Szkolenie PGM: "Współpraca z klientami branży automotive z Chin" (szkolenie stacjonarne)

location icon
Warszawa
calendar icon
Od 14 paź 8:00 do 14 paź 16:00
ticket icon
Od 0,00 zł

Szkolenie poświęcone jest zasadom komunikacji i negocjacji z chińskimi partnerami biznesowymi. Uczestnicy poznają kluczowe elementy etykiety i hierarchii w kulturze biznesowej Chin, dowiedzą się, jak interpretować niebezpośrednie komunikaty oraz jak budować relacje oparte na harmonii i wzajemnym szacunku. W drugiej części, opartej na analizie doświadczeń polskich firm, zostaną omówione praktyczne strategie negocjacyjne i sposoby ochrony know-how w rozmowach z chińskimi kontrahentami.

GDZIESzkolenie: Warszawa (konkretne miejsce do ustalenia w późniejszym terminie)

Nocleg: we własnym zakresie uczestników
KIEDY14 października 2025 r. (wtorek) 8:00 - 16:00
GRUPA DOCELOWAManagerowie i specjaliści ds. eksportu i sprzedaży, specjaliści ds. zakupów i dostaw, specjaliści ds. logistyki 
PROGRAM
Część I 
PODSTAWY:
  1. Hierarchia w pierwszym i kolejnych spotkaniach
  2. Zasada utrzymywania harmonii, grzeczność, twarz
  3. Ekspresyjność, ceremonializm, stosunek do czasu i kontraktu, szczegółu i dokumentacji, idea biznesu w Chinach i różnice Europa-Azja.
  4. Komunikacja:
    • komunikacja niebezpośrednia: dlaczego Chińczycy nie mówią "nie"? 
    • w jaki sposób tłumaczyć rzeczy Chińczykom?
    • jak właściwie interpretować ich komunikaty? 
    • rola kontekstu
   5. Etykieta: 
    • powitanie na pierwszym i kolejnych spotkaniach 
    • spotkania (pierwsze i kolejne): dopuszczalne zachowania podczas spotkań i zachowania, które mogą być źle odebrane
    • ubiór
    • wręczanie upominków oraz przyjmowanie upominków
    Część II
    Negocjacje i komunikacja z klientami z Chin (BRAINSTROMING z elementami szkolenia).
        1. Asymetria informacyjna w rozmowach z Chińczykami
      • dlaczego chętnie zbierają informacje, a nie dzielą się własnymi,
      • jak przygotować się do rozmowy, aby nie oddawać know-how za darmo.
        2. Techniki wydobywania informacji
      • jakie pytania zadawać, aby poznać rzeczywiste intencje i cele partnera,
      • jak odróżnić zainteresowanie realną współpracą od "badania rynku" czy pozyskiwania wiedzy.
        3. Rozpoznawanie celów i intencji chińskich partnerów
      • sygnały wskazujące, że współpraca faktycznie jest planowana,
      • sytuacje, w których druga strona jedynie sonduje lub pozyskuje know-how.
        4. Doświadczenia praktyczne polskich firm ( w drodze dyskusji z członkami PGM)
      • trudności w uzyskaniu odpowiedzi i informacji zwrotnej,
      • jednostronne dzielenie się wiedzą,
      • opóźnienia płatności i ryzyko kontraktowe
        5. Strategie obrony i kontratak w negocjacjach
      • jak prowadzić dialog, aby wymiana wiedzy była bardziej partnerska,
      • jak wyznaczać granice w dzieleniu się informacjami,
      • jak budować pozycję negocjacyjną w oparciu o lokalne atuty (logistyka, kompetencje, przepisy).
    TRENER

    Radosław Pyffel - Prezes firmy konsultingowej Blue Dragon, ekspert Instytutu Sobieskiego ds. polityki międzynarodowej i Azji oraz Przewodniczący Rady Programowej Związku Pracodawców Asian Forum. W latach 2016-2018 pełnił funkcję Alternate Directora i członka Rady Dyrektorów w Azjatyckim Banku Inwestycji Infrastrukturalnych (AIIB) w Pekinie, reprezentując Rzeczpospolitą Polską. W latach 2018-2020 był Pełnomocnikiem Zarządu PKP Cargo ds. rynków Jedwabnego Szlaku, a także przedstawicielem wielu polskich i europejskich firm w Chinach i Azji Wschodniej. 

    Absolwent socjologii Uniwersytetu Warszawskiego z oceną bardzo dobrą, nominowany do nagrody Prezesa PAN. Stypendysta polskiego MEN na wiodących chińskich uczelniach, m.in. Uniwersytecie Sun Yat Sena w Kantonie (广州中山大学) oraz Uniwersytecie Pekińskim (北京大学). Autor kilku książek poświęconych tematyce Azji, w tym "Biznes w Chinach - jak odnieść sukces w chińskim świecie" (2022). Wykładowca akademicki i twórca licznych programów edukacyjnych oraz szkoleń o Azji, m.in. "Chiński Biznes" oraz "Azjatycki Wiek". Posługuje się językiem angielskim i chińskim, a także w stopniu komunikatywnym rosyjskim i niemieckim. 

    Prywatnie miłośnik chińskich przysłów, literatury, sztuki, podróży i sportu.

    CENA1000 zł + 23% VAT
    SPRAWY ORGANIZACYJNE
    • Udział w szkoleniu jest płatny.
    • Maksymalna liczba uczestników: 12 osób 
    • Noclegi: Za rezerwację noclegów uczestników na czas szkolenia uczestnicy odpowiadają we własnym zakresie
    UWAGICertyfikaty:
    Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia.

    Dołącz do wydarzenia

    Dołącz do wydarzenia
      Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
      Zgłoszenie
    25 Września 2025, 23:59