Spotkanie subregionalne PSPZ - Charzykowy, 23.06.2025 r.
Notera Hotel SPA
ul. Wczasowa 1,
Charzykowy
Od 23 cze 10:30 do 23 cze 14:00
Od 0,00 zł
Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku zaprasza na kolejne spotkanie uczestników PSPZ w ramach projektu POMORSKIE KOMPETENCJE JUTRA finansowanego ze środków Unii Europejskiej Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
TEMAT
"Podmioty Ekonomii Społecznej jako Studium Dobrych Praktyk w Rozwoju Kompetencji Zawodowych"
PROGRAM
10.00 - 10.10 | Rejestracja uczestników |
10.10 - 10.35 | Otwarcie warsztatów Powitanie uczestników. Przedstawienie celu warsztatów. Krótkie wprowadzenie do tematu: "Podmioty Ekonomii Społecznej (PES, PS) i ich rola w rozwoju kompetencji zawodowych" Aleksandra Kazmierczak - Projekt WUP w Gdańsku "Pomorskie Kompetencje Jutra" |
10.35 - 11.10 | Wprowadzenie: Ekonomia społeczna i jej wpływ na
rynek pracy Definicja Ekonomii Społecznej. Krótkie omówienie roli PES/PS w tworzeniu miejsc pracy Katarzyna Dudzic - specjalista ds. ES kierownik projektu OWES Debrzno, przewodnicząca Pomorskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Gdańsku, Dyrektor Inkubatora Przedsiębiorczości w Cierzniach |
11.10 - 11.30 | Przerwa kawowa |
11.30 - 12.00 | Dobre praktyki z zakresu rozwoju
kompetencji zawodowych w PES/PS.
Omówienie metod i narzędzi wykorzystywanych przez podmioty Ekonomii Społecznej w rozwoju kompetencji zawodowych. Dyskusja: Jakie kompetencje są kluczowe w sektorze Ekonomii Społecznej? Katarzyna Dudzic i Aleksandra Kazmierczak |
12.20 - 12.40 | Praca w grupach: Projektowanie programów rozwoju kompetencji zawodowych w PES/PS - podział na grupy robocze. Opracowanie propozycji programów szkoleń i działań wspierających rozwój kompetencji zawodowych w ramach Ekonomii Społecznej oraz prezentacja wyników pracy grupowej Aleksandra Kazmierczak |
12.45 - 13.00 | Przerwa kawowa |
13.00 - 13.30 | Wyzwania i szanse w rozwoju kompetencji
zawodowych w Ekonomii
Społecznej
Dyskusja
panelowa z udziałem eksperta. Szanse na współpracę z instytucjami publicznymi w
zakresie wsparcia kompetencji zawodowych. Maciej Supko - przedsiębiorca współpracujący z NGO, Prezes Zarządu MS Tax Sp. z o.o., pracodawca, ekspert ds. biznesu oraz komunikacji oraz z dziedziny Ekonomii Społecznej |
13.30 - 13.50 | Przedstawienie możliwości podwyższania
kompetencji zawodowych w ramach realizowanego projektu, pn. "Odkryj swój
potencjał" Monika Kuchta - Dyrektor CEW Chojnice |
13.50 - 14.00 | Podsumowanie i zakończenie spotkania |
Kinga Majewska, Kierownik Działu Zarządzania Personelem odpowiedzialna za kompleksowe działania w obszarze
rekrutacji, rozwoju i utrzymania pracowników, w tym kadry produkcyjnej. Skupia
się na wdrażaniu w organizacji nowoczesnych rozwiązań z zakresu HR oraz
budowaniu kultury pracy opartej na zaufaniu i wzajemnym szacunku.
Monika Szcześniak, Specjalistka ds.
personalnych z kilkunastoletnim
doświadczeniem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zdobytym głównie w
sektorze produkcyjnym i stoczniowym. Aktywnie zaangażowana we współpracę z
instytucjami edukacyjnymi na poziomie szkół wyższych i ponadpodstawowych,
wspierając rozwój kadr i promocję ścieżek zawodowych.
