Marketing Sprzedaż Biznes i Przedsiędsiębiorczość

✅ Trade Marketing. Kluczowe strategie i taktyki w marketingu handlowym

location icon
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate ul. Ogrodowa 58, Warszawa
calendar icon
Od 30 sty 9:00 do 31 sty 16:00
ticket icon
Od 2 767,50 zł

LINK DO SZKOLENIA:

Trade marketing dla sukcesu sprzedaży

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE 44 SZKOLENIA


KORZYŚCI

  • Zwiększenie skuteczności działań trade marketingowych.
  • Umiejętność dostosowywania strategii cenowej do potrzeb rynku.
  • Skuteczna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w obszarze trade marketingu
  • Zdolność efektywnego wykorzystania ceny w strategiach sprzedaży.
  • Umiejętność projektowania akcji promocyjnych
  • Skuteczna komunikacja w trade marketingu i tworzenie przekonujących komunikatów
  • Umiejętność przekonywania poprzez skuteczne prezentacje i argumentacje
  • Zdolność budowania pozytywnego wizerunku produktów i firmy

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ PIERWSZY

1. Wprowadzenie i rola trade marketingu

  • Zrozumienie podstawowych funkcji trade marketingu.
  • Analiza roli marketingu i sprzedaży w wspieraniu procesu sprzedaży.
  • Kanały dystrybucji - co trzeba o nich wiedzieć, aby skutecznie wdrażać działania trade marketingowe

2. Przegląd dostępnych narzędzi trade marketingowych

  • Wybór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów.
  • Projektowanie działań trade marketingowych
  • Różnice w trade marketingu B2C i B2B

3. Analiza rynku i poszukiwanie insightów konsumenckich

  • Tworzenie Buyer Persony - analiza potrzeb, zachowań i motywacji klientów
  • Poszukiwanie insightów konsumenckich i pozycja marki na rynku.

4. Efektywne zarządzanie ceną i promocją

  • Strategie cenowe
  • Strategie rabatów stosowane przez producenta
  • Wpływ e-commerce na erozję cen
  • Up-selling i cross-sellingdo zwiększenia średniej wartości koszyka.
  • Mechanizmy promocyjne typu: keep-sell, friend-sell, re-sell

DZIEŃ DRUGI

1. Zalety i wady walki ceną

  • Produkty wrażliwe na cenę
  • Odpowiedzialność za cenę w organizacji: sprzedaż czy marketing
  • Wpływ obniżki ceny w promocji na sprzedaż regularną - case studies
  • Działania towarzyszące obniżaniu ceny.
  • Budowanie fair-share i wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii.
  • Jakie marki radzą sobie z cenami a jakie giną w obliczu rozmów z klientem (sklepem)

2. Komunikacja w trade marketingu

  • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zasady skutecznej komunikacji z konsumentem, sklepami i partnerami B2B
  • Mechanizmy psychologiczne w trade marketingu

3. Różne rodzaje akcji "Tailor Made Promo" i ich przygotowanie

  • Zarządzanie i rozliczanie akcji "TMP"
  • Współpraca z producentami i dostawcami
  • WARSZTAT: Projektowanie akcji trade marketingowej

4. Analiza rentowności i skuteczności promocji

  • Sposoby na ocenę skuteczności promocji
  • Ceny i promocje a rentowność sprzedaży
  • Efekt w postaci rentowności i parametry jakościowe

5. Budowanie skutecznych prezentacji

  • Przygotowanie konspektu prezentacji i wystąpienia
  • Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
  • Argumenty biznesowe i niebiznesowe dla działów sprzedaży i dla kupców
  • Strategie promowania oferowanej akcji trade marketingowej

Więcej informacji uzyskasz: + 48 22 211 89 11, [email protected]
SZKOLENIE W WARSZAWIE

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Trade Marketing. Kluczowe strategie i taktyki w marketingu handlowym
31 Grudnia 2025, 15:00 2 767,50 zł