JAPONIA. Jak można sprzedawać w Kraju Kwitnącej Wiśni.
D
W imieniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego - Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów, serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnych spotkaniach informacyjnych w zakresie rozwoju eksportu i inwestycji za granicą dla przedsiębiorstw z województwa lubuskiego, pt.:
"JAPONIA. Jak można sprzedawać w Kraju Kwitnącej Wiśni. Szansy i bariery zaistnienia na japońskim rynku - Expo 2025 w Osace jako sprzężenie zwrotne dla polskiego biznesu" - które odbędzie się w dniu 05.12.2024 r. w Zielonej Górze
Korzyści z udziału w spotkaniu informacyjnym:
- minimum 4 h zajęć, w tym część warsztatowa /w godz. 10.00-14.00/
- komplet materiałów szkoleniowych
- konsultacje indywidualne
- zaświadczenie o udziale w spotkaniu
PROGRAM SPOTKANIA INFORMACYJNEGO PT.:
"JAPONIA. Jak można sprzedawać w Kraju Kwitnącej Wiśni. Szansy i bariery zaistnienia na japońskim rynku - Expo 2025 w Osace jako sprzężenie zwrotne dla polskiego biznesu."
Termin spotkania: 05.12.2024 r. w godz. 10.00-14.00
10.00 - 11.45 - pierwsza część spotkania
Fundusze Europejskie dla lubuskich przedsiębiorców - Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Zielonej Górze
Charakterystyka Kraju Kwitnącej Wiśni
- Podstawowe informacje o otoczeniu biznesowym w Japonii. Uwarunkowania makroekonomiczne: geograficzne, ekonomiczne, demograficzne, społeczno-kulturowe, polityczno-prawne, technologiczne, konkurencyjne
- Inne istotne informacje z punktu widzenia prowadzenia biznesu w Japonii
Promocja Polski na EXPO2025 w Osace - naturalna szansa na zwiększenie zainteresowania Polską i polskimi produktami w Japonii. Jak z niej skorzystać?
ABC Eksportu
- Podstawowe informacje dotyczące eksportu towarów i usług do Japonii
- Wymogi formalno-prawne i ograniczenia związane z wejściem na rynek w Japonii
- Przepisy celne i podatkowe - stan obecny i zmiany w najbliższych latach
- Otwieranie przedstawicielstwa polskiej firmy w Japonii
- Strategie wejścia na rynek japoński - bariery, szanse i zagrożenia
- Umowy o wolnym handlu
- Patenty i znaki towarowe oraz ich ochrona
- Ubezpieczenia
- Możliwości finansowania biznesu eksportowego
- Wsparcie innowacyjnych przedsiębiorstw
- Incoterms® 2020 - podział kosztów, ryzyka i odpowiedzialności podczas transportu dla przedsiębiorców i przewoźników - najnowsze wytyczne
- Jak wprowadzać produkty na japoński rynek?
- Zawieranie i rozliczanie umów handlowych
- Negocjacje umów w transakcjach eksportowych
- Bezpieczeństwo umów
- Współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami
11.45-12.15 Przerwa kawowa
12.15-14.00 Druga część spotkania
ABC Eksportu c.d.
- Charakterystyka (szanse i wyzwania) e-commerce na japońskim rynku
- Dlaczego akurat e-commerce?
- Charakterystyka rynku sprzedaży przez internet w Japonii
- Wprowadzenie produktu na japoński rynek- jakie warunki prawne są konieczne, aby rozpocząć sprzedaż?
- Największe platformy sprzedażowe - którą wybrać? Porównanie
Incoterms 2020 - podział kosztów, ryzyka i odpowiedzialności podczas transportu dla przedsiębiorców i przewoźników - najnowsze wytyczne
Największy orzech do zgryzienia dla polskiego przedsiębiorcy w Japonii - różnice kulturowe na rynku i co z tego wynika dla biznesu?
- Przybliżenie różnic kulturowych w danym kraju - czy prowadzenie biznesu
w Kraju Kwitnącej Wiśni jest łatwe?
- Codzienne, praktyczne elementy protokołu dyplomatycznego - etykieta podczas spotkań biznesowych z japońskimi kontrahentami
- Dos & Don'ts na lokalnym rynku, czyli co robić, aby kontakty biznesowe nie skończyły się, zanim się tak naprawdę zaczęły
Gdzie szukać informacji o rynku japońskim i kto może pomóc w wejściu przedsiębiorcy/ przedsiębiorstwa na ten rynek?
Osoba prowadząca:
Jagienka Komorowska-Helldén - przez sześć lat pracowała w ministerialnej instytucji w Chinach zajmując się nad rozwojem biznesu i współpracy międzynarodowej w obszarze edukacji wyższej. Współpracowała z najlepszymi uniwersytetami z całego świata zarówno z krajów Azji Wschodniej, Środkowowschodniej, jak i uczelniami europejskimi oraz anglosaskimi. Wprowadzała do organizacji wiele rozwiązań pozwalających skuteczniej umiędzynaradawiać instytucje edukacji wyższej oraz dbała o poziom satysfakcji partnerów biznesowych. Wcześniej związana była komunikacją marketingową i public relations. Prywatnie kocha kuchnię i sztukę krajów azjatyckich, chętnie wraca do ulubionego Pekinu. Fascynuje się różnicami kulturowymi i promuje wartość dodaną, jaką dają organizacjom mieszane pod względem pochodzenia zespoły.
Serdecznie zapraszamy!
Zespół
Eurofinance Training Sp. z o.o.
tel.: 22 830 13 40; tel. kom.: 609 124 124,
e-mail: [email protected]
http://www.efszkolenia.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
Wydział Wsparcia Przedsiębiorczości, COIE
tel. 68 45 65 462
e-mail: [email protected]
https://www.investinlubuskie.pl/