LAGMA / Chmielewska, Czyczel, Gryka, Szypulska / POLSKA PLATFORMA TAŃCA

location icon
Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych Zachodnia 54/56, łódź
calendar icon
Od 20 kwi 22:00 do 20 kwi 22:00

-- for English scroll down ---


Spektakl finałowy Polskiej Platformy Tańca 2024 / Performance selected for the Polish Dance Platform 2024


LAGMA

reżyseria: Chmielewska/Czyczel/Gryka/Szypulska

Wykonanie: Dana Chmielewska, Alicja Czyczel, Aleksandra Gryka, Marta Szypulska

Muzyka: Aleksandra Gryka

Kostiumy: Marta Szypulska

Produkcja: Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, program "StartUp - scena dla młodych 2020"

O SPEKTAKLU:

LAGMA to środowisko, w którym poruszają się cztery performerki, dźwięk i obiekty scenograficzne w białej pustej przestrzeni. Choreografia tego środowiska powstała poprzez współdziałanie tych elementów oraz na bazie licznych improwizacji tanecznych. Opiera się na pracy z głosem i oddechem oraz dzieli się na trzy akty. Każdy z nich charakteryzuje odmienne myślenie o materialności dźwięku i organiczności ruchu scenicznego. Atmosfera jest mroczna, momentami dystopijna i może przywodzić na myśl estetykę filmów science-fiction. Patrytura wokalna utkana jest z krzyków, pisków, mlaśnięć i pomruków, które
podkreślają warstwę narastającego niepokoju lub wyzwolonej przyjemności.

Praca nad spektaklem opierała się na zespołowej praktyce ruchowej i obserwowaniu wynurzających się z niej struktur, codziennych rytuałów i euforycznych tańców. Ważnym elementem pracy nad Lagmą było działanie kolektywne - dbanie o bezpieczną, inkluzywną przestrzeń dla wszystkich ciał, obiektów oraz pojawiających się w niej stanów.

Kostiumy-obiekty powstały z inspiracji dźwiękiem oraz procesem wyłaniania się Lagmy. Ich formy i kształty są wynikiem improwizacji ruchowej, pracy z wyobraźnią i zabawy z materiałem. Lagma została uszyta z 50 kilogramów skórzanych kurtek zakupionych w salonach odzieży używanej. Autorki interesował
dotykowy, wizualny i symboliczny aspekt włączenia do spektaklu czarnej zwierzęcej skóry oraz zagadnienie bliskości i współistnienia ciała ludzkiego z (martwym) ciałem zwierzęcym. Obecność tego obiektu-bytu w spektaklu odsyła do pytań o miejsce natury, zwierzęcości i kobiecości, które splatają się w jednym pełnym energii tańcu.

KIEDY: sobota 20 kwietnia o godzinie 22:00

GDZIE: Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych (AOIA) , ul. Zachodnia 54/56

Informacje: https://polskaplatformatanca.pl/spektakl/lagma/

_________________________________________________

LAGMA

Choreography and direction: Chmielewska/Czyczel/Gryka/Szypulska

Performed by: Dana Chmielewska, Alicja Czyczel, Aleksandra Gryka, Marta Szypulska

Music: Aleksandra Gryka

Costumes: Marta Szypulska

Production: Theater and Dance Center in Warsaw, "StartUp - stage for young people 2020" program

ABOUT THE PERFORMANCE

LAGMA is an environment in which four performers move, make sounds and set objects in a white empty space. The choreography of this milieu was created through the interaction of these elements and based on numerous dance improvisations. Its foundation lays on working with voice and breathing and is divided into three acts. Each of them is characterized by a different take on the materiality of sound and the organic nature of the stage movement. The atmosphere is dark, at times dystopian and might allude to the aesthetics of a science fiction film. The vocal score is woven with screams, squeaks, clicks and growls that emphasize the atmosphere of increasing anxiety or unleashed pleasure.

The work on the performance was based on collective movement practice and observation of the emerging structures, daily rituals, and euphoric dances. An important element of the work on Lagma was the collective action - taking care of a safe, inclusive space for all bodies, objects and states that might emerge from it.

Costumes-objects were inspired by the sound and the process of the emergence of Lagma. Their forms and shapes are the result of movement improvisation, work with imagination and playing with the material. Lagma was constructed from 50 kilograms of leather jackets purchased from second-hand shops. Artists were interested in the tactile, visual and symbolic aspect of including black animal skin in the performance and the closeness and coexistence of the human body with the (dead) animal body. The presence of this object-being in the performance alludes to questions about the place of nature, animality and femininity, which intertwine in a vibrant dance.


