✅ EMPATIA W BIZNESIE - JAK BUDOWAĆ POZYTYWNE RELACJE ZE WSPÓŁPRACOWNIKAMI I KLIENTAMI
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate
Od 25 paź 9:00 do 25 paź 16:00
Od 1 463,70 zł
LINK DO SZKOLENIA:
Empatia w biznesie - budowanie pozytywnych relacji (warsztat) (szkoleniaatrium.pl)
ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE 44 SZKOLENIA
Więcej informacji uzyskasz: + 48 22 211 89 11, [email protected]
DLA KOGO?
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób pracujących w zespołach i na stanowiskach gdzie ważne są bezpośrednie relacje międzyludzkie, szczególne dla menadżerów każdego szczebla, menadżerów projektu, osób mających kontakt z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi, m.in. pracowników HR, działów sprzedaży i obsługi klienta, specjalistów user experience.
Co zyskujesz rozwijając swoje kompetencje w obszarze empatii:
- Wzmocnienie swojego wizerunku lidera
- Lepsze rozumienie klientów i współpracowników
- Skuteczniejsze zarządzanie zespołem - wzrost zaangażowania, mniej konfliktów
- Poprawa umiejętności komunikacji w każdych okolicznościach, np. dawania feedbacku
- Budowanie konstruktywnych relacji - więcej zaufania i otwartości
- Wzrost pewności siebie w relacjach
CEL SZKOLENIA:
szkolenie daje głębokie zrozumienie czym jest empatia i jak się przejawia w zachowaniu w różnych sytuacjach biznesowych; pozwala rozwinąć umiejętności dopasowania zachowania do kontekstu z uwzględnieniem emocji własnych i pozostałych zaangażowanych stron.
FORMA:
Krótkie wykłady przeplatane dużą ilością ćwiczeń w parach i grupach a także analiza studiów przypadku. Studia przypadku dotyczą relacji z klientami innej grupy wiekowej i klasy społecznej, relacji hierarchicznych w pracy, relacji w zespole zróżnicowanym kulturowo, relacji konfliktowej w zespole. Szkolenie pozwala na aktywne wykorzystanie empatii w różnych kontekstach sytuacyjnych. W rezultacie uczestnicy zyskują pogłębioną świadomość własnych jak i cudzych emocji i wzorców zachowań i są przygotowani, by natychmiast wdrażać zmiany w swoim miejscu pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Wprowadzenie - czym jest a czym nie jest empatia w biznesie w XXI wieku
- XXI wiek - era empatii w biznesie i przejawy tego trendu
- Czym jest empatia w biznesie - definicje; powiązane kompetencje, zachowania i postawy
- Empatia a inteligencja emocjonalna i inteligencja społeczna
- Czy jestem empatyczny/-a (krótki test diagnostyczny)
- Empatia i różne konteksty sytuacyjne - zespół, relacje z klientami, przełożony-podwładny i podwładny-przełożony, auto-empatia
- Kto potrzebuje empatii: "5A" - potrzeby człowieka, potrzeby efektywnych zespołów
- Dlaczego empatia jest trudna i "niebiznesowa"
- "Business case" dla empatii - dlaczego budować relacje oparte na empatii, czy ten wysiłek się opłaca?
2. Kompetencje i zachowania empatyczne - trening
- Fundamenty empatii - aktywne słuchanie, czytanie emocji werbalnych i niewerbalnych
- Akceptacja odmienności i niejednoznaczności (tolerancja/akceptacja/inkluzywność)
- Empatia wyrażona w komunikacji - wzorce komunikacyjne (asertywność, stwierdzenia "ja…", walidacja emocji i poglądów drugiej strony)
- Elastyczność sytuacyjna ("being situation smart", "situational agility")
- Narzędzie wzmacniania empatii - mapa empatii, eksperymenty i wyobrażenia, technika wywiadu pogłębionego
3. Empatia w zespole i w organizacji
- Zachowania przywódcze a empatia - branie odpowiedzialność za emocje swoje i innych w danej sytuacji i w relacji
- Dynamika grupy - empatia a hierarchia
- Zachowania statusowe - techniki budowania i skracania dystansu społecznego, empatia "w górę" i "w dół"
- Konstruktywny feedback jako przejaw empatii
- Różnice kulturowe w zespole a empatia
- Empatia w cyfrowym świecie - wyzwania pracy w zespołach zdalnych
- Kultura organizacyjna a empatia