Marketing Sprzedaż IT i Nowe technologie Biznes i Przedsiędsiębiorczość

✅ E-commerce - skuteczne narzędzia, optymalizacja sklepu, ścieżka zakupowa

location icon
ClickMeeting.com Online, Online
calendar icon
Od 17 paź 9:00 do 18 paź 16:00
ticket icon
Od 2 029,50 zł

Link do szkolenia:
E-commerce - skuteczne narzędzia, optymalizacja sklepu, ścieżka zakupowa

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE 44 SZKOLENIA

KORZYŚCI

  • Nabycie umiejętności efektywnego zarządzania sklepem online
  • Zwiększenie skuteczności działania - uczestnicy będą potrafiłć podejmować bardziej przemyślane decyzje oraz unikać typowych błędów.
  • Dostęp do aktualnej wiedzy i trendów: E-commerce to dynamicznie rozwijający się sektor, w którym pojawiają się nowe technologie, strategie i narzędzia. Szkolenie dostarczy najnowszych informacji branżowych
  • Skuteczniejsze wykorzystywanie narzędzi marketingowych takich, jak SEO, Google Ads, social media, co przyczyni się do zwiększenia widoczności i sprzedaży w sieci.
  • Rozwój umiejętności analizy danych o klientach, ich ścieżce zakupowej i sprzedaży

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł 1. E-commerce - sprzedaż online, najważniejsze trendy i zachowania klientów

1. Polski rynek e-commerce

  • Wielkość, wartość, struktura
  • W jakich sklepach online kupują Polacy? Top10 polskich platform sprzedażowych
  • Co najczęściej kupują konsumenci w polskim internecie?

2. Inspiracje i zachowania nabywców online

  • AIDA. Klasyczny lejek zakupowy a Heksagon Hankinsa
  • ROPO, Showrooming, ROTOPO
  • ZMOT, Mikromomenty

3. Customer journey - ścieżka zakupowa i czynniki decyzyjne

  • Dlaczego kupujemy online? Dlaczego nie kupujemy?
  • Kto robi zakupy online? Jak często? Dlaczego?
  • Czynniki wyboru sklepu internetowego

5. Zakupy online z dostawą do domu: dark stores i Q-commerce

6. Trendy, zjawiska i tendencje w e-commerce

  • Wygoda Click&Collect
  • Sprzedaż wielokanałowa
  • Kluczowe daty i sezonowość
  • Sztuczna inteligencja, asystenty głosowe, czatboty

7. Trendy społeczne a e-commerce

  • Greenwashing. Ekologia. Less waste > zero waste. Zrównoważony wzrost
  • Nowy CSR: Planet Corporate Responsibility. Beemarketing. Inclusive Marketing. Brand Purpose
  • Work-life balance. Betterment. Youniverse
  • Ekonomia współdzielenia (sharing). Lepiej być, niż mieć, YOLO

7. Wpływ emocji na decyzje zakupowe

  • Monitorowanie i modelowanie emocji, sentyment do marki
  • Kontrreklamowi. Jak do nich dotrzeć?
  • Zakupy jako rozrywka

8. Zjawisko porzuconego koszyka: przyczyny porzucenia koszyka oraz metody ratowania sytuacji

Praktyczne warsztaty. Mapowanie ścieżki podróży i mikromomentów Konsumenta w czasie

Moduł 2. Planowanie sprzedaży w sklepie internetowym

  • Diagnozowanie potrzeb, budowa oferty
  • Metody ustalania wielkości i wartości rynku. Konkurencja, otoczenie rynkowe
  • Budżet i strategie ustalania cen
  • Modele płatności
  • Magazyn, zatowarowanie, logistyka, fulfillment, dostawa do konsumenta, dropshipping, zwroty, śledzenie przesyłek
  • Budowa sklepu internetowego. Wybór platformy e-commerce. Inhouse czy outsource?

