✅ PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH: TAJNIKI MOTYWACJI, PREFERENCJI I ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate
Od 12 gru 10:00 do 13 gru 17:00
Od 2 767,50 zł
LINK DO SZKOLENIA:
PSYCHOLOGIA MARKETING I ZACHOWAŃ KLIENTÓW
ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE 44 SZKOLENIA
Szkolenie w Warszawie, zapewniamy obiady i catering
PROGRAM
Jak?
Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.
Dla kogo?
- Szkolenie jest skierowane dla specjalistów z obszaru marketingu, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o psychologii marketingu oraz zachowaniach konsumenckich.
- Przeznaczone jest także do osób, które chcą lepiej zrozumieć ekonomię behawioralną i wykorzystać tę wiedzę w praktyce marketingowej i sprzedażowej.
- Niezależnie od dotychczasowego doświadczenia w marketingu, uczestnicy zdobędą narzędzia i strategie, które pozwolą im skuteczniej dotrzeć do klientów i wpływać na ich decyzje zakupowe.
KORZYŚCI
- Lepsze zrozumienie potrzeb i motywacji klientów:
zdobędziesz wiedzę na temat zachowań konsumentów i źródeł ich decyzji zakupowych (czasami bardzo zaskakujących i nieoczywistych). Dzięki temu będziesz mógł bardziej precyzyjnie dopasować ofertę i strategię do oczekiwań i preferencji klientów. - Skuteczniejsze projektowanie produktów i usług:
Pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii marketingu umożliwia projektowanie produktów i usług lepiej odpowiadających na potrzeby i preferencje klientów. Możesz dzięki temu uniknąć błędów w projektowaniu i wprowadzać innowacje, które przyciągną uwagę oraz spełnią oczekiwania konsumentów. - Efektywniejsze prowadzenie kampanii marketingowych:
lepsze zrozumienie psychologicznych mechanizmów decyzyjnych klientów pozwali ci lepiej targetować reklamy i komunikować się z nimi w sposób bardziej skuteczny. - Zwiększenie lojalności klientów:
dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii opartych na psychologii zachowań konsumentów, zbudujesz silniejsze relacje z klientami i zwiększać ich lojalność wobec marki. Dowiesz się, jak budować pozytywne nastawienie i sympatię wobec swojej marki, tworząc trwałe więzi z klientami. - Optymalizacja doświadczenia klienta:
będziesz mógł zidentyfikować obszary, w których można poprawić doświadczenie klienta, co przeloży się na wzrost satysfakcji i większą skłonność do powrotu klientów. Można również minimalizować bariery zakupowe i poprawiać interakcje z klientami.
Dowiesz się również:
- Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
- Dlaczego popyt, podaż i "niewidzialna ręka rynku" to nie wszystko
- Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje - i jak to możesz wykorzystać w marketingu?
- Dlaczego oferowanie wiele możliwości wyboru produktów lub usług to tak naprawdę pułapka dla klienta i jak z niej wyjść?
To szkolenie to unikatowe połączenie wiedzy z zakresu psychologii marketingu z najnowszymi badaniami zachowań konsumenckich tworzy pełen inspiracji warsztat, który zrewolucjonizuje Twój sposób myślenia o marketingu. Naprawdę. Przekonaj się.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Jak powstaje wiedza konsumenta
- Jak uczymy się i zapamiętujemy
- Jak wybieramy
- Jak kupujemy
- I jak racjonalizujemy podjęte decyzje
2. Postawy konsumenckie - oczekiwania i zadowolenie
- Czym są postawy utajone, jak je odkryć i wykorzystać
- Jak wpływać i modyfikować postawy konsumenckie
3. Motywacje i emocje w marketingu
- Kupowanie nieplanowane - reakcje konsumentów na zabiegi marketingowe
- Reakcje konsumenta na cenę, promocje cenowe
- Kupowanie powtarzane, nawykowe i przywiązanie do marki
- Kupowanie refleksyjne - podejmowanie decyzji
4. Dysonans pozakupowy i satysfakcja pozakupowa
- Ocena zgodności oczekiwań z rzeczywistością.
- Wpływ doświadczenia zakupowego na lojalność klienta.
- Strategie zarządzania dysonansem pozakupowym.
5. Modele decyzji zakupowych
- Model EKB, Fishbeina, Ajzena
- Jak konsument szuka informacji
- Jak porównuje możliwe opcje wyboru
- Jak podejmuje decyzje o zakupie
- Jak zachowuje się po dokonaniu zakupu
6. Modele używane do ustalania celów kampanii reklamowej i mierzenia jej efektów - czym są i dlaczego już nie wystarczają?
- AIDA - uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
- DAGMAR - 5 etapów oddziaływanie przekazu reklamowego na konsumenta
7. Psychograficzna segmentacja rynku
- VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) - model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia
- VALS 2 - 8 podstawowych grup konsumenckich
- Model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem
8. Co wpływa na wizerunek marki i produktu
9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie
A ponadto:
- Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
- Poszukasz jajka w cieście
- Poznasz tajemnicę czarnej perły
- Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
- Policzysz czarne i zielone taksówki
- Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
- Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
- Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond
- … i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy