IT i Nowe technologie Przemysł Polityka i Gospodarka

Allegro Tech Talks #45 - AI edition

location icon
Biuro Allegro - Fabryka Norblina, budynek B (wejście Plater 3) Żelazna 51/53, Warszawa
calendar icon
Od 14 sty 18:00 do 14 sty 18:00
ticket icon
Od 0,00 zł

Zapraszamy Was na #45 wydarzenie z serii Allegro Tech Talk, podczas których dzielimy się wiedzą, wzajemnie inspirujemy oraz integrujemy przy dobrej kawie ☕, napojach🥤 i pizzy 🍕. Ten meetup odbędzie się w Warszawie, w biurze Allegro i tym razem porozmawiamy o tematach związanych z AI. Nie zabraknie dobrych historii, praktycznych przykładów i ciekawych insightów. Do zobaczenia 14 stycznia 2026 roku o 18.00!

Temat wydarzenia - Allegro Tech Talk - AI edition

Data: 14.01.2026 (środa)
Godz: 18:00 - 20:30
Offline: Warszawa (biuro Allegro - Fabryka Norblina, ul. Żelazna 51/53 - wejście Plater 3) - do zapisanych osób prześlemy wszystkie wskazówki logistyczne

AGENDA

18:00 - 18:10 - Rozpoczęcie
18:10 - 18:45 - Paweł Kubiak (Senior Data Scientist) & Dawid Kin (Senior Product Manager) - Twoja Osobista Agencja Kreatywna: Nowa era treści napędzanych przez AI
18:45 - 19:00 - Przerwa
19:00 - 19:45 - Aleksandra Osowska-Kurczab (Manager, Machine Learning) & Tymon Huchla (Senior Data Engineer) & Paweł Młyniec (Junior Research Engineer) - Lord of the recommendation models, Two Tower for All(egro)
19:45 - 20:30 - Zakończenie & networking

Twoja Osobista Agencja Kreatywna: Nowa era treści napędzanych przez AI
Czy kiedykolwiek marzyliście o własnym zespole kreatywnym dostępnym na wyciągnięcie ręki? Ta przyszłość właśnie nadeszła. Ta prezentacja to podróż do świata Generatywnej AI, w którym każdy może stać się twórczą potęgą. Pokażemy, jak ta technologia burzy dotychczasowe zasady tworzenia treści wizualnych. Przekonacie się na własne oczy, jak najnowocześniejsze modele - takie jak Google Imagen - potrafią przekuć prostą myśl w zachwycające obrazy. Następnie zanurzymy się w magię wideo opartego na AI, gdzie narzędzia takie jak Veo zamieniają tekstowe polecenia w kinowe ujęcia. Co najważniejsze, sprowadzimy tę rewolucję na nasz własny grunt. Zaprezentujemy potężne narzędzia generatywne, dzieląc się tym, jak wykorzystujemy je na co dzień oraz - przede wszystkim - w jaki sposób Wy możecie zacząć stosować je w swoich projektach. To nie jest zwykłe demo technologiczne. To pokaz "sztuki tego, co możliwe", mający na celu inspirowanie i inicjowanie współpracy. Przygotujcie się na odkrycie, jak powołać do życia swoje najbardziej ambitne pomysły.

Lord of the recommendation models, Two Tower for All(egro)
20 milionów kupujących, dynamiczny katalog produktów i kilkadziesiąt miejsc na rekomendacje - to codzienne wyzwania, z którymi mierzymy się w Allegro.com. Opracowaliśmy zunifikowany, skalowalny system rekomendacyjny oparty na architekturze Two Tower (TT), który generuje sugestie produktów w czasie rzeczywistym. Opowiemy Wam, jak, modyfikując zaledwie kilka komponentów, ten sam model TT został adaptowany do trzech, z pozoru odmiennych, zadań: rekomendacji podobnych produktów, komplementarnych sugestii oraz inspirujących feedów. Pokażemy, jak to rozwiązanie radzi sobie w skali dziesiątek tysięcy zapytań na sekundę i jakie wzrosty odnotowaliśmy w metrykach biznesowych na przestrzeni 2 lat testów A/B. Przygotujcie się na wgląd za kulisy jednego z najważniejszych produktów największej europejskiej platformy e-commerce.

