ManageMED
Już 21 listopada, w Krakowie odbędzie się kolejna edycja ManageMED - wyjątkowego kongresu menedżerów i właścicieli placówek medycznych.
Podczas wydarzenia uczestnicy będą mieli okazję skorzystania z licznych wykładów i ćwiczeń, dzięki którym pozyskają aktualną wiedzę i rozwiną swoje kluczowe umiejętności pozwalające jeszcze efektywniej prowadzić placówkę medyczną. Ponadto, dzięki obecności wielu uznanych ekspertów i praktyków wydarzenie jest doskonałym miejscem na poszerzenie swojej sieci kontaktów branżowych.
Agenda wydarzenia (bardziej szczegółowa wersja jest dostępna w załączeniu oraz na stronie spotkania www.managemed.pl):
I. Sesja otwierająca prowadzona na jednej dużej sali z tematami realizowanymi jeden po drugim.
- Ludzie przychodzą do firmy, ale odchodzą od szefa". Inteligencja etyczna w życiu współczesnego menedżera. Jak krok po kroku zbudować zaufanie w zespole pracowniczym i go nie stracić?
- Dlaczego nie potrzebujesz sztucznej inteligencji?
- Miłość niekoniecznie od pierwszego wejrzenia - co zrobić, aby pacjenci nas odkryli, pokochali i zostali z nami na długo?
- Cześć, chętnie Cię poznam, czym się zajmujesz, jak możemy sobie pomóc? - sesja networkingowa dla uczestników konferencji
II. Panele tematyczne czyli prezentacje realizowane równolegle i do wyboru zgodnie ze swoimi preferencjami.
- 7 nawyków skutecznego i angażującego menedżera nowoczesnego centrum medycznego
- Świadomość siebie i samorozwój kluczem do sukcesu zawodowego i osobistego.
- Delegowanie zadań, podejmowanie decyzji i ustalanie celów - jak wykorzystać potencjał zespołu, aby stać się dla innych wzorem do naśladowania?
- Aktualne programy z środkami dla sektora ochrony zdrowia - podział środków, główne priorytety
- Od kompetencji do fachowości. Radzenie sobie z obowiązkami szefa
- Problemy? Wyzwania? A może sytuacje do rozwiązania? Jak za pomocą postawy proaktywnej menedżera inspirować zespół do ponadprzeciętnych rezultatów?
- "Jak planujesz to zrobić" - jak poprzez pytania wzmacniać zaangażowanie pracowników?
- Co dokumentacja medyczna mówi o placówce?
- Optymalne formy zatrudnienia: umowa o pracę, umowa cywilnoprawna czy kontrakt?
- Jak tworzyć i rozwijać wellbeing kadr medycznych?
- Efektywne zarządzanie procesem zakupów medycznych -poznaj MEDlink.
- Czas rozstania. Kiedy i w jaki sposób kończyć współpracę?
- Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta - jak wdrożyć w nowe przepisy?
- BHP w placówce medycznej na bazie własnych doświadczeń. Jak przygotować się do kontroli PiP i sanepidu?
- Pacjent u świadczeniodawcy - jak prawidłowo realizować świadczenia zdrowotne?
- Elektroniczna Dokumentacja Medyczna obowiązkiem świadczeniodawcy na przykładzie rozwiązań Eurosoft
- Zmiany systemowe w realizacji umów z Funduszem - wybrane zagadnienia
- Pacjent w centrum cyfrowej ewolucji - jak prawidłowo prowadzić i udostępniać EDM? Jakie możliwości kryje Internetowe Konto Pacjenta i mobilna aplikacja mIKP?
- Cyberbezpieczeństwo w ochronie zdrowia - czego możemy się spodziewać po Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa KSC 2.0?
- Kocha, lubi, szanuje. W jaki sposób wzbudzać miłość pacjentów do naszej placówki medycznej?
- Obrażają się stajenni i podkuchenne, jak budować postawę asertywną wobec wymagających pacjentów.
- Lojalność pacjenta premium. Co cenią, a czego nie znoszą pacjenci korzystający z usług prywatnie?