Jesteśmy jedną z czołowych firm należących do Grupy
Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A., największej grupy stoczniowej w Polsce,
która zatrudnia ponad 7 tys. pracowników. Jako jedyna Stocznia w kraju możemy
poszczycić się możliwością zaoferowania kompleksowych rozwiązań technicznych,
których finalnym produktem są w pełni wyposażone, nowoczesne statki. W ciągu 80
lat działalności zbudowaliśmy ponad 1000 jednostek!
dr Iwona Królikowska - socjolog,
wykładowca akademicki, trenerka/doradczyni zawodowa. Pracuje w Akademii
Marynarki Wojennej na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych. Współpracuje
jako trenerka z kilkoma ośrodkami kształcenia marynarzy, gdzie prowadzi zajęcia
na poziomach: od marynarza do kapitana. Prowadzi badania naukowe z zakres
edukacji morskiej, budowania karier morskich wśród kobiet marynarzy, przekwalifikowania
zawodowego, adaptacji zawodowej. Autorka kilkunastu publikacji naukowych.
Prowadzi działalność popularyzująca naukę i wiedzę o morzu będąc
współpomysłodawcą i kierownikiem dwóch projektów edukacyjnych dla dzieci i
młodzieży: "Morza i oceany na wyciągniecie ręki" oraz "A może
morze?". Mentorka w projekcie "Kobiety tez budują statki" Inkubatora
STARTER.
Magdalena Grygierowska (Job Coach) - Centrum Integracji Społecznej w Sopocie/ Towarzystwo im.
Świętego brata Alberta, Koło Gdańsk, absolwentka UMK w Toruniu na kierunku stosunki
międzynarodowe. Przedsiębiorczyni, założycielka i właścicielka hostelu w
Gdańsku, instruktorka warsztatu hotelarsko - gastronomicznego w CIS Sopot w
latach 2014 - 2018, doradczyni biznesowa (własna działalność gospodarcza).
Ukończyła Studium Dialogu Motywującego PTDM Poziom I. Od 2022 roku job coach w
CIS Sopot. Posiada wiedzę z zakresu rynku pracy, prawa
pracy i działalności przedsiębiorstw.
Kinga Majewska, Kierownik Działu Zarządzania Personelem odpowiedzialna za kompleksowe działania w obszarze
rekrutacji, rozwoju i utrzymania pracowników, w tym kadry produkcyjnej. Skupia
się na wdrażaniu w organizacji nowoczesnych rozwiązań z zakresu HR oraz
budowaniu kultury pracy opartej na zaufaniu i wzajemnym szacunku.
Monika Szcześniak, Specjalistka ds.
personalnych z kilkunastoletnim
doświadczeniem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zdobytym głównie w
sektorze produkcyjnym i stoczniowym. Aktywnie zaangażowana we współpracę z
instytucjami edukacyjnymi na poziomie szkół wyższych i ponadpodstawowych,
wspierając rozwój kadr i promocję ścieżek zawodowych.
Jesteśmy jedną z czołowych firm należących do Grupy
Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A., największej grupy stoczniowej w Polsce,
która zatrudnia ponad 7 tys. pracowników. Jako jedyna Stocznia w kraju możemy
poszczycić się możliwością zaoferowania kompleksowych rozwiązań technicznych,
których finalnym produktem są w pełni wyposażone, nowoczesne statki. W ciągu 80
lat działalności zbudowaliśmy ponad 1000 jednostek!
dr Iwona Królikowska - socjolog,
wykładowca akademicki, trenerka/doradczyni zawodowa. Pracuje w Akademii
Marynarki Wojennej na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych. Współpracuje
jako trenerka z kilkoma ośrodkami kształcenia marynarzy, gdzie prowadzi zajęcia
na poziomach: od marynarza do kapitana. Prowadzi badania naukowe z zakres
edukacji morskiej, budowania karier morskich wśród kobiet marynarzy, przekwalifikowania
zawodowego, adaptacji zawodowej. Autorka kilkunastu publikacji naukowych.
