✅ Marketing w praktyce - kompleksowy przewodnik dla początkujących
Online
Od 23 sty 9:00 do 24 sty 16:00
Od 2 029,50 zł
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1.
1. Zadania współczesnego marketingu
- Czym powinien zajmować się marketing - rozumienie roli marketingu przez samych marketerów, właścicieli firm, zarządy i osoby spoza marketingu
- Kim powinien być współczesny marketer - strategiem, sprawnym organizatorem, kontrolerem, znawcą technologii digital marketingowych czy mistrzem komunikacji?
- Role i zadania marketerów w zależności od sektora, wielkości i formy własności firmy oraz uwarunkowań rynkowych
- Podstawowe narzędzia marketingowe: marketing mix - produkt, cena, dystrybucja, promocja, przejście od modelu 4P do 4C
2. Klient - główny bohater nowoczesnego marketera
- Makrotoczenie i mikrootoczenie: firma, dostawcy, pośrednicy marketingowi, klienci, konkurenci, inne podmioty rynku
- Modele zachowań nabywców - jak dzielimy klientów na rynku B2C a jak na rynku B2B (konkretne przykłady i modele)
- Czynniki wpływające na zachowania nabywców, zmiany ich zachowań, mierzenie wartości klienta
- Insighty- kopalnia wiedzy o klientach i ich rola w budowaniu skuteczne komunikacji
3. Analiza rynku - co marketer powinien wiedzieć przed projektowaniem działań marketingowych
- Sposoby pozyskiwania informacji o rynku - informacje wtórne i pierwotne
- Główne narzędzie marketera w analizie rynku
- Profesjonalne badania marketingowe, desk research, store check, wizyty u klientów, itp.
- Analiza asortymentu - portfolio firmy, warstwy produktu - model Levitta
- Analiza kanałów dystrybucji
- RTB - reason to believe - znaczenie dla firmy i dla klienta, przykłady RTB
- Analiza SWOT - perspektywy różnych podmiotów rynkowych
Uczestnicy zobaczą rzeczywiste raporty z profesjonalnych badań marketingowych jakościowych i ilościowych wraz ze scenariuszami z tych badań. W tym module przećwiczą również użycie niektórych narzędzi analitycznych i otrzymają wskazówki, co mogą sprawdzić w swojej organizacji mając dostęp do danych.
4. Cele w marketingu
- Czym są cele i dlaczego należy je stawiać?
- Cele smart
- Dobieranie celów do cyklu życia produktu (usługi) i marki
- Od celów do narzędzi - etapy planowania działań marketingowych
Dzień 2.
5. Zakres prac marketingu i marketing-mix
- Zarządzanie produktami i usługami w praktyce - najważniejsze narzędzia
- Zarządzanie ceną i strategie cenowe
- Działania dystrybucyjne i wsparcie sprzedaży - narzędzia marketingu handlowego
- Szacowanie wielkości sprzedaży oraz szacowanie zapotrzebowania na materiały promocyjne
- Zaplanowanie marketing mix dla wybranego produktu: wybór produktu, ustalenie ceny, ustalenie budżetu oraz sposobu komunikacji, wybór kanałów dystrybucji - warsztat
- Przygotowanie prezentacji, materiałów dla działu sprzedaży
6. Komunikacja w marketingu
- Cechy współczesnej komunikacji
- Co widzi twórca komunikatów a co odbiorca
- Wykorzystanie języka korzyści w komunikacji
- Jak prezentować produkt, aby przekonać odbiorcę do zakupu
- Tworzenie prezentacji produktu na stronie firmowej lub w sklepie internetowym w modelu pobudzającym klienta do zakupu - warsztat
7. Marketing internetowy - najważniejsze kanały i możliwości
- Multichannel i wykorzystanie synergii mediów offline i online
- Narzędzia komunikacji i wsparcia sprzedaży w internecie
- Social media, content marketing, e-mail marketing - kiedy, dla kogo i w jakim zakresie stosować?
- Różnice między content marketingiem a treściami sprzedażowymi
- Przyszłość narzędzi marketingowych - trendy i nowe możliwości
8. Kontrola efektów działań marketingowych
- Wskaźniki marketingowe
- Wskaźniki internetowe
- Inne metody oceny i mierzenia efektów działań marketingowych
9. Współpraca z agencjami marketingowymi (np. agencjami SEO, grafikami, webdesingerami itp.)
- Przygotowanie briefu
- Mocne i słabe strony współpracy z agencjami
- Kontrola i rozliczanie agencji
Uczestnicy otrzymają również wzór briefu
Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów
Więcej informacji uzyskasz: + 48 22 211 89 11, [email protected]
SZKOLENIE ONLINE