- Wybór właściwego systemu do prowadzenia placówki medycznej
- Jak być wyjątkowym na rynku? Nietuzinkowe pomysły na marketing placówki medycznej.
- Fundacja rodzinna jako forma zabezpieczenia prywatnego majątku.
- Formy prowadzenia działalności leczniczej - jaka aktualnie jest najbardziej korzystna?
- Jak być efektywnym liderem? Przywództwo, zarządzanie, dobrostan.
- Mobbing w podmiotach leczniczych - choroba niezdiagnozowana czy nieleczona?
- Nowe podejście do strategii - nad czym się zastanowić budując nowoczesną strategię?
III. Część warsztatowa polegająca na samodzielnej pracy i rozwiązywaniu ćwiczeń przygotowanych przez trenerów. Zajęcia realizowane równolegle i do wyboru.
- Coaching zespołowy w praktyce, czyli sztuka budowania zgranych zespołów.
- Diagnoza dysfunkcji zespołowych?
- Niedopuszczalne przejawy wrogości wśród współpracowników, czyli jak przeciwdziałać mobbingowi?
- Boimy się tego, czego nie znamy, czyli jak budować zaufanie w zespole pracowniczym?
- Prawa pacjenta, czyli wszystko, co powinieneś wiedzieć działając w ochronie zdrowia.
- Case study - analiza przykładowych skarg pacjentów.
- Jak uniknąć sytuacji konfliktowych z pacjentem?
- Odpowiedzialność prawna za naruszenie
- Agile Lider czyli: Jak przekształcić siebie, swój zespół, swoją firmę aby rozwijać się w środowisku VUCA, które jest nową normą.
- co to jest zmiana, transformacja i zwinna transformacja
- czy jestem zwinnym liderem (samoocena - test)
- teorie i narzędzia zwinnego lidera w zarządzaniu zmianami
- tworzę mój własny zestaw narzędzi
- Prosta instrukcja obsługi pacjenta czyli jak za pomocą kluczowych zwrotów, rozwiązać kluczowe wyzwania rejestracji medycznej.
- Jakie są najczęstsze wyzwania rejestracji medycznej?
- Jak dobierać słowa, żeby nie "tworzyć" trudnych pacjentów?
- Jakie słowa klucze pozwalają z tzw. trudnego pacjenta zrobić fana Twojej placówki medycznej?
- Gdzie mieszka content, czyli skąd brać pomysły i jak tworzyć bieżącą komunikację w social mediach marek medycznych?
- Kilka słów o tym jakie cechy powinien mieć dobry content na social mediach
- Szukamy dobrych opowieści o naszych markach (porównania, emocje, historie).
- Tworzenie własnych wpisów zgodnie z wytycznymi.
Ponadto całość uzupełnia moderowana sesja networkingowa pozwalająca poznać bliżej pozostałych uczestników oraz wystawa firm partnerskich dostępna podczas przerw kawowych.
Eksperci występujący na wydarzeniu to m.in.:
- doświadczeni trenerzy biznesu, mający za sobą setki godzin szkoleniowych dla branży medycznej,
- sprawdzeni prawnicy wyspecjalizowani w obszarze obsługi placówek medycznych,
- doradcy biznesowi i strategiczni znający specyfikę branży medycznej,
- przedstawiciele Centrum E-Zdrowia czyli instytucji odpowiedzialnej za proces informatyzacji sektora opieki zdrowotnej,
- specjaliści w obszarze pozyskiwania dotacji unijnych z odpowiednim doświadczeniem w realizacji projektów dla ochrony zdrowia,
- eksperci wspierający proces sprzedaży usług medycznych,
- praktycy w zarządzaniu placówką medyczną,
- profesjonaliści tworzący i chroniący dobry wizerunek centrum medycznego,
- twórcy i oferenci rozwiązań wspomagających pracę całej placówki medycznej.
Dla kogo dedykowane jest to wydarzenie?
- Właściciel placówki
- Dyrektor szpitala oraz przychodni
- Menedżer placówki medycznej
- Kierownik przychodni oraz danych komórek organizacyjnych
- Pozostała kadra zarządzająca podmiotów leczniczych, której zakres obowiązków jest zbieżny z obszarem tematycznym wydarzenia