Kompetencje przyszłości - warsztaty krytycznego myślenia
Critical thinking to zdaniem Światowego Forum Ekonomicznego w Davos jedna z kluczowych kompetencji przyszłości. To umiejętność przejścia z "wiem" do "nie wiem", żeby przyjrzeć się sytuacji inaczej, szerzej, głębiej.
Myślenie krytyczne przydatne jest zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Pomaga rozróżniać fakty od mitów/opinii i podejmować trafne, racjonalne decyzje. Namawia do tego, aby poszukiwać, sprawdzać, weryfikować, a nie tylko ślepo ufać temu, co powiedziane, czy zaobserwowane. W myśleniu krytycznym chodzi o logikę i obiektywizm, które zwiększają efektywność i jakość podejmowanych działań.
_____________
Nasze warsztaty to praktyczne zajęcia, oparte na doświadczaniu i doskonaleniu przez uczestników umiejętności składających się na krytyczne myślenie, a wszystko to osadzone w realiach biznesowych.
Program szkolenia:
1. Czym jest "krytyczne myślenie" i dlaczego jego znaczenie rośnie - środowisko VUCA i BANI
2. Przepływ informacji i dostęp do danych, a jakość podejmowanych decyzji - odróżnianie faktów od opinii
3. Jak błędy poznawcze wpływają na nasze decyzje - ciekawe eksperymenty obrazujące klasyczne i mniej oczywiste "pułapki myślenia" oraz iluzję racjonalności podejmowanych decyzji
4. Jak zadawać właściwe pytania - metody definiowania krytycznych pytań stosowane przez analityków CIA (m.in. odwrócenie, poszerzenie czy zawężenie perspektywy)
5. Jak pracować z danymi - wśród narzędzi do analizy danych m.in. zasady obowiązujące w wojskowych jednostkach specjalnych takie jak "wizualizacja", "fakty-opinie-założenia", TSARC czy "mapy myśli"
6. Jak właściwie oceniać sytuację i podejmować racjonalne decyzje - praktyczne narzędzia do oceny sytuacji, przetwarzania informacji, kwestionowania założeń i tworzenia logicznych powiązań
7. Najczęstsze formy manipulacji informacjami i sposoby obrony przed nimi.
Umiejętność, które nabędziesz dzięki udziałowi w szkoleniu:
- gotowość do analizowania i rozpatrywania problemów/tematów w dogłębny sposób
- znajomość logicznych metod rozumowania, dociekania i zdolność ich stosowania
- gotowość do przyjęcia postawy "nie wiem", żeby otworzyć w sobie ciekawość na perspektywę innych
- umiejętność odróżniania faktów od opinii
- zdolność do kwestionowania przekonań i wyciągania wniosków na podstawie faktów
- podejmowanie trafnych, racjonalnych decyzji.
_____________
Szkolenie trwa 2 dni (po 8 godz., w tym przerwy).
Cena obejmuje:
- udział w 2-dniowym szkoleniu
- materiały uzupełniające (poszkoleniowe) w formie elektronicznej
- certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia.
_____________
Kim jesteśmy?
Solution sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni
Jesteśmy firmą doradczo-szkoleniową, specjalizującą się w rozwoju kompetencji miękkich, w szczególności menedżerskich i przywódczych, oraz projektach wdrażania zmian w organizacji. Na polskim rynku jesteśmy obecni od ponad 28 lat. Obsługujemy klientów na terenie całego kraju i on-line. Mamy kilku partnerów międzynarodowych, w tym LinkedIn. Nasze projekty realizujemy w Polsce i Europie.
Nasze usługi doceniają organizacje z różnych branż i sektorów, również podmioty publiczne. Wśród naszych klientów znajdują się m.in. Nauca, Toyota, Intel, Metsa, Arla, Lufthansa, Bosh, Kyndryl, Scanfil, Geberit, BEST, Hapag Lloyd, Investa, Mondi, Ministerstwo Sprawiedliwości.