Warsztaty BeZee 2025
W ramach tegorocznej konferencji BeZee mamy dla Państwa 4 warsztaty i debatę w sesji porannej oraz 5 popołudniowych. Liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona i wynika z pojemności sal warsztatowych w Europejskim Centrum Solidarności.
W przypadku, gdy liczba zgłoszeń na warsztaty w poranne przekroczy liczbę dostępnych miejsc, osoby, które nie zostaną zakwalifikowane na warsztaty, będą miały możliwość udziału w debacie odbywającej się w tym samym czasie na scenie głównej.
BARDZO PROSIMY ZAPISAĆ SIĘ NA JEDNE WYBRANE WARSZTATY, jeżeli będą dostępne miejsca, zostaną Państwo poinformowani o możliwości zapisania się na kolejne warsztaty.
WARSZTATY:
01 / Marek Kaczmarzyk" Mózgi w szkole. Dlaczego tak trudno realizować potencjał?"
27 listopada / 11:40
Ciekawość i skłonność do nauki jest gatunkowo specyficzną cechą człowieka. Nasza aktywność poznawcza łączy się jednak w nieunikniony sposób z ryzykiem, dlatego nasze mózgi wciąż poszukują równowagi. Szkoła jest miejscem gwałtownych starć pomiędzy działaniem układu nagrody (motywacja) oraz systemem prowadzącym do unikania i ucieczki (układ kary). W czasie szkolenia wyjaśnimy także, czym jest stres i jak wpływa na mózgi uczniów?
02 / Michał W. Żmijewski "Czy AI w edukacji zabija kreatywność?"
27 listopada / 11:40
Sztuczna inteligencja pisze, rysuje, komponuje muzykę, tworzy filmy...Zadania, które kiedyś zajmowały godziny lub dni, dziś często można wykonać w kilka minut. Dobrze wykorzystane narzędzia znakomicie nas wspierają, wręcz wyręczają i też rozleniwiają. Wystarczy kilka słów, by powstał wiersz, prezentacja, scenariusz lekcji, a czasem nawet aplikacja. Czy to początek końca kreatywności? Czy tak jak media społecznościowe dały nam pozór relacji, a w rzeczywistości je niszczą, tak sztuczna inteligencja zacznie nas ogłupiać? Pojawia się pytanie - czym jest naprawdę twórczość, sprawczość? Czy AI może sprzyjać naszemu rozwojowi? Jak z nią pracować i jak wprowadzać uczniów w ten świat? Dużo pytań i zapewne na wszystkie GPT ma odpowiedź, ale może warto poszukać własnych.
03 / Emilia Mielnik "Efektywna edukacja z AI: szybkie testy, angażujące quizy, gotowe prezentacje"
27 listopada / 11:40
Sztuczna inteligencja staje się realnym wsparciem w codziennej pracy szkoły. Podczas warsztatu zaprezentowane zostaną praktyczne narzędzia AI, które usprawniają tworzenie testów, quizów i prezentacji, znacząco oszczędzając czas nauczycieli i jednocześnie podnosząc jakość przygotowywanych materiałów. Uczestnicy poznają konkretne przykłady zastosowania oraz możliwości efektywnego wdrożenia tych rozwiązań w edukacji.
04 / Fundacja Dbam o mój zasięg / Agnieszka Ciszkowska " Warsztaty z Higieny Cyfrowej"
27 listopada / 11:40
Celem szkolenia z higieny cyfrowej jest kształtowanie umiejętności dbania o zdrowy balans w korzystaniu z nowych technologii. Porozmawiamy o znaczeniu higieny cyfrowej, narzędziach do ograniczania nadużycia technologii i identyfikacji zachowań ryzykownych. Odpowiemy na pytanie, dlaczego w świecie cyfrowym najważniejszą kompetencją pozostaje umiejętność tworzenia realnych więzi z innymi.