WHEN: April 20th at 10 PM

WHERE: Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych (AOIA) , ul. Zachodnia 54/56

More information: https://polskaplatformatanca.pl/en/spektakl/lagma-2/


DOSTĘPNOŚĆ

Budynek jest w przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową

ACCESSIBILITY

The building is adapted for people with physical disabilities

INFORMACJE SZCZEGÓLNE / SPECIAL INFORMATION

W spektaklu pojawia się: Pełna nagość

The show includes: Full nudity


Polska Platforma Tańca 2024 finansowana jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowana przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Współorganizacja: Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych w Łodzi, współfinansowano ze środków Miasta Łodzi

Produkcja Materia

Produkcja Gali: Fundacja QKultura


Partnerzy: Instytut Adama Mickiewicza, Teatr Wielki w Łodzi, Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, Fabryka Sztuki w Łodzi, Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, Teatr Pinokio w Łodzi, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi, ArtKombinat Scena Monopolis

Zdjęcie / Photo: 

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
BEZPŁATNY BILET DLA OSÓB BEZ AKREDYTACJI NA POLSKĄ PLATFORMĘ TAŃCA
bilety będą sprawdzane przed wejściem na salę gdzie odbywa się spektakl

PROSIMY O PRZYBYCIE NA 10 MINUT PRZED SPEKTAKLEM

MIEJSCA NIENUMEROWANE

FREE TICKET FOR PEOPLE WITH NO ACCREDITATION FOR THE POLISH DANCE PLATFORM
the tickets will be checked before entering the venue where the performance takes place

PLEASE ARRIVE AT LEAST 10 MINUTES BEFORE THE PERFORMANCE

UNNUMBERED SEATS
BEZPŁATNY BILET DLA OSÓB BEZ AKREDYTACJI POLSKIEJ PLATFORMY TAŃCA / FREE TICKET FOR PEOPLE WITH NO ACCREDITATION FOR THE POLISH DANCE PLATFORM

BEZPŁATNY BILET DLA OSÓB BEZ AKREDYTACJI NA POLSKĄ PLATFORMĘ TAŃCA
bilety będą sprawdzane przed wejściem na salę gdzie odbywa się spektakl

PROSIMY O PRZYBYCIE NA 10 MINUT PRZED SPEKTAKLEM

MIEJSCA NIENUMEROWANE

FREE TICKET FOR PEOPLE WITH NO ACCREDITATION FOR THE POLISH DANCE PLATFORM
the tickets will be checked before entering the venue where the performance takes place

PLEASE ARRIVE AT LEAST 10 MINUTES BEFORE THE PERFORMANCE

UNNUMBERED SEATS

Wyprzedane Brak wolnych miejsc
BEZPŁATNY BILET DLA OSÓB Z AKREDYTACJĄ INDUSTRY NA POLSKĄ PLATFORMĘ TAŃCA (w tym dla osób prezentujących się w ramach OPEN PLATFORM stoisko lub pitching)

BEZPŁATNY BILET WAŻNY TYLKO Z IDENTYFIKATOREM INDUSTRY
bilet i identyfikator będą sprawdzane przed wejściem na salę gdzie odbywa się spektakl

PROSIMY O PRZYBYCIE NA 10 MINUT PRZED SPEKTAKLEM

MIEJSCA NIENUMEROWANE

FREE TICKET FOR PEOPLE WITH INDUSTRY BADGE AT THE POLISH DANCE PLATFORM
(including people presenting during OPEN PLATFORM - table presentation or pitching)

ONLY VALID WITH INDUSTRY BADGE
the ticket and the bagde will be checked before entering the venue where the performance takes place

PLEASE ARRIVE AT LEAST 10 MINUTES BEFORE THE PERFORMANCE

UNNUMBERED SEATS
BEZPŁATNY BILET WAŻNY Z IDENTYFIKATOREM INDUSTRY NA POLSKĄ PLATFORMĘ TAŃCA / FREE TICKET VALID WITH INDUSTRY BADGE FOR THE POLISH DANCE PLATFORM

BEZPŁATNY BILET DLA OSÓB Z AKREDYTACJĄ INDUSTRY NA POLSKĄ PLATFORMĘ TAŃCA (w tym dla osób prezentujących się w ramach OPEN PLATFORM stoisko lub pitching)

BEZPŁATNY BILET WAŻNY TYLKO Z IDENTYFIKATOREM INDUSTRY
bilet i identyfikator będą sprawdzane przed wejściem na salę gdzie odbywa się spektakl

PROSIMY O PRZYBYCIE NA 10 MINUT PRZED SPEKTAKLEM

MIEJSCA NIENUMEROWANE

FREE TICKET FOR PEOPLE WITH INDUSTRY BADGE AT THE POLISH DANCE PLATFORM
(including people presenting during OPEN PLATFORM - table presentation or pitching)

ONLY VALID WITH INDUSTRY BADGE
the ticket and the bagde will be checked before entering the venue where the performance takes place

PLEASE ARRIVE AT LEAST 10 MINUTES BEFORE THE PERFORMANCE

UNNUMBERED SEATS

Wyprzedane Brak wolnych miejsc