PRICING. STRATEGIE CENOWE I POLITYKA CENOWA. Praktyczne zarządzanie cenami
Sala szkoleniowa w Warszawie
Plac Inwalidów 10,
Warszawa
Od 20 mar 9:00 do 21 mar 17:00
Od 1 230,00 zł
W trakcie szkolenia "Pricing. Strategie cenowe i polityka cenowa. Praktyczne zarządzanie cenami":
- Pokażemy Ci, że cena to wypadkowa wielu elementów i celów a Ty zdecydujesz, które są naprawdę ważne w Twoim biznesie.
- Dowiesz się, że na odbiór ceny przez otoczenie wpływa wiele czynników, nauczysz się je identyfikować i poznasz narzędzia, które sprawią, że nawet wyższa cena stanie się akceptowalna.
- Poznasz różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych - w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji.
- Przećwiczysz różne metody zarządzania cenami, nauczysz się jak reagować w różnych sytuacjach i jak zwiększać sprzedaż bez ciągłego pogłębiania rabatów.
- Rozwiążesz wiele case'ów biznesowych co wzmocni Twoją pewność siebie i przygotuje Cię do podejmowania właściwych decyzji w zakresie cen z poziomu zarządzania produktem, kategorią produktową czy biznesem.
- Na praktycznych przykładach nauczysz się jakich błędów unikać w przyszłości i jakie rozwiązania przynoszą efekty.
Adresaci szkolenia ze strategii cenowych:
- Szkolenie Pricing. Strategie cenowe i polityka cenowa. Praktyczne zarządzanie cenami przeznaczone jest dla managerów sprzedaży i marketingu, managerów odpowiedzialnych za rozwój biznesu.
- Szkolenie kierowane jest do osób, które angażują się w proces kształtowania cen i kreowanie polityki cenowej lub są ogniwem komunikującym cenę do otoczenia. Zrozumienie procesów towarzyszących kreowaniu ceny jest jednym z elementów sukcesu i ułatwia w znaczący sposób komunikację z klientami.
Program szkolenia
1. WPROWADZENIE DO PRICINGU
- Cena jako komunikat rynkowy
- Sposoby badania cen
2. CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA CEN
- Co wpływa na cenę z perspektywy konsumenta (B2C), klienta B2B, detalisty i firmy
- Wrażliwość cenowa
3. TEST DIAGNOSTYCZNY WŁASNYCH DZIAŁAŃ CENOWYCH
- Identyfikacja i ocena obszarów, które mają wpływ na politykę cenową
- Sposoby na ograniczenie słabych stron
- Inteligentne polityki cenowe - case studies
4. KSZTAŁTOWANIE CEN i ETAPY ICH USTALANIA
- Metoda wartości postrzeganej
- Ustalanie ceny dla konkretnych produktów
- Elementy budujące wartość produktu/marki
- Różnice pomiędzy marżą a narzutem
- Kto w firmie powinien być odpowiedzialny za kształtowanie cen
5. STRATEGIE CENOWE
- Strategie w oparciu o klienta (m.in. penetracyjna, cen linii produktów, produktu uzupełniającego)
- Strategie w oparciu o konkurencję (m.in. naśladowcza, rabunkowa)
- Dobór strategii cenowych do konkretnych sytuacji
- Case studies z rynku polskiego i rynków zagranicznych
6. KRAJOBRAZ CEN I MACIERZ CENOWO - JAKOŚCIOWA - NARZĘDZIA DO PRZEWIDYWANIA RUCHÓW CENOWYCH i ICH KONSEKWENCJI NA RYNKU
- Przyczyny i konsekwencje ruchów cenowych
- Sposoby na uniknięcie wojny cenowej
- Zarządzanie markami z różnych półek cenowych
- Rozszerzanie marki czy tworzenie nowej marki - strategie zarządzania marką z perspektywy ceny
7. STRATEGIE ZARZĄDZANIA CENĄ W CZASACH KRYZYSU I INFLACJI
- Sposoby na poprawę zyskowności
- Rozwiązania pozwalające na zachowanie stabilnej ceny w oczach kupującego
8. ZARZĄDZANIE CENAMI, m.in.
- Strategia penetracyjno - promocyjna wprowadzona w trakcie życia marki
- Zarządzanie ceną na rynku schyłkowym
- Zakup "używanej" marki i przyjęcie nowej strategii cenowej przez nowego właściciela
- Rabaty - strategiczne obniżki cen a regularne rabatowanie
9. TECHNIKI OBRONY CENY
- Jak rozmawiać z klientami o cenie
- Rozwiewanie obiekcji i zastrzeżeń
- Obrona Ceny - sposoby argumentacji
10. CZYNNIKI PSYCHOLOGICZNE W KSZTAŁTOWANIU CEN, m.in.
- Kotwice cenowe
- Magia środka
- Limity zakupowe
- Sposób prezentowania oferty