Marketing Biznes i Przedsiędsiębiorczość

✅ PODSTAWY NOWOCZESNEGO MARKETINGU

location icon
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate ul. Ogrodowa 58, Warszawa
calendar icon
Od 26 sie 9:00 do 27 sie 16:00
ticket icon
Od 2 644,50 zł

SZKOLENIE W WARSZAWIE, 


PROGRAM SZKOLENIA

Dzień 1.

1. Zadania współczesnego marketingu

  • Czym powinien zajmować się marketing - rozumienie roli marketingu przez samych marketerów, właścicieli firm, zarządy i osoby spoza marketingu
  • Kim powinien być współczesny marketer - strategiem, sprawnym organizatorem, kontrolerem, znawcą technologii digital marketingowych czy mistrzem komunikacji?
  • Role i zadania marketerów w zależności od sektora, wielkości i formy własności firmy oraz uwarunkowań rynkowych
  • Podstawowe narzędzia marketingowe: marketing mix - produkt, cena, dystrybucja, promocja, przejście od modelu 4P do 4C

2. Klient - główny bohater nowoczesnego marketera

  • Makrotoczenie i mikrootoczenie: firma, dostawcy, pośrednicy marketingowi, klienci, konkurenci, inne podmioty rynku
  • Modele zachowań nabywców - jak dzielimy klientów na rynku B2C a jak na rynku B2B (konkretne przykłady i modele)
  • Czynniki wpływające na zachowania nabywców, zmiany ich zachowań, mierzenie wartości klienta
  • Insighty- kopalnia wiedzy o klientach i ich rola w budowaniu skuteczne komunikacji

3. Analiza rynku - co marketer powinien wiedzieć przed projektowaniem działań marketingowych

  • Sposoby pozyskiwania informacji o rynku - informacje wtórne i pierwotne
  • Główne narzędzie marketera w analizie rynku
  • Profesjonalne badania marketingowe, desk research, store check, wizyty u klientów, itp.
  • Analiza asortymentu - portfolio firmy, warstwy produktu - model Levitta
  • Analiza kanałów dystrybucji
  • RTB - reason to believe - znaczenie dla firmy i dla klienta, przykłady RTB
  • Analiza SWOT - perspektywy różnych podmiotów rynkowych

Uczestnicy zobaczą rzeczywiste raporty z profesjonalnych badań marketingowych jakościowych i ilościowych wraz ze scenariuszami z tych badań. W tym module przećwiczą również użycie niektórych narzędzi analitycznych i otrzymają wskazówki, co mogą sprawdzić w swojej organizacji mając dostęp do danych.

4. Cele w marketingu

  • Czym są cele i dlaczego należy je stawiać?
  • Cele smart
  • Dobieranie celów do cyklu życia produktu (usługi) i marki
  • Od celów do narzędzi - etapy planowania działań marketingowych

Dzień 2.

5. Zakres prac marketingu i marketing-mix

  • Zarządzanie produktami i usługami w praktyce - najważniejsze narzędzia
  • Zarządzanie ceną i strategie cenowe
  • Działania dystrybucyjne i wsparcie sprzedaży - narzędzia marketingu handlowego
  • Szacowanie wielkości sprzedaży oraz szacowanie zapotrzebowania na materiały promocyjne
  • Zaplanowanie marketing mix dla wybranego produktu: wybór produktu, ustalenie ceny, ustalenie budżetu oraz sposobu komunikacji, wybór kanałów dystrybucji - warsztat
  • Przygotowanie prezentacji, materiałów dla działu sprzedaży

6. Komunikacja w marketingu

  • Cechy współczesnej komunikacji
  • Co widzi twórca komunikatów a co odbiorca
  • Wykorzystanie języka korzyści w komunikacji
  • Jak prezentować produkt, aby przekonać odbiorcę do zakupu
  • Tworzenie prezentacji produktu na stronie firmowej lub w sklepie internetowym w modelu pobudzającym klienta do zakupu - warsztat

7. Marketing internetowy - najważniejsze kanały i możliwości

  • Multichannel i wykorzystanie synergii mediów offline i online
  • Narzędzia komunikacji i wsparcia sprzedaży w internecie
  • Social media, content marketing, e-mail marketing - kiedy, dla kogo i w jakim zakresie stosować?
  • Różnice między content marketingiem a treściami sprzedażowymi
  • Przyszłość narzędzi marketingowych - trendy i nowe możliwości

8. Kontrola efektów działań marketingowych

  • Wskaźniki marketingowe
  • Wskaźniki internetowe
  • Inne metody oceny i mierzenia efektów działań marketingowych

9. Współpraca z agencjami marketingowymi (np. agencjami SEO, grafikami, webdesingerami itp.)

  • Przygotowanie briefu
  • Mocne i słabe strony współpracy z agencjami
  • Kontrola i rozliczanie agencji

Uczestnicy otrzymają również wzór briefu

Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów

Polecamy inne szkolenia z Izabelą Bohdan-Talmont

Trade Marketing - marketing handlowy w punkcie sprzedaży. Kluczowe strategie i taktyki

Polityka cenowa i strategie cenowe. Trendy i wyzwania pricingu


Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Podstawy marketingu
31 Grudnia 2024, 17:00 2 644,50 zł