Praktyczne warsztaty. Projektowanie strategii e-commerce dla producenta z wybranej branży

Moduł 3. Budowa sklepu internetowego - interfejs i treści

1. Rola słów/fraz kluczowych w sklepie internetowym

  • Ustalanie słów kluczowych - narzędzia, metody, szukanie inspiracji
  • Narzędzia bezpłatne: Google Trends, Search Console, Analytics, Planner słów kluczowych
  • Przykłady narzędzi komercyjnych
  • Długi ogon a kwestie efektywności, konkurencyjności i kosztów
  • Nasycenie treści frazami kluczowymi (ogólne vs precyzyjne, lokalne, semantyczne)

2. Optymalizacja witryny sklepu i SEO

  • Optymalizacja kod sklepu internetowego
  • Zawartość (content) witryny sklepu
  • Zasada E-A-T
  • Język odbiorcy. Język korzyści. Formatowanie treści

3. Inbound marketing / link building

  • Linkowanie wewnętrzne
  • Prawidłowy dobór domeny
  • Wspomaganie botów indeksujących
  • Aktualne algorytmy Google
  • Praktyki zakazane (Black Hat)

3. Planowanie, wdrożenie i monitorowanie pozytywnych doświadczeń klienta (UX/CX)

  • Czym jest satysfakcja użytkownika? CX/UX, usability, ergonomia
  • Interfejs użytkownika (UI). Czym się różni od UX?
  • Rozpoznanie potrzeb. Metody badawcze. Ewaluacja. Makiety
  • Heurystyki Nielsena. 10 zasad projektowania użyteczności
  • Click tracking, linia zanurzenia, litera F

4. Cross-sell i upsell

5. Mierzenie efektów i interpretacja wskaźników w SEO i UX

Praktyczne warsztaty. Audytowanie SEO i CRO wybranego sklepu intenetowego

Moduł 4. Komunikacja marketingowa sklepu internetowego

1. Rodzaje komunikacji: Online vs offline, Omnichannel, Inbound vs outbound marketing

2. Planowanie kampanii reklamowej

  • Etapy planowania kampanii i ustalanie celów
  • Filozofia SMART
  • Kampanie budujące świadomość, zaangażowanie lub sprzedaż

3. Reklama w wyszukiwarce

  • Planowanie reklamy na platformie Google Ads
  • Smart Bidding
  • Copy w reklamie PPC
  • Google Merchant Center

4. Inne skuteczne narzędzia wsparcia sprzedaży internetowej

  • E-mail marketing
  • Content marketing w lejku zakupowym
  • Marketing szeptany i influencerzy, rola opinii zakupowych
  • Reklama w mediach społecznościowych
  • Marketing afiliacyjny

5. Możliwości wynikające z automatyzacji marketingu

  • Audience targeting i personalizacja komunikatów
  • Automatyzacja komunikacji, wyzwalacze, scenariusze
  • Dynamiczne ustalanie cen

Praktyczne warsztaty. Tworzenie kampanii sprzedażowej w Google Ads dla wybranego produktu

Moduł 5. Komunikacja reklamowa sklepów stacjonarnych w internecie

  • Profil Firmy w Google (Google Moja Firma) i Google Maps
  • Marketing mobilny i geotargetowanie reklam: LBS, geofencing, SMS/MMS
  • Marketing zbliżeniowy
  • Synchronizacja działań reklamowych producenta (importera, hurtownika) i sklepu internetowego

Praktyczne warsztaty. Budowanie wizytówki firmy w Google Maps

Moduł 6. Analiza sprzedaży w sklepie internetowym - monitoring i mierzenie efektywności kampanii

  • Mierniki i wskaźniki KPI
  • Konwersje, transakcje, cele inteligentne w Google
  • Śledzenie skuteczności poszczególnych kanałów
  • Zwrot z reklamy i zwrot z inwestycji (ROI)
  • Wartość zamówienia
  • Długookresowa wartość konsumenta i przeciętny zwrot na wybranym konsumencie
  • Satysfakcja Konsumenta oraz inne parametry efektywności
  • Google Analytics - podstawy modułu e-commerce

Praktyczne warsztaty. Interpretowanie efektów kampanii reklamowych pomiędzy dwoma kanałami

Moduł 7. Aspekty prawne handlu w internecie

  • Przegląd przepisów prawa wpływających na funkcjonowanie sklepu w polskim internecie
  • Ochrona Konsumenta
  • Nieuczciwe praktyki rynkowe
  • Nieuczciwa konkurencja
  • Reklama produktów wrażliwych
  • Ochrona danych osobowych
  • Przesyłanie informacji handlowej a SPAM
  • Regulamin sklepu internetowego i polityka prywatności
  • Polityka zwrotów

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  E-commerce - skuteczne narzędzia, optymalizacja sklepu, ścieżka zakupowa
31 Grudnia 2024 2 029,50 zł