✅ PODSTAWY NOWOCZESNEGO MARKETINGU

location icon
Warszawa
calendar icon
Od 29 sie 10:00 do 30 sie 17:00
ticket icon
Od 2 644,50 zł

SZKOLENIE W WARSZAWIE, 



Opinie klientów

Świeże, dynamiczne podejście do edukowania, praktyczne umiejętności, Agnieszka R., T4B Sp. z o.o.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Zadania współczesnego marketingu

  • Wprowadzająca gra szkoleniowa ilustrująca różne punkty widzenia na strategie marketingowe
  • Kim powinien być współczesny marketer - strategiem, technologiem, sprawnym organizatorem, kontrolerem, mistrzem komunikacji?
  • Role i zadania marketerów w zależności od sektora, wielkości i formy własności firmy oraz uwarunkowań rynkowych

Gra szkoleniowa przedstawiającej strategie marketingowe z różnych punktów widzenia. Dodatkowo sprawdzimy dzięki testowi ról w zespole marketingowych, jakie są naturalne predyspozycje i umiejętności uczestników.

2. Otoczenie marketingowe i zachowania klientów

  • Makrotoczenie i mikrootoczenie: firma, dostawcy, pośrednicy marketingowi, klienci, konkurenci, inne podmioty rynku + quiz: jak rprd
  • Modele zachowań nabywców - jak dzielimy klientów na rynku B2C a jak na rynku B2B (konkretne przykłady i modele)
  • Czynniki wpływające na zachowania nabywców - jak mierzyć wartość klientów (na przykładzie inspirującej strategicznej gry marketingowej)
  • Otoczenie i klienci (i zmiany ich zachowań) to elementy w największym stopniu wpływające na kształtowanie się strategii marketingowych.

1,5-godzinna gra symulacyjna.

3. Komunikacja i kampania marketingowa w praktyce

  • Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu - case study/dyskusja
  • Symulacyjna gra strategiczna z zakresu zarządzania strategią i komunikacją marketingową nowego produktu/usługi
  • Komunikacja marketingowa on-line i off-line - wzajemne powiązania
  • Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce

4. Plany marketingowe w praktyce

  • Podstawy tworzenia planów marketingowych
  • Pozycjonowanie produktu na rynku
  • Analizy portfelowe (macierz McKinseya, profesjonalny cross-SWOT)
  • Wyznaczanie celów, ocena potencjału rynkowego
  • Wykorzystanie badań marketingowych w opracowywaniu strategii
  • Planowanie działań w macierzy produkt-rynek i tworzenie strategii marketingowych i metody budowania przewagi konkurencyjnej
  • Dobór narzędzi marketingowych do zaplanowanych działań

Dodatkową atrakcją dla uczestników warsztatów będzie otrzymanie narzędzi w Excelu i w Power Point do wykorzystania w codziennej pracy - metody realizacji analiz, prezentacje na spotkaniach biznesowych oraz przykłady briefów.

5. Taktyka działań marketingowych i marketing-mix

  • Elementy marketingu-mix: produkt, cena, promocja, dystrybucja
  • Zarządzanie produktami i usługami w praktyce - najważniejsze narzędzia
  • Zarządzanie ceną, badania i strategie cenowe
  • Działania dystrybucyjne i wsparcie sprzedaży
  • Zaplanowanie marketing-mix dla wybranego produktu: wybór produktu, ustalenie ceny, ustalenie budżetu oraz sposobu komunikacji, wybór kanałów dystrybucji - interaktywne case-study w formie symulacyjnej gry strategicznej

6. Kontrola efektów działań marketingowych

  • Marketingowa Karta Wyników
  • Wskaźniki marketingowe
  • Wskaźniki internetowe
  • Inne techniki oceny efektów działań marketingowych

7. Nowe media w marketingu i ich wykorzystanie

  • Marketing nowych mediów - omnichannel i wykorzystanie synergii mediów off-line i on-line
  • Klasyczna reklama czy/i pozycjonowanie w wyszukiwarkach/Ad Words - zasady budowy strategii
  • E-mail marketing, social media, content marketing, inbound marketing, mobile marketing - kiedy i w jakim zakresie stosować
  • Przyszłość narzędzi marketingowych - na które warto zwracać szczególną uwagę i jak budować nowoczesne strategie marketingowe

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Podstawy marketingu
31 Grudnia 2024, 17:00 2 644,50 zł