Asertywność w pracy pięlęgniarki
Od 11 gru 9:00 do 11 gru 9:00
Od 799,50 zł
- Czy w Waszej pracy zdarzyły się sytuacje trudne w relacjach z pacjentami, ich rodzinami, lekarzami, koleżankami lub z przełożonym?
- Czy pacjenci bywają aroganccy, niezadowoleni, awanturując się o wszystko, pisząc reklamacje lub umieszczając w internecie negatywne opinie?
- Czy zdarzyło się, że ze względu na nierozwiązany konflikt w zespole pracowniczym doszło do jego eskalacji i sytuacji mobbingowych?
- Czy w sytuacji konfliktowej potrafisz sobie skutecznie poradzić, aby nie palić za sobą mostów
i zadbać o wizerunek osoby, która potrafi nerwy trzymać na wodzy?
Jeżeli na którekolwiek pytanie Twoja odpowiedź jest twierdząca, warto skorzystać z warsztatów coachingowo-szkoleniowych mających na celu rozwój Twoich asertywnych kompetencji społecznych
i osobistych w oparciu o komunikację bez przemocy.
Co omawiamy podczas kursu?
- Wprowadzenie do tematyki szkolenia
- Przedstawienie celów i korzyści płynących z udziału w szkoleniu. Poznanie celów uczestników.
- Omówienie znaczenia asertywności w pracy pielęgniarki
- Przedstawienie korzyści wynikających z asertywnego podejścia do pracy zawodowej
- Portret pielęgniarki w oczach pacjenta. Jak społeczne stereotypy przekładają się na nastawienie i zachowanie pacjentów. Stworzenie psychologicznych portretów współczesnego pacjenta, lekarza, koleżanek z pracy w celu budzenia świadomości dotyczącej naszych społecznych oczekiwań.
- Rozpoznawanie sytuacji trudnych w codziennej pracy pielęgniarki.
- Identyfikacja potencjalnie trudnych sytuacji, w których wymagana jest asertywność, na podstawie osobistych doświadczeń.
- Źródła sytuacji trudnych w relacjach z pacjentami i współpracownikami. Jakie zachowania mogą prowadzić do powstania i eskalacji konfliktu.
- Rozpoznawanie emocji i potrzeb pod kątem doskonalenia sztuki opanowania
i koncentracji na poszukiwaniu rozwiązań.
- Podstawowe pojęcia związane z asertywnością:
- Definicja asertywności - czym naprawdę jest, a czym nie jest asertywność. Obalanie nieprawdziwych stereotypów.
- Różnice między prawidłowo pojmowaną asertywnością, biernością/ uległością a agresją
- Znaczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb i granic. Korzyści i zagrożenia płynące
z postawy asertywnej. Wpływ emocji oraz naszych przekonań i starych nawyków na nasze nieasertywne Jak regulować emocje i świadomie czerpać z nich wiedzę.
- Techniki asertywności w praktyce:
- Wyrażanie swoich opinii, potrzeb i uczuć w sposób klarowny i konkretny z szacunkiem dla rozmówcy
- Asertywna prośba, odmowa i reakcja na odmowę zgodnie z komunikacją bez przemocy. Jak zachowa się osoba empatyczno-asertywna.
- Asertywno-empatyczne przekazywanie informacji zwrotnych. Czym informacja zwrotna różni się od destrukcyjnej krytyki. Umiejętność przyjmowania informacji zwrotnych. Jak prosić o informację zwrotną.
- Asertywno-empatyczna reakcja na krytykę. Jak zareagować, gdy czujemy się zranieni.
- Asertywne docenianie i umiejętność przyjmowania pochwał.
- Technika zdartej płyty - kiedy i jak ją stosować, aby nie spalić relacji i nie brzmieć jak automat.
- Umiejętność odsłaniania swoich intencji jako magiczny składnik w budowaniu porozumienia.
- Podsumowanie i ocena efektywności szkolenia:
- Omówienie efektów szkolenia i realizacji celów
- Wypełnienie ankiety oceniającej szkolenie
- Test poszkoleniowy sprawdzający
- Wyznaczenie zadań wdrożeniowych i celów rozwojowych wspierających wprowadzanie nowych nawyków do codziennej pracy.
- Wprowadzenie do tematyki szkolenia