✅ BADANIA FOCUSOWE W PRAKTYCE. ZDOBĄDŹ UMIEJĘTNOŚCI MODERATORA FGI

location icon
Warszawa
calendar icon
Od 19 wrz 10:00 do 20 wrz 17:00
ticket icon
Od 2 767,50 zł

LINK DO SZKOLENIA: https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/badania-focusowe/

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MARKETINGU INTERNETOWEGO I SOCIAL MEDIÓW

https://szkoleniaatrium.pl/

Więcej informacji uzyskasz: + 48 22 211 89 11,

[email protected]


SZKOLENIE W WARSZAWIE, 

Dla kogo?

Warsztat przeznaczony jest dla uczestników, którzy zaczynają swoją przygodę z grupami focusowymi - jako badacze lub marketerzy i pracownicy działów badawczych i nie mają dużego doświadczenia z FGI.
Prowadzisz focusy? Zamawiasz i obserwujesz badania focusowe? Zastanawiasz się czy warto zacząć? Sprawdź na warsztacie!

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.

Korzyści

  • Dowiesz się, czy są badania focusowe, zrozumiesz ich cel i założenia
  • Zapoznasz się z praktycznymi aspektami przeprowadzania badań jakościowych w technice FGI, patrząc z perspektywy: projektanta badania, moderatora i uczestnika panelu.
  • Poznasz strategie radzenia sobie z potencjalnymi pułapkami, na jakie mogą natrafić moderatorzy FGI
  • Nauczysz się skutecznie radzić sobie z niespodziewanymi sytuacjami podczas prowadzenia badań.
  • Przećwiczysz realizację ustalonych celów badawczych.
  • Podczas warsztatów zmoderujesz zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI.
  • Warsztat pokaże, kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesję, by uzyskać wartościowe dane.

Uczestnicy warsztatu będą mieć szansę (w bezpiecznych warunkach szkolenia), przetestować sytuacje standardowe jak i tzw. sytuacje trudne - zmoderować zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI i zinterpretować proces moderowania z różnych perspektyw.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Czym jest FGI i kiedy warto go stosować?

  • FGI a inne techniki jakościowe
  • Kiedy stosować FGI
  • FGI prowadzone offline i online

2. Jak planować i przygotować badania FGI?

  • Dobór próby badawczej, miejsca i czasu badania
  • Konstrukcja scenariusza i jego rola w czasie dyskusji
  • Odpowiedni moderator - czyli jaki?

3. Jaka jest rola moderatora w procesie grupowym?

  • Osobowość prowadzącego FGI a rola moderatora. Czy każdy może być moderatorem?
  • Moderator a temat badania
  • Czy każdy umie rozmawiać?
  • Jak skłonić ludzi by rozmawiali i zajęli się tematami, które ich normalnie specjalnie nie zajmują?
  • Jak interpretować zachowanie grupy, by nie dać się zwieść powierzchownym deklaracjom?

3. Jak moderować? Moderowanie fragmentów sesji focusowej i analiza procesu

  • Budowanie klimatu dyskusji, rozgrzewka, ice breakers
  • Rola i waga kontraktu
  • Analiza procesów i efektów grupowych
  • Zarządzanie moderowaniem w czasie
  • Najczęstsze błędy moderowania i jak sobie z nimi radzić

4. Jak robić to etycznie?

  • Co możemy, a czego nie możemy robić
  • Kodeksy etyczne i dobre praktyki
  • Prawa i obowiązki respondenta, badacza i zleceniodawcy

MODEROWANA DYSKUSJA GRUPOWA, zwana równieżGRUPĄ FOCUSOWĄ - lub focus group interview (FGI, FGD) to jakościowa technika zbierania danych wykorzystywana zarówno w biznesie i badaniach marketingowych jak i badaniach społecznych.
Może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności, w tym radzenia sobie z dynamicznymi procesami i rolami grupowymi.

Kluczowa jest tu elastyczność prowadzącego - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych, oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających się właściwie podczas każdego spotkania.

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  BADANIA FOCUSOWE W PRAKTYCE. ZDOBĄDŹ UMIEJĘTNOŚCI MODERATORA FGI
31 Grudnia 2024, 18:00 2 767,50 zł