Ochrona marki na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - ochrona lookalików i wprowadzająca w błąd reklama
Zapraszamy na szkolenie pt. "Ochrona marki na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - ochrona lookalików i wprowadzająca w błąd reklama", organizowane we współpracy z nasza firmą członkowską Kancelarią WKB.
W dynamicznym świecie biznesu, ochrona marki staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy. Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców, prawników i specjalistów ds. marketingu, którzy chcą zabezpieczyć swoje marki przed nieuczciwymi praktykami konkurencji, w tym naśladownictwem produktów (tzw. lookalike'ów) oraz reklamą wprowadzającą w błąd.
Podczas spotkania poznasz:
Jak skutecznie chronić niezarejestrowane oznaczenia i wygląd produktów (lookalike'i)
Jakie działania reklamowe mogą naruszać prawo i jak się przed nimi bronić
Jak dochodzić roszczeń i jakie kroki prawne podjąć, aby chronić swoją firmę
Prelegentką będzie r. pr. Ewa Jaroszyńska-Kozłowska, Partner w Kancelarii WKB, ekspertka w dziedzinie prawa konkurencji. Dzięki jej praktycznym przykładom i analizie najnowszego orzecznictwa, uczestnicy zdobędą wiedzę niezbędną do skutecznej ochrony marki.
Dlaczego warto wziąć udział?
Interaktywna forma warsztatowa: prezentacja, case study i dyskusja
Konkretne narzędzia do natychmiastowego zastosowania w praktyce
Możliwość konsultacji i zadawania pytań ekspertce
Nie przegap okazji, aby dowiedzieć się, jak skutecznie chronić swoją markę i zyskać przewagę nad konkurencją!
Plan ramowy spotkania:
1. Wprowadzenie do prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji i prawa znaków towarowych - relacja ochrony marki w reżimie prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i w reżimie prawa znaków towarowych, pojęcie niezarejestrowanego znaku towarowego, ochrona oznaczenia na gruncie ZNKU, stosunek konkurencji i rynek właściwy
2. Wprowadzające w błąd oznaczanie towarów lub usług (art. 10 ZNKU) - przesłanki ochrony, podstawowe zasady porównywania oznaczeń,
3. Rozszerzona ochrona oznaczeń renomowanych i delikt pasożytnictwa (art. 3 ZNKU) - przesłanki ochrony, charakter renomowanego znaku towarowego, ryzyka związane z roszczeniami opartymi na tym przepisie w szczególności dla w świetle trudności wykazania renomowanego charakteru jednego i konkretnego oznaczenia, w tym oznaczeń stanowiących wygląd całego opakowania, konieczność powołania badań konsumenckich zarówno na rozpoznawalność danego oznaczenia jak i na wykazanie przesłanki skojarzenia
4. Ochrona lookalików - STUDIUM PRZYPADKU dla art. 10 i 3 ZNKU - czym jest tzw. lookalike produkt, ochrona na gruncie ZNKU, studium przypadków (przykładowe orzecznictwo)
5. Reklama wprowadzająca w błąd i reklama porównawcza (art. 16 ZNKU) - pojęcie reklamy wprowadzającej w błąd, a reklamy porównawczej; ochrona na gruncie ZNKU, w szczególności w odniesieniu nie tylko lokalików w postaci opakowań towarów ale również całych graficznych koncepcji reklamy; naruszenia w świetle nowych form przekazu reklamy w tym profile społecznościowe, aplikacje i inne nowoczesne formy reklamy; studium przypadków
6. Roszczenia przysługujące pokrzywdzonemu przedsiębiorcy - rodzaje roszczeń i ich charakterystyka (art. 18 ZNKU)
7. Dochodzenie roszczeń - strategia dochodzenia roszczeń na gruncie ZNKU, wezwanie do zaprzestania naruszeń, wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń, zarys procedury cywilnej, w szczególności postępowania w sprawach własności intelektualnej
8. Dyskusja i pytania do prelegentów
Prelegentka:
Ewa Jaroszyńska-Kozłowska - radca prawny, partner w Kancelarii WKB
Zarządza praktyką prawa własności przemysłowej.
Współpracuje z zespołem Life Science doradzając podmiotom z sektora LS w ochronie IP. Ściśle współpracuje także z zespołami International desks, zapewniając doradztwo z zakresu ochrony znaków towarowych i wzorów przemysłowych.
Ekspertka w zakresie prawa własności przemysłowej, w szczególności prawa znaków towarowych i wzorów przemysłowych, czynów nieuczciwej konkurencji, prawa konsumenckiego, ochrony danych osobowych i dóbr osobistych oraz domen internetowych.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania i bieżącej opieki nad portfolio znaków towarowych i wzorów przemysłowych klientów oraz prowadzenia procesów z zakresu ochrony znaków towarowych, wzorów przemysłowych i czynów nieuczciwej konkurencji, w szczególności w odniesieniu do nietypowych znaków towarowych (znaki kolorowe i trójwymiarowe) oraz ochrony postaci produktu (look alike products).
Reprezentuje klientów w postępowaniach spornych przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, oraz w postępowaniach spornych i rejestrowych przed Urzędem Patentowym RP, polskimi sądami administracyjnymi, Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej oraz Sądem Unii Europejskiej i Trybunałem Unii Europejskiej.
Prelegentka z zakresu prawa znaków towarowych, m.in. podczas corocznej konferencji Międzynarodowego Stowarzyszenia Znaków Towarowych (INTA).
Autorka i współautorka artykułów z zakresu prawa znaków towarowych, m.in. "Wykonanie obowiązku używania zarejestrowanego znaku towarowego przez używanie podobnego zarejestrowanego znaku towarowego".z
Studiowała stosunki międzynarodowe na The American University w Waszyngtonie, USA.