LAGMA / Chmielewska, Czyczel, Gryka, Szypulska / POLSKA PLATFORMA TAŃCA
-- for English scroll down ---
Spektakl finałowy Polskiej Platformy Tańca 2024 / Performance selected for the Polish Dance Platform 2024
LAGMA
reżyseria: Chmielewska/Czyczel/Gryka/Szypulska
Wykonanie: Dana Chmielewska, Alicja Czyczel, Aleksandra Gryka, Marta Szypulska
Muzyka: Aleksandra Gryka
Kostiumy: Marta Szypulska
Produkcja: Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, program "StartUp - scena dla młodych 2020"
O SPEKTAKLU:
LAGMA to środowisko, w którym poruszają się cztery performerki, dźwięk i obiekty scenograficzne w białej pustej przestrzeni. Choreografia tego środowiska powstała poprzez współdziałanie tych elementów oraz na bazie licznych improwizacji tanecznych. Opiera się na pracy z głosem i oddechem oraz dzieli się na trzy akty. Każdy z nich charakteryzuje odmienne myślenie o materialności dźwięku i organiczności ruchu scenicznego. Atmosfera jest mroczna, momentami dystopijna i może przywodzić na myśl estetykę filmów science-fiction. Patrytura wokalna utkana jest z krzyków, pisków, mlaśnięć i pomruków, które
podkreślają warstwę narastającego niepokoju lub wyzwolonej przyjemności.
Praca nad spektaklem opierała się na zespołowej praktyce ruchowej i obserwowaniu wynurzających się z niej struktur, codziennych rytuałów i euforycznych tańców. Ważnym elementem pracy nad Lagmą było działanie kolektywne - dbanie o bezpieczną, inkluzywną przestrzeń dla wszystkich ciał, obiektów oraz pojawiających się w niej stanów.
Kostiumy-obiekty powstały z inspiracji dźwiękiem oraz procesem wyłaniania się Lagmy. Ich formy i kształty są wynikiem improwizacji ruchowej, pracy z wyobraźnią i zabawy z materiałem. Lagma została uszyta z 50 kilogramów skórzanych kurtek zakupionych w salonach odzieży używanej. Autorki interesował
dotykowy, wizualny i symboliczny aspekt włączenia do spektaklu czarnej zwierzęcej skóry oraz zagadnienie bliskości i współistnienia ciała ludzkiego z (martwym) ciałem zwierzęcym. Obecność tego obiektu-bytu w spektaklu odsyła do pytań o miejsce natury, zwierzęcości i kobiecości, które splatają się w jednym pełnym energii tańcu.
KIEDY: sobota 20 kwietnia o godzinie 22:00
GDZIE: Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych (AOIA) , ul. Zachodnia 54/56
Informacje: https://polskaplatformatanca.pl/spektakl/lagma/
_________________________________________________
LAGMA
Choreography and direction: Chmielewska/Czyczel/Gryka/Szypulska
Performed by: Dana Chmielewska, Alicja Czyczel, Aleksandra Gryka, Marta Szypulska
Music: Aleksandra Gryka
Costumes: Marta Szypulska
Production: Theater and Dance Center in Warsaw, "StartUp - stage for young people 2020" program
ABOUT THE PERFORMANCE
LAGMA is an environment in which four performers move, make sounds and set objects in a white empty space. The choreography of this milieu was created through the interaction of these elements and based on numerous dance improvisations. Its foundation lays on working with voice and breathing and is divided into three acts. Each of them is characterized by a different take on the materiality of sound and the organic nature of the stage movement. The atmosphere is dark, at times dystopian and might allude to the aesthetics of a science fiction film. The vocal score is woven with screams, squeaks, clicks and growls that emphasize the atmosphere of increasing anxiety or unleashed pleasure.
The work on the performance was based on collective movement practice and observation of the emerging structures, daily rituals, and euphoric dances. An important element of the work on Lagma was the collective action - taking care of a safe, inclusive space for all bodies, objects and states that might emerge from it.
Costumes-objects were inspired by the sound and the process of the emergence of Lagma. Their forms and shapes are the result of movement improvisation, work with imagination and playing with the material. Lagma was constructed from 50 kilograms of leather jackets purchased from second-hand shops. Artists were interested in the tactile, visual and symbolic aspect of including black animal skin in the performance and the closeness and coexistence of the human body with the (dead) animal body. The presence of this object-being in the performance alludes to questions about the place of nature, animality and femininity, which intertwine in a vibrant dance.
WHEN: April 20th at 10 PM
WHERE: Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych (AOIA) , ul. Zachodnia 54/56
More information: https://polskaplatformatanca.pl/en/spektakl/lagma-2/
DOSTĘPNOŚĆ
Budynek jest w przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową
ACCESSIBILITY
The building is adapted for people with physical disabilities
INFORMACJE SZCZEGÓLNE / SPECIAL INFORMATION
W spektaklu pojawia się: Pełna nagość
The show includes: Full nudity
Polska Platforma Tańca 2024 finansowana jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowana przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Współorganizacja: Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych w Łodzi, współfinansowano ze środków Miasta Łodzi
Produkcja Materia
Produkcja Gali: Fundacja QKultura
Partnerzy: Instytut Adama Mickiewicza, Teatr Wielki w Łodzi, Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, Fabryka Sztuki w Łodzi, Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, Teatr Pinokio w Łodzi, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi, ArtKombinat Scena Monopolis
Zdjęcie / Photo: