Marketing

✅ ANALIZY RYNKU I BADANIA MARKETINGOWE

location icon
Centrum Konferencyjne, budynek CityGate ul. Ogrodowa 58, Warszawa
calendar icon
Od 12 gru 10:00 do 13 gru 17:00
ticket icon
Od 2 644,50 zł

SZKOLENIE W WARSZAWIE, 




BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE - PO CO, KIEDY, JAK I Z KIM?

Henry Ford powiedział, że gdyby pytał, czego potrzebują konsumenci, oni odpowiedzieliby: "szybszych koni" - i samochód nigdy by nie powstał.
Czy to znaczy, że badania rynkowe i marketingowe są niepotrzebne? Nic bardziej błędnego! Czy jesteśmy na szczycie, czy zaciskamy pasa, licząc każdy grosz - nie stać nas na błędy. Pamiętamy przecież przypadki Kodaka, Nokii - byli numerem 1, …ale coś przeoczyli.

Trzeba jednak wiedzieć "jak, kogo, kiedy" pytać i "jak" analizować odpowiedzi, które uzyskamy. Jako praktyk badań rynkowych i społecznych wielokrotnie słyszałam o "danych, które leżą na ulicy i zbierają się same", ale uważam, że aby w gąszczu informacji dokopać się do sedna, potrzebna jest umiejętność kopania i wiedza gdzie, po co, kiedy, jak i z kim kopać.

Badania marketingowe to źródło niezastąpionych informacji rynku, konsumencie i markach - własnych i konkurencyjnych. Dzięki nim zmniejszymy ryzyko podejmowania decyzji a zwiększymy prawdopodobieństwo rynkowego sukcesu.

Celem warsztatu jest:

  • przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych
  • charakterystyka wybranych narzędzi badawczych - wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi i przetestowaniem
  • przedstawienie sposobów wykorzystania otrzymywanych wyników badawczych w działalności marketingowej organizacji

W JAKI SPOSÓB?

Dowiesz się tego w odniesieniu do psychologii konsumenta i ekonomii behawioralnej, ale co ważniejsze PRZEĆWICZYSZ to na warsztacie. To szkolenie to intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeńi dyskusji grupowej.

Jako uczestnik/uczestniczka szkolenia będziesz mieć szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuację budowania badania rynkowego - od problemu marketingowego do wyboru konkretnego narzędzia - np. ankiety lubscenariusza wywiadu.

JEŚLI:

  • Nie wiesz kiedy zrobić badanie on-line, a kiedy tradycyjnie
  • Zastanawiasz się, dlaczego to, co chcesz wiedzieć, to nie zawsze to, o co możesz się zapytać - i co zrobić, żeby dowiedzieć się prawdy o konsumencie, awyjść poza deklaracje badanych
  • Nie masz (wariackiej) ambicji przebadania każdego konsumenta, ale pragniesz tak dobrać próbę badawczą, by miało to sens
  • Chciałbyś umieć rozszyfrowywać skróty typu CATI, CAPI, CAWI i PAPI
  • Chcesz, by mistery shopper nie miał przed Tobą żadnych tajemnic
  • Pragniesz poznać rynek agencji i firm badawczych, umieć się na nim poruszać, wiedzieć co jest ważne jest przy wyborze konkretnej z nich i jak ustalić satysfakcjonujące zasady współpracy- od briefu do końcowej prezentacji wyników
  • Zastanawiasz się, jak to w dzisiejszych czasach robić etycznie i zgodnie z prawem

…TEN WARSZTAT JEST DLA CIEBIE!

PROGRAM SZKOLENIA

1. Czym są badania rynkowe i marketingowe - po co je robić i do czego można je wykorzystywać

2. Kiedy warto prowadzić takie badania

3. Jak wygląda proces badawczy i kto się nim zajmuje

4. Jak transformować problem marketingowy na pytania badawcze

  • Jakie metody i techniki pomiaru wybrać?

5. Czym różnią się od siebie jakościowe i ilościowe metody badawcze

6. Jakie są techniki badań i kiedy zastosować:

  • sondaż
  • ankietę
  • test
  • eksperyment
  • obserwację
  • wywiad
  • focus
  • Big Data czy pomiar pasywny

7. Jak zaplanować i wykonać (lub komu zlecić) badanie marketingowe

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Badania marketingowe
31 Grudnia 2024, 16:00 2 644,50 zł