyszeć.
📍7 WARSZTAT - Trendy w pigułce, czyli jak eksplorować przyszłość tu i teraz
Opis warsztatów: W zmiennym i niestabilnym świecie która nas otacza nie wystarczy już tylko prognozować przyszłość, ale trzeba zacząć aktywnie ją projektować i kształtować w interdyscyplinarnych zespołach. Działajmy!
Na warsztatach przejdziesz przez wszystkie etapy procesu badawczo-projektowego skupionego na eksploracji przyszłości. Poznasz metody i narzędzia na styku researchu designu i futurologii 🙂
Dowiesz się jak powstają trendy i jak szukać sygnałów zmian na horyzoncie, ale co ważniejsze, jak analizować zmianę i aplikować ją do codziennej pracy w projektach i rekomendacjach badawczych.
Nauczysz się jak tworzyć scenariusze przyszłości eksplorując możliwe kierunki rozwoju i jak odkrywać przyszłe potrzeby użytkowników.Na warsztatach będziemy pracować w grupach projektowych i wspólnie pochylać się nad wyzwaniem "The future of…"