05 / DEBATA z udziałem młodzieży prowadzona przez Magdę Świerczyńską-Dolot
27 listopada / 11:40
Zapraszamy wszystkich chętnych oraz osoby, które idą na warsztaty popołudniowe do wysłuchania debaty z udziałem młodzieży z gdańskich szkół ponadpodstawowych o wykorzystaniu sztucznej inteligencji przez młodzież oraz relacjach w dobie AI.
06 / Agnieszka Płoska "Zmiana zaczyna się w klasie: rola nauczyciela w budowaniu sprawczości"
27 listopada / 15:45
Jaką rolę może pełnić nauczyciel/ka w rozwijaniu empatii u uczniów i praktycznie wspierać w odkrywaniu sprawczości? Porozmawiajmy o tym, jak wzmacniać relacje w klasie oraz jak tworzyć środowisko, w którym każdy uczeń czuje się ważny i ma wpływ na otoczenie. Warsztaty skupiają się na roli nauczyciela jako przewodnika, który pomaga dzieciom uwierzyć w siebie i aktywnie działać na rzecz pozytywnych zmian.
07 / Alina Guzik " Mój przyjaciel Chat. Jak sprawiedliwie oceniać uczniów w dobie AI?"
27 listopada / 15:45
Czy tego chcemy czy nie, uczniowie coraz częściej korzystają z ChataGPT i innych modeli językowych przy odrabianiu prac domowych, pisaniu wypracowań, rozwiązywaniu zadań, a nawet przygotowywaniu prezentacji czy projektów. Czy w takiej sytuacji sprawiedliwe ocenianie jest jeszcze możliwe? Jak sobie z tym radzić, co realnie możemy zrobić, a co pozostaje poza naszym wpływem? Serdecznie zapraszam na warsztaty w kameralnej atmosferze, podczas których będziemy aktywnie i kreatywnie szukać odpowiedzi, dzielić się doświadczeniami i wypracowywać praktyczne pomysły na ocenianie w erze AI
08 / Anna Orłowska " Fakty kontra mity: Jak uczyć młodych odporności na dezinformację."
27 listopada / 15:45
Warsztat pokaże, jak skutecznie uczyć uczniów oddzielania faktów od opinii i rozpoznawania manipulacji w mediach. Uczestnicy poznają narzędzia fact-checkingu, przykłady fake newsów oraz strategie pracy z nimi w klasie. Spotkanie będzie praktyczne- skupimy się na ćwiczeniach, które rozwijają krytyczne myślenie i wzmacniają odporność młodzieży na dezinformację.
09 / Joanna Węglarz " Przebodźcowane pokolenie - jak nadmiar bodźców, social media i szybkie technologie wpływają na rozwój i funkcjonowanie uczniów?"
27 listopada / 15:45
Współczesne dzieci i młodzież dorastają w świecie nieustannej stymulacji - między ekranem telefonu, powiadomieniami, krótkimi formami wideo i natłokiem informacji. Ich mózgi pracują w trybie ciągłej gotowości, a to wpływa nie tylko na koncentrację i emocje, ale też na relacje, uczenie się i samoregulację. W trakcie prelekcji Joanna Węglarz - psycholożka dziecięca, autorka 7 książek, twórczyni marek Studio Psychologiczne, PomoceTUS.pl oraz kanału na YT Fabryka Relacji pokaże, jak nadmiar bodźców i szybkie technologie zmieniają sposób, w jaki młodzi ludzie myślą, uczą się i reagują. Opowie o neuropsychologicznym tle przebodźcowania, o tym, jak wygląda ono w klasie, i co może zrobić nauczyciel, by wspierać uczniów w odzyskiwaniu równowagi poznawczej i emocjonalnej. To wystąpienie łączy naukową wiedzę o mózgu z praktyką edukacyjną - bez moralizowania, za to z konkretnymi strategiami i refleksją nad tym, jak kształcić uważność, odporność i zdrowe nawyki w przebodźcowanym świecie.
10 / Nowa era - Od rozproszenia do skupienia: czy przy pomocy narzędzi cyfrowych można poprawiać koncentrację i motywację uczniów?
27 listopada / 15:45
Wkrótce opis