✅Design Thinking - projektowanie i rozwój produktów i usług
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate
ul. Ogrodowa 58,
Warszawa
Od 13 maj 9:00 do 14 maj 16:00
Od 2 767,50 zł
LINK DO SZKOLENIA:
DESIGN THINKING
ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA
SZKOLENIE W WARSZAWIE,
Korzyści
- Dzięki szkoleniu poznasz proces i narzędzia, będziesz w stanie zaplanować go i przeprowadzić w swojej firmie na własne potrzeby.
- Poznasz też i zrozumiesz DT jako metodę pracy: dowiesz się na czym polega "myślenie projektowe", jak rozwijać tę umiejętność i jak stworzyć skuteczny zespół Design Thinking.
- Będziesz mógł pracować jako moderator (facylitator) procesów Design Thinking
DLA KOGO?
- Dla menedżerów i specjalistów, którzy chcą wprowadzać nowe pomysły i projektować usługi lub produkty
- Dla liderów tworzących podejście zorientowane na klienta i wspierających zmiany w firmie
- Dla wszystkich aktywnych zawodowo osób, które chcą rozwijać praktyczne umiejętności zarządzania i działać innowacyjnie
- Dla menedżerów na różnych poziomach: w marketingu, R&D, CX
Forma
- Warsztat - uczestnicy pracują w zespołach i przechodzą przez cały proces projektowania produktu lub usługi.
- Elementy teorii przedstawiane są w formie mini wykładu z wykorzystaniem materiałów filmowych, studiów przypadku i z zaangażowaniem uczestników w formie dyskusji i pracy koncepcyjnej nad ćwiczeniami, które są bazą szkolenia
- Jest to szkolenie dla kreatywnych specjalistów i menedżerów, którzy stale się rozwijają, szukają nowych rozwiązań i chcą być o krok przed innymi.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1.
1. Design Thinking jako proces i jako podejście
- Etapy procesu Design Thinking - jak przebiega i dlaczego działa?
- Krótka historia podejścia DT i jego rozwój
- Jak Design Thinking wspiera innowacje? Strategia błękitnego oceanu
- Czym różni się DT od innych metod pracy nad problemami?
- Myślenie projektowe - myślenie o potrzebach i kontekst użytkowników, myślenie "czasownikami"
- Mapa kluczowych zaangażowanych osób, grup, partnerów wpływających na projekt
2. Zespoły Design Thinking
- Jakie cechy ma skuteczny zespoł DT
- Profilowanie członków zespołu (Basadur Profile - test)
- Jak skutecznie komunikować się w zespole DT?
3. Warsztat: Etap 1 - Odkrywanie potrzeb i analiza zachowań użytkowników
- Jak zrozumieć użytkowników i ich potrzeby?
- Metody prowadzenia badań użytkowników (obserwacje, wywiady pogłębione, shadowing, safari trip, dziennik)
- Kompetencje badaczy i przydatne narzędzia, które pomagają w analizie
- Dobór użytkowników do badań - dlaczego warto badać zarówno typowych, jak i skrajnych użytkowników?
- Analizowanie wyników badań: jak znaleźć kluczowe wzorce? (diagram powinowactwa, klastrowanie)
- Narzędzia wizualizacji wyników badań (mapa empatii, moodboard, persona)
4. Warsztat: Etap 2 - Określenie wyzwania projektowego
- Jak odróżnić realne potrzeby od symptomów problemu?
- Analiza wglądów (insights) i ich rola w DT
- Jak wyznaczyć wartości i kryteria dla rozwiązania? (matryca kryteriów, matryca propozycji wartości)
- Jak precyzyjnie zdefiniować wyzwanie projektowe? (point-of-view, job-to-be-done)
- Matryca głębokiego zrozumienia - metoda "20 minut pytań"
- Jak sformułować właściwe pytanie generatywne?
Dzień 2.
5. Warsztat: Etap 3 - Generowanie pomysłów
- Jak pobudzić kreatywność zespołu przed burzą mózgów?
- Indywidualne i grupowe metody generowania pomysłów (burza mózgów)
- Techniki kreatywne zwiększające wydajność burzy mózgów (Kapelusze, De Bono analogie, SCAMPER)
- Wybór najlepszych pomysłów - jak selekcjonować rozwiązania? (metoda lejka, głosowanie, decydent, czarny koń)
6. Warsztat. Etap 4 - Prototypowanie
- Po co tworzymy prototypy i co nam dają?
- Jak wygląda dobry prototyp?
- Metody i techniki prototypowania (make it or fake it)
- Jak krok po kroku poprawiać rozwiązanie?
7. Warsztat. Etap 5 - Testowanie
- Jak efektywnie testować rozwiązania?
- Dobre praktyki prezentowania prototypów (pitch, eksperyment - doświadczenie)
- Jak dobrać użytkowników do testów, by uzyskać najlepsze informacje zwrotne?
- Karta testów (MOSCOW) jak analizować wyniki testów?
- Jak wykorzystać informacje zwrotne do dalszego udoskonalenia rozwiązania?
8. Design Thinking w dużych i małych firmach - jak wdrożyć?
- Jak duże firmy wdrażają Design Thinking? (Model Simplexity)
- Jak DT działa w startupach i małych firmach? (sprinty, Lean Startup)
- Jak dostosować proces DT do konkretnego problemu biznesowego?
9. DNA Innowatora - jak myśleć projektowo na co dzień?
- Jak rozwijać w sobie myślenie projektowe?
- Sześć zachowań wspierających kreatywność i przedsiębiorczość
To szkolenie w formie zamkniętej / in company jest dostępne w języku polskim i angielskim.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem zamkniętym dla grupy pracowników, napisz do nas: [email protected]
Więcej informacji uzyskasz: + 48 22 211 89 11, [email protected]
Akademia KFK to dawna Akademia Marketingu Atrium, nowa strona z łatwym adresem: www.kfk.pl