TechFirst Olsztyn #19
TechFirst Olsztyn #19
TechFirst to techniczne spotkania o programowaniu, które pomagają budować kompetencje w szybko zmieniającym się świecie technologii. Zaproszeni goście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem, przemyśleniami, jak również obserwacjami dot. różnych języków programowania, framework-ów, narzędzi oraz realizowanych projektów.
- 04.11.2025 (wtorek) godz.18.00 widzimy się w Kuźni Społecznej przy ul. Kotańskiego 1 ( Google Maps)
- Spotkanie jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.
- Chcesz zaprezentować na kolejnym wydarzeniu? Napisz do Pawła na [email protected]
- Partnerzy: Kuźnia Społeczna - PostHog
TechFirst #19 - 04.11.2025 (wtorek) - godzina 18:00 - Kuźnia Społeczna, ul. Kotańskiego 1 (
Google Maps)
Agenda:
17:45 - Rejestracja
18:00 - Przywitanie
18:05 - Start prezentacji
1.Monika Nawrot (Waymo) - Waymo - technologia, bezpieczeństwo i przyszłość mobilności
O prezentacji: Autonomiczne pojazdy łączą zaawansowaną percepcję sensoryczną z algorytmami sztucznej inteligencji, tworząc systemy zdolne do bezpieczniejszej jazdy niż kierowcy-ludzie. Technologia przeszła już z fazy eksperymentalnej do komercyjnego wdrożenia, obsługując pasażerów w ruchu miejskim i udowadniając swoją niezawodność w setkach milionów przejechanych mil. Co więcej, wyznacza nowe standardy bezpieczeństwa transportu i fundamentalnie zmienia sposób, w jaki będziemy się poruszać po miastach przyszłości.
O prelegentce: Monika Nawrot jest Starszą Inżynierką Oprogramowania w Waymo w Warszawie, gdzie rozwija innowacyjne rozwiązania dla autonomicznych systemów transportowych. Przez 15 lat kariery w sektorze IT zdobywała doświadczenie w Irlandii, Wielkiej Brytanii i Australii, sprawdzając się zarówno w rolach inżynierskich, jak i managerskich. Ta międzynarodowa perspektywa i praca nad różnorodnymi wyzwaniami technicznymi pozwalają jej wnosić unikalne podejście do projektowania systemów autonomicznej jazdy.
2.Jakub Kukuryk (Mad Chicken Studio) - Playable Ads - kiedy reklama staje się grą
O prezentacji: Podczas prezentacji omówię czym są grywalne reklamy, oraz od strony praktycznej przedstawię proces ich budowania. Przedstawię główne różnice i obostrzenia jakie trzeba uwzględnić przy tworzeniu takich reklam aby mogły być wyświetlone w telefonie. Pokażę metody i niekonwencjonalne sposoby zmniejszania rozmiarów modeli 3d oraz grafiki użytej w reklamie.
O prelegencie: Swoją przygodę z programowaniem rozpocząłem kilkanaście lat temu od eksperymentów z Macromedia Flash, który zafascynował mnie możliwościami tworzenia interaktywnych animacji. Gdy Flash zaczął odchodzić do historii, naturalnym kierunkiem stał się dla mnie JavaScript, w którym szybko odkryłem równie duży potencjał do budowania interaktywnych doświadczeń. Z czasem z prostych animacji przeszedłem do tworzenia bardziej zaawansowanych aplikacji, pracy z bazami danych, backendem — i zanim się obejrzałem zostałem Senior Frontend Developerem, zdając sobie sprawę że nie do końca to był mój wymarzony kierunek.
Zamiłowanie do animacji i grafiki sprawiło, że postanowiłem porzucić karierę frontendową i wejść w świat game developmentu. Po testach kilku popularnych silników do tworzenia gier wróciłem do mojego ulubionego JavaScriptu, odkrywając niszowy, ale dynamicznie rozwijający się świat gier HTML5.
W 2021 roku rozpocząłem pracę w Popcore GmbH (Berlin) jako Playable Ad Developer, gdzie stworzyłem cały proces tworzenia grywalnych reklam od zera.
Kryzys na rynku gier sprawił, że w 2024 roku przeszedłem na pracę jako freelancer, specjalizując się w produkcji grywalnych reklam i gier HTML5 — łącząc kreatywność, grafikę i technologię, czyli dokładnie to, co na samym początku sprawiło, że pokochałem programowanie.
Wspierają nas

