Kurs Figma UX i UI Design - kompleksowe warsztaty praktyczne
Kurs Figma UX i UI Design - kompleksowe warsztaty praktyczne, odbędzie się 26-27 stycznia 2026 r.
Więcej informacji dostępne na stronie: https://www.cognity.pl/kurs-figma-latwe-tworzenie-interfejsow-i-projektowanie
Program szkolenia Figma UX i UI Design
1. Start pracy z Figma
- przedstawienie środowiska i rozmieszczenia funkcji,
- zarządzanie plikami oraz organizacja struktury projektu,
- wykorzystanie stron (Pages) przy rozbudowanych projektach,
- warstwy i ich porządkowanie,
- ramki (Frames) jako podstawowy element budowania układów.
2. Kluczowe narzędzia i funkcje projektowe
- tworzenie i edycja figur, ikon, obiektów oraz grafik,
- techniki zaznaczania, wyrównywania i maskowania,
- wprowadzenie do auto-layout i jego praktyczne użycie,
- siatki (Layout Grid) jako fundament projektowania responsywnego.
3. Assety i komponenty w praktyce
- rodzaje i organizacja zasobów,
- budowanie komponentów, ich wariantów i sposobów użycia,
- relacja master-instance oraz najważniejsze zasady pracy,
- współdzielone biblioteki komponentów w zespołach.
4. Przygotowanie Design Guidelines
- tworzenie systemu kolorów wraz z logiką nazewnictwa,
- definiowanie stylów tekstowych dla webu i mobile,
- ustawienia efektów (np. cienie, blur, zaokrąglenia),
- siatki i odstępy jako podstawa spójnego designu.
5. Projekt systemu elementów UI
- budowanie podstawowych komponentów (np. przyciski, karty, pola formularzy),
- nadawanie im standardów i skalowalności,
- przygotowanie zestawu ikon oraz przykładowych układów.
6. Informacja, struktura i makiety lo-fi
- określanie celu projektu i potrzeb użytkowników,
- tworzenie map przepływów (user flows),
- szkice lo-fi - układ, struktura, rozmieszczenie treści,
- przygotowanie materiału do fazy high-fidelity.
7. Projekt wizualny ekranów (hi-fi)
- opracowanie widoków desktopowych, mobilnych i tabletowych,
- praktyczne wykorzystanie auto-layout w gotowych ekranach,
- stosowanie stylów i komponentów, aby utrzymać spójność,
- zarządzanie wersjami i zmianami projektowymi.
8. Prototypowanie i animowanie
- tworzenie interaktywnych scenariuszy,
- dodawanie przejść oraz drobnych animacji,
- ustawianie zachowań komponentów w prototypie,
- testowanie i ulepszanie interakcji.
9. Adaptacja projektu do różnych rozdzielczości
- zasady projektowania responsywnego,
- wykorzystanie gridów i metod skalowania,
- definiowanie breakpointów i stosowanie dobrych praktyk.
10. Kooperacja i wspólna praca w Figma
- komentowanie projektów i iteracyjne poprawki,
- współdziałanie w czasie rzeczywistym,
- korzystanie z historii wersji,
- udostępnianie projektów interesariuszom.
11. Eksport oraz przekazanie projektu programistom
- eksport plików (SVG, PNG, PDF, WebP),
- używanie panelu Inspect do współpracy z developerami,
- tworzenie specyfikacji front-endowych,
- przygotowanie dokumentacji i linków do wdrożenia.