Radzenie sobie w trudnych sytuacjach- szkolenie online
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
Wiele osób twierdzi, że żyjemy od jednej do drugiej sytuacji trudnej. Jest w tym trochę racji. Nasze życie obfituje w konflikty, kryzysy i błędy, z którymi wypadałoby jakoś sobie poradzić. Ale jak to zrobić? Po kolei. A najlepiej zacząć… od siebie. Podczas szkolenia porozmawiamy o sytuacjach trudnych (definicję swojej sytuacji trudnej stworzysz sam dla siebie i na swoje potrzeby!). Zastanowimy się dlaczego czasem górę biorą emocje i jakich narzędzi możesz użyć, by sprytniej nimi zarządzić. Przejdziemy przez dwa, bardzo konkretne moduły komunikacyjne, które "wypchane" są metodami komunikacyjnego poradzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, błędnych i kryzysowych. Wreszcie, rozpoczniemy proces budowania Twojej odporności psychicznej, a jako jednym z pierwszych czynników, wzmocnimy Twoją efektywność. Zainteresowany? Zapraszamy! Będzie pracowicie, ale ta praca mocno się opłaci!
Program szkolenia:
Moduł I - Sytuacje trudne, czyli co?
- Rodzaje sytuacji trudnych
- Kryzys, konflikt, błąd
- Twoja sytuacja trudna - opracowanie indywidualne, do pracy przez całe szkolenie
Moduł II - Emocje i stres w sytuacjach trudnych
- Dwie drogi emocjonalne i "pręt w głowie"
- Opanuj emocje i stres (metody krótko i długoterminowe)
Moduł III - Komunikacja w sytuacjach trudnych vol. 1
- 4 typy osobowości, a sytuacje trudne
- Model von Thuna
- Analiza transakcyjna
Moduł IV - Komunikacja w sytuacjach trudnych vol. 2
- Komunikacja asertywna
- Język szakala i żyrafy - porozumienie bez przemocy w praktyce
- Konflikt - metody i narzędzia, by sprawnie sobie poradzić
Moduł V - Budowanie odporności psychicznej
- Filary odporności psychicznej
- Metody i ćwiczenia wzmacniające odporność psychiczną
- Rola wartości w stresie
Moduł VI - Sytuacje trudne a efektywność działania
- Wyrzuć to ze swojej głowy
- Metoda GTD, czyli bezstresowa efektywność i świadoma produktywność
- Zarządzanie kryzysowe
PO SZKOLENIU UCZESTNICY BĘDĄ POSIADAĆ WIEDZĘ W ZAKRESIE:
- Mechanizmów psychologicznych związanych z trudnościami w relacji.
- Wpływu emocji na komunikację i przebieg rozmów.
- Regulacji swoich emocji i napięcia w sytuacjach trudnych.
- Reagowania na emocje współpracowników.
- Pożądanych interwencji w sytuacjach trudnych rozmów.
- Opłacalnych sposób komunikowania się wtedy, kiedy doświadczamy trudności.
PO ZAKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚĆ:
- Prowadzenia trudnych rozmów w duchu "wygrany-wygrany"
- Regulowania swoich emocji i zarządzania poziomem stresu i napięcia.
- Reagowania na emocje współpracowników w sposób konstruktywny.
- Podejmowania odpowiednich interwencji komunikacyjnych w sytuacjach trudnych z uwzględnieniem dbania o swoje potrzeby.