W spotkaniu udział wezmą:

Bartłomiej Bilski
Bartłomiej to Data Scientist w zespole HardROC w Allegro. W ciągu ostatniego roku pomagał we wdrażaniu rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji na produkcję: współtworzył pipeline LLM generujący i weryfikujący treści marketingowe (wykorzystany już w ponad 1,5 miliarda e-maili i powiadomień push), pracował nad rozwojem Marketing Campaign Agent oraz brał udział w tworzeniu usługi opartej na modelu Vision Language Model, która analizuje zdjęcia produktów, wspierając automatyczną moderację ofert i zgodność z regulaminem. Jego praca koncentruje się na przekuwaniu badawczych prototypów w niezawodne narzędzia, które uwalniają zespoły biznesowe od rutynowych zadań



Dawid Kin
Senior Product Manager w AI Hub, gdzie odpowiada za obszar Shopper Engagement. Jako entuzjasta AI i GenAI jest mocno zaangażowany w inicjatywy związane z generowaniem treści w Allegro. Tworzył obrazy i wideo za pomocą AI, na długo zanim stało się to mainstreamowe, a swojego wirtualnego awatara w HeyGen posiadał, zanim większość osób w ogóle usłyszała o tej platformie. W wolnym czasie Dawid pasjonuje się wspinaczką, a w przeszłości zajmował się hipnozą - ma więc nadzieję, że ta prezentacja będzie naprawdę… hipnotyzująca.



Aleksandra Osowska-Kurczab

Aleksandra jest Machine Learning Managerką w Allegro, kierującą zespołem badawczym nad systemami rekomendacyjnymi. Rolą jej zespołu jest bycie niczym Indiana Jones e-commerce - wnikliwa analiza danych, by znaleźć optymalne sposoby prezentowania użytkownikom produktów, które ich zainteresują, poprzez rozwijanie dedykowanych modeli ML do wyszukiwania i rankingu w systemach rekomendacji. Ola wymieniła karierę naukową (tak, jest jedną z tych szalonych osób z doktoratem z informatyki), ale nadal pielęgnuje pasję do rozwoju i uczenia się nowych rzeczy. Czy to rozwiązując trudny problem w pracy, uderzając mocny forhend na korcie tenisowym, czy też próbując nauczyć swojego Basset Hounda, Rysia, że "siad" to nie tylko sugestia.

Tymon Huchla
Tymon to Data Engineer z pasją do uczenia maszynowego. Jego misją jest bycie "cichym bohaterem" zespołu badawczego - przetwarza dane na ogromną skalę, dbając o to, by naukowcy mogli skupić się na magii, a nie na infrastrukturze. Tymon ułatwia życie badaczom, wprowadzając dobre praktyki inżynierii oprogramowania do świata eksperymentów i nieustannie szukając optymalizacji oraz usprawnień technicznych. Kiedy nie walczy o każdą milisekundę wydajności systemu, szlifuje techniki na treningu BJJ lub próbuje negocjować choć kawałek własnej kanapy ze swoimi dwoma kotami.

Paweł Młyniec 
Paweł jest inżynierem Machine Learning w Allegro, pracującym w obszarze rekomendacji. W zespole zajmuje się rekomendacjami inspiracyjnymi, mającymi na celu poszerzanie horyzontów użytkowników, oraz testowaniem podejść agentowych wspierających pracę modeli ML. Wcześniej był członkiem zespołu Learning To Rank, gdzie odpowiadał za ranking produktów w wyszukiwarce - jego zadaniem było takie dopasowanie wyników, by realnie zmniejszyć łączny dystans, jaki muszą pokonać kółka w myszkach użytkowników. Po godzinach zamienia wykresy na szlaki, chodząc po górach lub podróżując dookoła świata.

Do zobaczenia w Warszawie!

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Wezmę udział
14 Stycznia 2026, 15:00