Biznes i Przedsiędsiębiorczość Nauka i Edukacja Rozwój osobisty Transport i logistyka

Biznes po francusku. Kluczowe aspekty wejścia na rynek

location icon
Poznań Biznes Partner ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404,, Poznań
calendar icon
Od 11 lut 10:00 do 11 lut 10:00
ticket icon
Od 0,00 zł

Poznań Biznes Partner, Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji oraz LA CLÉ Consulting zapraszają na bezpłatne szkolenie stacjonarne: Biznes po francusku. Kluczowe aspekty wejścia na rynek.

Termin: 11 lutego 2026 r., godz. 10:00-13:00
Miejsce: Poznań Biznes Partner, ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404, sala C, II piętro*,
Sala jest dostępna dla osób o ograniczonej mobilności
Ankieta przygotowawcza: https://forms.gle/oWizqrz9fBfPWhPv7 

Francja to rynek o ogromnym potencjale, ale również o wysokim progu wejścia, wymagający starannego i świadomego przygotowania. Szkolenie prowadzone przez Annę Kostrzewską, ekspertkę z LA CLÉ Consulting to skondensowana dawka praktycznej wiedzy niezbędnej do bezpiecznego i skutecznego startu na rynku francuskim.

Bazując na wieloletnim doświadczeniu we wspieraniu polskich firm, Anna Kostrzewska omówi kluczowe filary ekspansji: od wymogów prawnych i regulacyjnych, przez specyfikę kultury biznesowej i sprzedaży, aż po skuteczny marketing i budowanie relacji.

Zapraszamy na szkolenie, które pomoże Państwa firmom zbudować solidne fundamenty i pewnie postawić pierwszy krok we Francji.

Dla kogo? 

Szkolenie skierowane jest do:

  • właścicieli firm planujących wejście na rynek francuski lub już na nim działających,
  • menedżerów eksportu, którzy chcą skuteczniej komunikować się z partnerami i klientami we Francji,
  • zespołów sprzedaży i marketingu, które chcą spójnie realizować strategię eksportową.

Program szkolenia: 

1. Globalne kontakty, lokalne wsparcie - jak Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji łączy firmy z rynkami zagranicznymi

2. Polska i Francja - kluczowe różnice w kulturze biznesowej

  • etykieta w korespondencji i podczas spotkań, savoir-vivre we Francji,
  • biznes transakcyjny a relacyjny,
  • podejście do czasu, relacji i pracy.

3. Francuscy klienci - co cenią, czego unikają, jak kupują

  • patriotyzm konsumencki,
  • wrażliwość na estetykę i jakość,
  • awersja do ryzyka i potrzeba bezpieczeństwa,
  • budowanie wizerunku marki godnej zaufania.

4. Negocjacje i procesy decyzyjne

  • jak podejmowane są decyzje we Francji,
  • różnice w polskim i francuskim podejściu do celu i tempa działania.

5. Komunikacja high-context vs. low-context

  • polska kultura niskokontekstowa a francuska wysokokontekstowa,
  • czytanie "między wierszami", znaczenie mowy ciała i kontekstu,
  • jak unikać komunikacyjnych faux pas.

6. Dostosowanie oferty do rynku francuskiego

  • adaptacja produktu i modelu biznesowego,
  • kwestie prawne, certyfikacja i regulacje,
  • marketing dopasowany do francuskiej estetyki i wartości.

7. Budowanie trwałych relacji biznesowych

  • relacja jako fundament udanej współpracy,
  • rola lunchu biznesowego i small talku.

8. Case study - udana ekspansja na rynek francuski

  • przykład z branży meblarskiej lub stomatologicznej,
  • analiza szans, dostosowanie materiałów marketingowych i sprzedażowych,
  • bezpośrednie dotarcie do kluczowych decydentów,
  • efekt "przed" i "po".

Dodatkowe materiały i wsparcie:

Uczestnicy szkolenia otrzymają:

  • checklistę wdrożeniową: "10 kroków skutecznej sprzedaży do Francji",
  • szablon prospectingowy,
  • przykładowy pitch dopasowany do stylu francuskiego odbiorcy,
  • feedback 1:1 po szkoleniu, analiza oferty lub maila do klienta. Indywidualne konsultacje zostaną zrealizowane po zakończeniu szkolenia dla chętnych uczestników.

O prowadzącej:

Anna Kostrzewska

Absolwentka filologii romańskiej oraz studiów MBA na Uniwersytecie Jean-Moulin II w Lyonie. Certyfikowana uczestniczka kursów z zakresu biznesu międzynarodowego i francuskiego biznesu. Członkini Polsko-Francuskiej Izby Gospodarczej.

Od ponad 7 lat wspiera polskie firmy w wejściu i rozwoju na rynku francuskim, tworząc strategie sprzedażowe i marketingowe. Specjalizuje się w negocjacjach, tłumaczeniach, sprzedaży i marketingu na linii Polska-Francja. Wspiera również francuskiego edytora informatycznego we wdrażaniu i sprzedaży systemów IT w Europie Środkowo-Wschodniej.

Współpracuje z firmami z branż: IT, projektowania wnętrz, budowlanej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, ekologicznej oraz łowieckiej.

O firmie: 

Firma LA CLÉ Consulting specjalizuje się w doradztwie dla firm z Polski lub Francji. Pomagamy nawiązać partnerstwa, zbudować markę, zwiększyć widoczność i nawiązać relacje handlowe z lokalnymi firmami. Jesteśmy partnerem Polsko-Francuskiej Izby Gospodarczej. Opracowujemy strategie, analizujemy rynek, konkurencję, strukturę sprzedaży i marketingu, a także sprawdzamy zgodność z wymaganiami prawnymi i certyfikacyjnymi we Francji. Wspieramy wejście na rynek francuski, pomagając w budowie marki, pozyskaniu partnerów i adaptacji do lokalnych wymagań.


Moduł Globalne kontakty, lokalne wsparcie - jak Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji łączy firmy z rynkami zagranicznymi

Moduł poprowadzi Iwona Wesołek - Dyrektor w Polskiej Izbie Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji, ekspertka w zakresie wprowadzania firm, produktów i usług na rynki zagraniczne.

Podczas wystąpienia uczestnicy dowiedzą się m.in.:

  • jak Izba wspiera przedsiębiorców w nawiązywaniu kontaktów międzynarodowych,
  • jak skutecznie przygotować firmę do ekspansji zagranicznej,
  • jakie formy wsparcia (doradcze, finansowe, projektowe) są dostępne dla firm planujących import i eksport,
  • jak wykorzystać analizy rynkowe, misje gospodarcze i targi zagraniczne w rozwoju biznesu.

O prelegentce:
Iwona Wesołek posiada ponad 20-letnie doświadczenie w doradztwie dla MŚP w obszarze eksportu i internacjonalizacji. Specjalizuje się w strategiach rozwoju przedsiębiorstw, finansowaniu ekspansji (w tym środkach UE), tworzeniu biznesplanów oraz analiz rynkowych. Wieloletnia konsultantka Krajowego Systemu Usług dla MŚP PARP.

Zapraszamy!
Poznań Biznes Partner

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych




Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Biznes po francusku. Kluczowe aspekty wejścia na rynek
11 Lutego 2026, 10:00