Marketing Zarządzanie

PRICING. STRATEGIE CENOWE I POLITYKA CENOWA. Praktyczne zarządzanie cenami

location icon
Sala szkoleniowa w Warszawie Plac Inwalidów 10, Warszawa
calendar icon
Od 20 mar 9:00 do 21 mar 17:00
ticket icon
Od 1 230,00 zł

W trakcie szkolenia "Pricing. Strategie cenowe i polityka cenowa. Praktyczne zarządzanie cenami":

  • Pokażemy Ci, że cena to wypadkowa wielu elementów i celów a Ty zdecydujesz, które są naprawdę ważne w Twoim biznesie.
  • Dowiesz się, że na odbiór ceny przez otoczenie wpływa wiele czynników, nauczysz się je identyfikować i poznasz narzędzia, które sprawią, że nawet wyższa cena stanie się akceptowalna.
  • Poznasz różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych - w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji.
  • Przećwiczysz różne metody zarządzania cenami, nauczysz się jak reagować w różnych sytuacjach i jak zwiększać sprzedaż bez ciągłego pogłębiania rabatów.
  • Rozwiążesz wiele case'ów biznesowych co wzmocni Twoją pewność siebie i przygotuje Cię do podejmowania właściwych decyzji w zakresie cen z poziomu zarządzania produktem, kategorią produktową czy biznesem.
  • Na praktycznych przykładach nauczysz się jakich błędów unikać w przyszłości i jakie rozwiązania przynoszą efekty.

Adresaci szkolenia ze strategii cenowych:

  • Szkolenie Pricing. Strategie cenowe i polityka cenowa. Praktyczne zarządzanie cenami przeznaczone jest dla managerów sprzedaży i marketingu, managerów odpowiedzialnych za rozwój biznesu.
  • Szkolenie kierowane jest do osób, które angażują się w proces kształtowania cen i kreowanie polityki cenowej lub są ogniwem komunikującym cenę do otoczenia. Zrozumienie procesów towarzyszących kreowaniu ceny jest jednym z elementów sukcesu i ułatwia w znaczący sposób komunikację z klientami.

Program szkolenia

1. WPROWADZENIE DO PRICINGU

  • Cena jako komunikat rynkowy
  • Sposoby badania cen

2. CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA CEN

  • Co wpływa na cenę z perspektywy konsumenta (B2C), klienta B2B, detalisty i firmy
  • Wrażliwość cenowa

3. TEST DIAGNOSTYCZNY WŁASNYCH DZIAŁAŃ CENOWYCH

  • Identyfikacja i ocena obszarów, które mają wpływ na politykę cenową
  • Sposoby na ograniczenie słabych stron
  • Inteligentne polityki cenowe - case studies

4. KSZTAŁTOWANIE CEN i ETAPY ICH USTALANIA

  • Metoda wartości postrzeganej
  • Ustalanie ceny dla konkretnych produktów
  • Elementy budujące wartość produktu/marki
  • Różnice pomiędzy marżą a narzutem
  • Kto w firmie powinien być odpowiedzialny za kształtowanie cen

5. STRATEGIE CENOWE

  • Strategie w oparciu o klienta (m.in. penetracyjna, cen linii produktów, produktu uzupełniającego)
  • Strategie w oparciu o konkurencję (m.in. naśladowcza, rabunkowa)
  • Dobór strategii cenowych do konkretnych sytuacji
  • Case studies z rynku polskiego i rynków zagranicznych

6. KRAJOBRAZ CEN I MACIERZ CENOWO - JAKOŚCIOWA - NARZĘDZIA DO PRZEWIDYWANIA RUCHÓW CENOWYCH i ICH KONSEKWENCJI NA RYNKU

  • Przyczyny i konsekwencje ruchów cenowych
  • Sposoby na uniknięcie wojny cenowej
  • Zarządzanie markami z różnych półek cenowych
  • Rozszerzanie marki czy tworzenie nowej marki - strategie zarządzania marką z perspektywy ceny

7. STRATEGIE ZARZĄDZANIA CENĄ W CZASACH KRYZYSU I INFLACJI

  • Sposoby na poprawę zyskowności
  • Rozwiązania pozwalające na zachowanie stabilnej ceny w oczach kupującego

8. ZARZĄDZANIE CENAMI, m.in.

  • Strategia penetracyjno - promocyjna wprowadzona w trakcie życia marki
  • Zarządzanie ceną na rynku schyłkowym
  • Zakup "używanej" marki i przyjęcie nowej strategii cenowej przez nowego właściciela
  • Rabaty - strategiczne obniżki cen a regularne rabatowanie

9. TECHNIKI OBRONY CENY

  • Jak rozmawiać z klientami o cenie
  • Rozwiewanie obiekcji i zastrzeżeń
  • Obrona Ceny - sposoby argumentacji

10. CZYNNIKI PSYCHOLOGICZNE W KSZTAŁTOWANIU CEN, m.in.

  • Kotwice cenowe
  • Magia środka
  • Limity zakupowe
  • Sposób prezentowania oferty

Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Zgłoszenie dla firm
21 Marca 2025, 17:00 2 453,85 zł
  Zgłoszenie dla osób indywidualnych
21 Marca 2025, 17:00 1 230,00 zł