Testowanie aplikacji - nie LabZone: spektrum chemii

location icon
Kamil Kotwica 75/132 Koszykowa, Warszawa
calendar icon
Od 31 paź 19:00 do 31 paź 19:00
ticket icon
Od 0,00 zł

Zapisz swoją klasę na zajęcia LabZone: spektrum chemii i pozwól uczniom przełożyć teorię z lekcji na praktykę.

Zagadnienia chemiczne zgodne z podstawą programową ujęte w ciekawe tematy, profesjonalne zaplecze i opieka specjalistów sprawiają, że zajecia te stanowią wartościowe uzupełnienie szkolnej edukacji.

Informacje praktyczne

Kto moze wziąć udział?
  • W zajęciach z cyklu LabZone: spektrum chemii mogą wziać udział klasy (w rozumieniu: zorganizowane grupy uczniów) ze szkół średnich, o profilu powiązanym z naukami ścisłymi, a w szczególności naukami chemicznymi.
  • Klasy biorące udział w zajęciach muszą być pod popieką nauczycieli odpowiedzialnych za daną klasę.
Oferta
  • Oferujemy 17 tematów inspirujacych zajęć laboratoryjnych przypisanych do poziomów klas. Niektóre z tematów mogą być realizowane na dwóch poziomach.
  • Zajęcia odbywają się w godzinach 9:00-12:00 i 9:00-13:00 - zależnie od tematu. Odpowiedni zakres godzinowy podany jest przy danym temacie.
  • Każdy temat zajęć dostępny jest w kilku terminach - takie rozwiązanie umożliwia zapisanie na dany temat wielu klas. Do wyboru są terminy zajęć realizowanych w pierwszym semestrze, czyli od października do połowy lutego.
  • Dopuszcza się możliwość zapisania danej klasy na maksymalnie 2 zajęcia laboratoryjne w danym semestrze.
  • Udział w zajęciach jest dobrowolny i bezpłatny zarówno dla szkoły jak i uczniów.
Zapisy
  • Zapisy na zajęcia laboratoryjne odbywają się poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny przy każdym z tematów.
  • Zapisu klasy może dokonać wyłącznie nauczyciel odpowiedzialny za tę klasę, który ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem zajęć laboratoryjnych LabZone: spektrum chemii (.pdf) .
  • Po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego, na wskazany adres mailowy, zostanie wysłane potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz ze wskazaniem dostępnego terminu zajęć - spośród podanych na stronie. Terminy proponowane są zgodnie z kolejnoscią zgłoszeń.
  • W przypadku wysokiej liczby chętnych do udziału w zajęciach, utworzona zostanie lista rezerwowa, a zainteresowani zostaną powiadomieni mailem o wpisaniu na tę listę.
  • Zapisy startują 15 września 2025 r. o godz. 12:00 - od tego momentu bedą aktywne linki do formularzy zapisu.
Ważne
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu lub tematu zajęć laboratoryjnych w uzasadnionych przypadkach oraz do odwołania zajęć laboratoryjnych z przyczyn od niego niezależnych. Informacja o ich odwołaniu zostanie przekazana nauczycielowi odpowiedzialnemu za zgłoszoną klasę.
  • Nauczyciel odpowiedzialny za zgłoszonę klasę może odwołać jej udział w zajęciach laboratoryjnych w terminie do 5 dni roboczych przed datą zajęć. 

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
Podczas zajęć uczniowie nauczą się samodzielnie rozdzielać i ustalać skład różnego typu mieszanin przy użyciu różnych metod fizycznych i chemicznych, takich jak: roztwarzanie, sączenie, dekantacja, sublimacja, odwadnianie, ekstrakcja i chromatografia. ROZDZIEL TO! Od mieszanin do czystych substancji

Podczas zajęć uczniowie nauczą się samodzielnie rozdzielać i ustalać skład różnego typu mieszanin przy użyciu różnych metod fizycznych i chemicznych, takich jak: roztwarzanie, sączenie, dekantacja, sublimacja, odwadnianie, ekstrakcja i chromatografia.

dostępnych: 2

6 Listopada 2025
Uczniowie poznają trzy różne oblicza kinetyki i równowagi reakcji chemicznych. Klasa zostanie podzielona na trzy zespoły, z których każdy zajmie się innym zagadnieniem:

Cukier w akcji, czyli jak cukier zmienia bieg światła [Kinetyka inwersji sacharozy]
Uczniowie prześledzą przebieg reakcji hydrolizy sacharozy, obserwując zmiany kąta skręcenia światła spolaryzowanego. Dzięki pomiarom w różnych temperaturach, wyznaczą stałe szybkości i energię aktywacji reakcji. Nauczą się też, jak działa polarymetr i czym jest reakcja pierwszego rzędu.

Niebieski błysk [Badanie kinetyki reakcji jodków]
Uczestnicy eksperymentu poznają, jak wyznaczać rząd i stałą szybkości reakcji dzięki efektowi barwnej przemiany roztworu. Poprzez analizę czasu pojawienia się niebieskiego zabarwienia, nauczą się, jak interpretować dane kinetyczne. Ćwiczenie przybliży im również rolę mechanizmów reakcji chemicznych.

Kwas? Zasada? [Wyznaczenie stałej kwasowości aminokwasów]
Dzięki pomiarom pH uczniowie określą stałe kwasowości wybranych związków organicznych, takich jak glicyna, histydyna czy p-nitrofenol. Zrozumieją, jak zachowują się związki amfoteryczne oraz jak przebiega miareczkowanie potencjometryczne. To ćwiczenie uczy pracy z pH-metrem i analizy krzywych miareczkowania.
Trzy oblicza reakcji chemicznych

Uczniowie poznają trzy różne oblicza kinetyki i równowagi reakcji chemicznych. Klasa zostanie podzielona na trzy zespoły, z których każdy zajmie się innym zagadnieniem:

Cukier w akcji, czyli jak cukier zmienia bieg światła [Kinetyka inwersji sacharozy]
Uczniowie prześledzą przebieg reakcji hydrolizy sacharozy, obserwując zmiany kąta skręcenia światła spolaryzowanego. Dzięki pomiarom w różnych temperaturach, wyznaczą stałe szybkości i energię aktywacji reakcji. Nauczą się też, jak działa polarymetr i czym jest reakcja pierwszego rzędu.

Niebieski błysk [Badanie kinetyki reakcji jodków]
Uczestnicy eksperymentu poznają, jak wyznaczać rząd i stałą szybkości reakcji dzięki efektowi barwnej przemiany roztworu. Poprzez analizę czasu pojawienia się niebieskiego zabarwienia, nauczą się, jak interpretować dane kinetyczne. Ćwiczenie przybliży im również rolę mechanizmów reakcji chemicznych.

Kwas? Zasada? [Wyznaczenie stałej kwasowości aminokwasów]
Dzięki pomiarom pH uczniowie określą stałe kwasowości wybranych związków organicznych, takich jak glicyna, histydyna czy p-nitrofenol. Zrozumieją, jak zachowują się związki amfoteryczne oraz jak przebiega miareczkowanie potencjometryczne. To ćwiczenie uczy pracy z pH-metrem i analizy krzywych miareczkowania.

dostępnych: 2

27 Listopada 2025