Marketing Sprzedaż

POLITYKA CENOWA I STRATEGIE CENOWE. TRENDY I WYZWANIA W PRICINGU

location icon
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate ul. Ogrodowa 58, Warszawa
calendar icon
Od 7 lis 9:00 do 8 lis 16:00
ticket icon
Od 2 644,50 zł

LINK DO SZKOLENIA: https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/polityka-cenowa/

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MARKETINGU INTERNETOWEGO I SOCIAL MEDIÓW

https://szkoleniaatrium.pl/

Więcej informacji uzyskasz: + 48 22 211 89 11,

[email protected]

SZKOLENIE W WARSZAWIE

KORZYŚCI

  • Odkryjesz, że cena jest wynikiem wielu istotnych elementów i celów, a to Ty podejmiesz decyzje, które z nich są kluczowe dla Twojego biznesu
  • Dowiesz się, że na postrzeganie ceny przez otoczenie wpływa szereg czynników, nauczymy Cię ich identyfikować i zaprezentujemy narzędzia, dzięki którym nawet wyższe ceny mogą być akceptowalne
  • Zapoznasz się z różnymi strategiami cenowymi i sposobami ustalania cen - zrozumiesz, kiedy stosować poszczególne podejścia oraz jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji
  • Przećwiczysz różne techniki zarządzania cenami, nauczymy Cię, jak skutecznie reagować w różnych sytuacjach i jak zwiększać sprzedaż, nie polegając jedynie na ciągłych obniżkach cen
  • Rozwiążesz wiele realnych studiów przypadków, co wzmocni Twoją pewność siebie i przygotuje Cię do podejmowania trafnych decyzji w obszarze cen zarówno na poziomie zarządzania produktem, kategorią produktową, jak i całym biznesem.
  • Zrozumienie procesów związanych z tworzeniem cen stanowi istotny czynnik sukcesu i znacząco ułatwia komunikację z klientami.
  • Na konkretnych przykładach nauczysz się, jak unikać popełniania błędów w przyszłości oraz jakie rozwiązania przynoszą realne efekty.

GRUPA DOCELOWA

  • Szkolenie skierowane jest do specjalistów z obszaru sprzedaży, marketingu oraz rozwoju biznesu.
  • To szkolenie przeznaczone jest dla osób, którzy aktywnie uczestniczą w procesie kształtowania cen i tworzenia polityki cenowej lub pełnią rolę kluczowego ogniwa w komunikacji cenowej z otoczeniem.

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ PIERWSZY

1. Trendy i wyzwania w zarządzaniu cenami

  • Zmiany w funkcjonowaniu biznesów
  • Odpowiedzialność za ceny w organizacji - podział ról
  • Przekonania ludzkie jako siła napędowa lub bloker działań cenowych
  • Efekty zewnętrzne

2. Czym jest cena dla klienta a czym dla przedsiębiorcy?

  • Pojęcia w pricingu: cena, polityka cenowa, strategia cenowa
  • Marża i narzut - różnice
  • Elementy, które kształtują cenyi wpływają na ich odbiór z perspektywy różnych uczestników rynku
  • Zasada 3C w ustalaniu cen

3. Warsztat - ustalanie ceny dla wybranego produktu

  • 12 kroków do udanej strategii cenowej
  • Zespołowa analiza założeń i propozycji cenowych
  • Prezentacja ceny przed zespołem handlowym, managerem, zarządem

4. Strategie cenowe w tradycyjnych kanałach sprzedaży i e-commerce

  • Czym jest strategia i dlaczego się ich boimy
  • Strategia oparta na wartości - sposoby tworzenia wartości
  • Strategie w oparciu o klienta
  • Strategie w oparciu o konkurencję
  • Cechy wygrywających strategii cenowych
  • Case studies z rynku polskiego i rynków zagranicznych

DZIEŃ DRUGI

1. Metody ustalania cen

  • Strategie w dobie kryzysu i inflacji
  • Przejęcie marki przez nowego właściciela i reaktywowanie marki
  • Polityka rabatowa i sposoby na ograniczanie rabatów
  • Strategiczne obniżki cen a regularne rabatowanie
  • Nieszablonowe sposoby na zarządzanie ceną w fazie schyłkowej produktu

2. Krajobraz cen - narzędzie do wizualizacji położenia cenowego i podejmowania strategicznych decyzji

  • Decyzje o rozszerzaniu asortymentu w kontekście cen
  • Szanse i zagrożenia wynikające z posiadania marek z różnych półek cenowych

3. Psychologia w zarządzaniu cenami

  • Znaczenie mechanizmów psychologicznych
  • Praktyczne triki wzmacniające cenę poparte przykładami (kotwice cenowe, wysokość rabatów, magia środka, itp.)

4. Komunikacja w pricingu

  • Komunikacyjna rola ceny
  • Dlaczego nasze produkty mają takie ceny - komunikacja marketingu z zespołami handlowymi
  • Komunikacja z klientami zewnętrznymi podczas wprowadzania produktu i wdrażania polityki cenowej
  • Komunikacja zmian cenowych

5. Polityka cenowa w firmie

  • Jakie firmy mają politykę cenową a jakie nie
  • Przykłady tzw. inteligentnych polityk cenowych
  • Idealny opiekun cen
  • Sposoby na zmianę polityki cenowej w organizacji
  • Mój plan na zmianę

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  POLITYKA CENOWA I STRATEGIE CENOWE. TRENDY I WYZWANIA W PRICINGU
31 Grudnia 2024, 18:00 2 644,50 zł