PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Kompetencje Product Managera zarządzającego produktem są kluczowe dla realizacji zadań i celów stawianych przed działami marketingu. Szkolenie "Product Management (Zarządzanie produktem). Szkolenie dla Product Managerów" dostarcza managerom i specjalistom marketingu kompleksowej wiedzy i rozwija umiejętności niezbędne do profesjonalnego zarządzania produktem w warunkach zmieniającego się i konkurencyjnego rynku.
Celem szkolenia "Product Management (Zarządzanie produktem). Szkolenie dla Product Managerów" jest zapoznanie uczestników z efektywnym zarządzaniem produktem z wykorzystaniem zarządzania strategicznego i marketingu produktu. Uczestnicy poznają zagadnienia związane z wprowadzaniem nowych produktów, planowaniem ich rozwoju, analizy finansowej produktów oraz zarządzania produktem w sprzedaży.
Biorąc udział w szkoleniu z zarządzania produktem:
- Poznasz rolę jaką pełni produkt manager w organizacji, określisz jego kompetencje i zasoby, których potrzebuje do zarządzania produktem.
- Nauczysz się analizować rynek pod kątem produktu, którym zarządzasz.
- Rozwiniesz swoje kompetencje związane z analizą konsumentów, określeniem grupy docelowej dla produktu.
- Dowiesz się jak dobrać najbardziej odpowiednią strategię cenową dla produktu.
- Poznasz zasady wprowadzania produktu na rynek.
- Nauczysz się zarządzania sprzedażą produktu.
Program szkolenia
1. ROLA PRODUCT MANAGERA
- Rola product managera w organizacji
- Współpraca z innymi działami
- Obszar zadań i działań Product Managera
- Kompetencje i zasoby Product Managera
2. ANALIZA RYNKU
- Segmentacja rynku
- Wielkość rynku
- Badanie rynku dla produktu
- Oszacowanie potencjału rynku dla produktu
3. KIM JEST NASZ KONSUMENT?
- Analiza potencjalnych konsumentów
- Określenie grupy docelowej
- Pozycjonowanie produktów
- Określenie kanałów dotarcia grupy docelowej
4. ANALIZA KONKURENCJI
- Źródła pozyskiwania informacji o konkurentach
- Analiza SWOT
- Poznanie i zrozumienie celów konkurencji
- Analiza produktów i pozycjonowanie
5. STRATEGIE CENOWE
- Tworzenie strategii cenowej
- Tworzenie modelu biznesowego
- Kalkulacja cenowa
6. WPROWADZENIE PRODUKTU
- Proces wprowadzenia produktu na rynek
- Tworzenie listy zadań dla wprowadzanego produktu
- Tworzenie KPI's produktu
- Rola i odpowiedzialność poszczególnych komórek firmy w sukcesie wprowadzenia produktu
- Wsparcie dla wprowadzanego produktu: komunikacja, promocja, dystrybucja, zaangażowanie
7. ROZWÓJ PRODUKTU
- Strategie marketingowe produktu
- Cykl życia produktu
8. ANALIZA FINANSOWA PRODUKTU
- Wyniki sprzedaży
- Marża
- ROI produktu
9. SPRZEDAŻ PRODUKTU
- Zarządzanie produktem w sprzedaży
- Analiza KPI's produktu