Prowadzi działalność popularyzująca naukę i wiedzę o morzu będąc
współpomysłodawcą i kierownikiem dwóch projektów edukacyjnych dla dzieci i
młodzieży: "Morza i oceany na wyciągniecie ręki" oraz "A może
morze?". Mentorka w projekcie "Kobiety tez budują statki" Inkubatora
STARTER.
Magdalena Grygierowska (Job Coach) - Centrum Integracji Społecznej w Sopocie/ Towarzystwo im.
Świętego brata Alberta, Koło Gdańsk, absolwentka UMK w Toruniu na kierunku stosunki
międzynarodowe. Przedsiębiorczyni, założycielka i właścicielka hostelu w
Gdańsku, instruktorka warsztatu hotelarsko - gastronomicznego w CIS Sopot w
latach 2014 - 2018, doradczyni biznesowa (własna działalność gospodarcza).
Ukończyła Studium Dialogu Motywującego PTDM Poziom I. Od 2022 roku job coach w
CIS Sopot. Posiada wiedzę z zakresu rynku pracy, prawa
pracy i działalności przedsiębiorstw.
Agnieszka Dettlaff, www.langowski.eu
- magister
zarządzania, absolwentka Akademii Morskiej w Gdyni na kierunku Zarządzanie
i marketing, ze
specjalizacją w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Ukończyła również
studia podyplomowe z zarządzania BHP. Ekspertka prawa pracy z ponad 20-letnim
doświadczeniem zawodowym w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi oraz
budowania strategii personalnych w organizacjach. Prywatnie żona i mama dwójki
dzieci. W wolnych chwilach chętnie spędza czas na świeżym powietrzu - jeżdżąc
na rowerze, spacerując czy pływając. Pasjonatka ludzi i życia, pełna pozytywnej
energii.
Paweł Barczykowski jest prezesem Spółdzielni Socjalnej
przedsiębiorstwa społecznego działającego w Sopocie,
które odgrywa istotną rolę w lokalnej społeczności,
szczególnie w zakresie wspierania seniorów i osób wykluczonych
społecznie. Jako prezes Spółdzielni Socjalnej, zdobył dla Kooperacji prestiżową
nagrodę Gryf Pomorski w katergorii Lider Ekonomii Społecznej. Statuetka Gryfu
została przyznana Kooperacji za zasługi na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w
województwie pomorskim, w tym za innowacyjny sposób prowadzenia
działalności, wyjątkowe inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, zdolność do
kreowania własnej marki, a także umiejętność konkurowania ofertowego.
dr Wojciech Błaszkowski - Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu
Gdańskiego, gdzie uzyskał tytuł doktora w dyscyplinie ekonomii i finansów, a
także Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku. Jako wykładowca akademicki bierze udział w
wielu projektach szkoleniowo- edukacyjnych, również o charakterze
międzynarodowym, w obszarze tematycznym związanym z ekonomią ESG. Autor
publikacji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, rynku telekomunikacyjnego
oraz sektora pocztowego. Doświadczenie zawodowe, poza obszarem akademickim,
zdobywał pracując m.in. jako audytor, doradca ekonomiczny oraz dyrektor
niepublicznych szkół międzynarodowych. Posiada również praktykę w zakresie
prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Od 2006 roku związany z
samorządem lokalnym, w ramach którego pełnił funkcje: wiceprzewodniczącego Rady
Miasta Gdańska, przewodniczącego Komisji Edukacji oraz wiceprzewodniczącego
Komisji Strategii, Budżetu i Nadzoru Właścicielskiego. Zaangażowany w proces
tworzenia strategii edukacyjnej Miasta Gdańska. Wykładowca Sopockiej Akademii
Nauk Stosowanych
Kinga Majewska, Kierownik Działu Zarządzania Personelem odpowiedzialna za kompleksowe działania w obszarze
rekrutacji, rozwoju i utrzymania pracowników, w tym kadry produkcyjnej. Skupia
się na wdrażaniu w organizacji nowoczesnych rozwiązań z zakresu HR oraz
budowaniu kultury pracy opartej na zaufaniu i wzajemnym szacunku.
