Marketing Biznes i Przedsiędsiębiorczość Zarządzanie

✅Design Thinking - projektowanie i rozwój produktów i usług

location icon
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate ul. Ogrodowa 58, Warszawa
calendar icon
Od 13 maj 9:00 do 14 maj 16:00
ticket icon
Od 2 767,50 zł

LINK DO SZKOLENIA: 

DESIGN THINKING 

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA



SZKOLENIE W WARSZAWIE, 

 Korzyści

  • Dzięki szkoleniu poznasz proces i narzędzia, będziesz w stanie zaplanować go i przeprowadzić w swojej firmie na własne potrzeby.
  • Poznasz też i zrozumiesz DT jako metodę pracy: dowiesz się na czym polega "myślenie projektowe", jak rozwijać tę umiejętność i jak stworzyć skuteczny zespół Design Thinking.
  • Będziesz mógł pracować jako moderator (facylitator) procesów Design Thinking

DLA KOGO?

  • Dla menedżerów i specjalistów, którzy chcą wprowadzać nowe pomysły i projektować usługi lub produkty
  • Dla liderów tworzących podejście zorientowane na klienta i wspierających zmiany w firmie
  • Dla wszystkich aktywnych zawodowo osób, które chcą rozwijać praktyczne umiejętności zarządzania i działać innowacyjnie
  • Dla menedżerów na różnych poziomach: w marketingu, R&D, CX

Forma

  • Warsztat - uczestnicy pracują w zespołach i przechodzą przez cały proces projektowania produktu lub usługi.
  • Elementy teorii przedstawiane są w formie mini wykładu z wykorzystaniem materiałów filmowych, studiów przypadku i z zaangażowaniem uczestników w formie dyskusji i pracy koncepcyjnej nad ćwiczeniami, które są bazą szkolenia
  • Jest to szkolenie dla kreatywnych specjalistów i menedżerów, którzy stale się rozwijają, szukają nowych rozwiązań i chcą być o krok przed innymi.

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień 1.

1. Design Thinking jako proces i jako podejście

  • Etapy procesu Design Thinking - jak przebiega i dlaczego działa?
  • Krótka historia podejścia DT i jego rozwój
  • Jak Design Thinking wspiera innowacje? Strategia błękitnego oceanu
  • Czym różni się DT od innych metod pracy nad problemami?
  • Myślenie projektowe - myślenie o potrzebach i kontekst użytkowników, myślenie "czasownikami"
  • Mapa kluczowych zaangażowanych osób, grup, partnerów wpływających na projekt

2. Zespoły Design Thinking

  • Jakie cechy ma skuteczny zespoł DT
  • Profilowanie członków zespołu (Basadur Profile - test)
  • Jak skutecznie komunikować się w zespole DT?

3. Warsztat: Etap 1 - Odkrywanie potrzeb i analiza zachowań użytkowników

  • Jak zrozumieć użytkowników i ich potrzeby?
  • Metody prowadzenia badań użytkowników (obserwacje, wywiady pogłębione, shadowing, safari trip, dziennik)
  • Kompetencje badaczy i przydatne narzędzia, które pomagają w analizie
  • Dobór użytkowników do badań - dlaczego warto badać zarówno typowych, jak i skrajnych użytkowników?
  • Analizowanie wyników badań: jak znaleźć kluczowe wzorce? (diagram powinowactwa, klastrowanie)
  • Narzędzia wizualizacji wyników badań (mapa empatii, moodboard, persona)

4. Warsztat: Etap 2 - Określenie wyzwania projektowego

  • Jak odróżnić realne potrzeby od symptomów problemu?
  • Analiza wglądów (insights) i ich rola w DT
  • Jak wyznaczyć wartości i kryteria dla rozwiązania? (matryca kryteriów, matryca propozycji wartości)
  • Jak precyzyjnie zdefiniować wyzwanie projektowe? (point-of-view, job-to-be-done)
  • Matryca głębokiego zrozumienia - metoda "20 minut pytań"
  • Jak sformułować właściwe pytanie generatywne?

Dzień 2.

5. Warsztat: Etap 3 - Generowanie pomysłów

  • Jak pobudzić kreatywność zespołu przed burzą mózgów?
  • Indywidualne i grupowe metody generowania pomysłów (burza mózgów)
  • Techniki kreatywne zwiększające wydajność burzy mózgów (Kapelusze, De Bono analogie, SCAMPER)
  • Wybór najlepszych pomysłów - jak selekcjonować rozwiązania? (metoda lejka, głosowanie, decydent, czarny koń)

6. Warsztat. Etap 4 - Prototypowanie

  • Po co tworzymy prototypy i co nam dają?
  • Jak wygląda dobry prototyp?
  • Metody i techniki prototypowania (make it or fake it)
  • Jak krok po kroku poprawiać rozwiązanie?

7. Warsztat. Etap 5 - Testowanie

  • Jak efektywnie testować rozwiązania?
  • Dobre praktyki prezentowania prototypów (pitch, eksperyment - doświadczenie)
  • Jak dobrać użytkowników do testów, by uzyskać najlepsze informacje zwrotne?
  • Karta testów (MOSCOW) jak analizować wyniki testów?
  • Jak wykorzystać informacje zwrotne do dalszego udoskonalenia rozwiązania?

8. Design Thinking w dużych i małych firmach - jak wdrożyć?

  • Jak duże firmy wdrażają Design Thinking? (Model Simplexity)
  • Jak DT działa w startupach i małych firmach? (sprinty, Lean Startup)
  • Jak dostosować proces DT do konkretnego problemu biznesowego?

9. DNA Innowatora - jak myśleć projektowo na co dzień?

  • Jak rozwijać w sobie myślenie projektowe?
  • Sześć zachowań wspierających kreatywność i przedsiębiorczość

To szkolenie w formie zamkniętej / in company jest dostępne w języku polskim i angielskim.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem zamkniętym dla grupy pracowników, napisz do nas: [email protected]

Więcej informacji uzyskasz: + 48 22 211 89 11, [email protected]

Akademia KFK to dawna Akademia Marketingu Atrium, nowa strona z łatwym adresem: www.kfk.pl

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Design Thinking
31 Grudnia 2025, 18:00 2 767,50 zł