Monika Szcześniak, Specjalistka ds.
personalnych z kilkunastoletnim
doświadczeniem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zdobytym głównie w
sektorze produkcyjnym i stoczniowym. Aktywnie zaangażowana we współpracę z
instytucjami edukacyjnymi na poziomie szkół wyższych i ponadpodstawowych,
wspierając rozwój kadr i promocję ścieżek zawodowych.
Jesteśmy jedną z czołowych firm należących do Grupy
Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A., największej grupy stoczniowej w Polsce,
która zatrudnia ponad 7 tys. pracowników. Jako jedyna Stocznia w kraju możemy
poszczycić się możliwością zaoferowania kompleksowych rozwiązań technicznych,
których finalnym produktem są w pełni wyposażone, nowoczesne statki. W ciągu 80
lat działalności zbudowaliśmy ponad 1000 jednostek!
dr Iwona Królikowska - socjolog,
wykładowca akademicki, trenerka/doradczyni zawodowa. Pracuje w Akademii
Marynarki Wojennej na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych. Współpracuje
jako trenerka z kilkoma ośrodkami kształcenia marynarzy, gdzie prowadzi zajęcia
na poziomach: od marynarza do kapitana. Prowadzi badania naukowe z zakres
edukacji morskiej, budowania karier morskich wśród kobiet marynarzy, przekwalifikowania
zawodowego, adaptacji zawodowej. Autorka kilkunastu publikacji naukowych.
Prowadzi działalność popularyzująca naukę i wiedzę o morzu będąc
współpomysłodawcą i kierownikiem dwóch projektów edukacyjnych dla dzieci i
młodzieży: "Morza i oceany na wyciągniecie ręki" oraz "A może
morze?". Mentorka w projekcie "Kobiety tez budują statki" Inkubatora
STARTER.
Magdalena Grygierowska (Job Coach) - Centrum Integracji Społecznej w Sopocie/ Towarzystwo im.
Świętego brata Alberta, Koło Gdańsk, absolwentka UMK w Toruniu na kierunku stosunki
międzynarodowe. Przedsiębiorczyni, założycielka i właścicielka hostelu w
Gdańsku, instruktorka warsztatu hotelarsko - gastronomicznego w CIS Sopot w
latach 2014 - 2018, doradczyni biznesowa (własna działalność gospodarcza).
Ukończyła Studium Dialogu Motywującego PTDM Poziom I. Od 2022 roku job coach w
CIS Sopot. Posiada wiedzę z zakresu rynku pracy, prawa
pracy i działalności przedsiębiorstw.
Agnieszka Dettlaff, www.langowski.eu
- magister
zarządzania, absolwentka Akademii Morskiej w Gdyni na kierunku Zarządzanie
i marketing, ze
specjalizacją w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Ukończyła również
studia podyplomowe z zarządzania BHP. Ekspertka prawa pracy z ponad 20-letnim
doświadczeniem zawodowym w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi oraz
budowania strategii personalnych w organizacjach. Prywatnie żona i mama dwójki
dzieci. W wolnych chwilach chętnie spędza czas na świeżym powietrzu - jeżdżąc
na rowerze, spacerując czy pływając. Pasjonatka ludzi i życia, pełna pozytywnej
energii.
Paweł Barczykowski jest prezesem Spółdzielni Socjalnej
przedsiębiorstwa społecznego działającego w Sopocie,
które odgrywa istotną rolę w lokalnej społeczności,
szczególnie w zakresie wspierania seniorów i osób wykluczonych
społecznie. Jako prezes Spółdzielni Socjalnej, zdobył dla Kooperacji prestiżową
nagrodę Gryf Pomorski w katergorii Lider Ekonomii Społecznej. Statuetka Gryfu
została przyznana Kooperacji za zasługi na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w
województwie pomorskim, w tym za innowacyjny sposób prowadzenia
działalności, wyjątkowe inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, zdolność do
kreowania własnej marki, a także umiejętność konkurowania ofertowego.










