Zarządzanie konfliktem
Konflikt jest czynnikiem aktywizującym, integrującym, stwarzającym warunki do zdobywania kompetencji interpersonalnych, w tym takich umiejętności, jak tolerancja i dochodzenie do kompromisu. Konflikty uczą nas społecznego współżycia w wyrażaniu swojej opinii czy stanowiska. Szkolenie pozwoli na przyjrzenie się konfliktom i zrozumienie ich zasad oraz da narzędzia do radzenia sobie z pojawiającymi się konfliktami.
23 styczeń 2025 r.
Godziny zajęć: 09:00 - 15:00
To czy konflikt będzie miał konstruktywny wpływ na zarządzaną organizację, czy zespół ludzi zależy głównie od umiejętności lidera i przywódcy. Złe zarządzanie konfliktem doprowadza do powstania zaburzonych postaw, napięcia i walk - otwartych i tych ukrytych objawiających się sabotażem, bojkotem, szykanami.
Celem szkolenia jest zwiększenie kompetencji w zakresie zarządzania konfliktem, poprzez udrożnienie komunikacji, przyjęcie postaw integracyjnych, a także wypracowanie strategicznych rozwiązań menedżerskich.
Szkolenie odbywa się 100% on-line
Korzyści dla uczestnika:
- Nauczysz się rozpoznawać, otwarte jak i ukryte źródła konfliktów, biorąc pod uwagę pierwsze objawy konfliktów,
- Poznasz swój styl rozwiązywania konfliktów,
- Opracujesz listę wyzwalaczy w Twoim zespole, aby zminimalizować wystąpienie konfliktu destruktywnego,
- Poznasz zalety konstruktywnego konfliktu, w celu jego wykorzystania do rozwoju zespołu,
Program szkolenia:
Konflikt - jego przyczyny oraz skutki, te pozytywne jak i negatywne:
Komunikacja przy zarządzaniu konfliktem w zespole i w organizacji:
- bariery w komunikacji, a także ich eliminowanie,
- unikanie napięć i nieporozumień,
- warunki skutecznego porozumiewania się w grupie,
- normy i zasady współpracy w zespole,
Relacje w zespole. Trening prowadzenia trudnych rozmów ukierunkowanych na rozwiązanie konfliktów:
- cykl OAPD,
- model SMAD,
- metoda Gordona,
- pozycja percepcyjna,
- diagnozowanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów - ćwiczenie "4 style rozwiązywania konfliktu",
Budowanie klimatu organizacyjnego:
- standardy organizacji jako wsparcie efektywności,
- budowanie zaufania wśród pracowników,
- kultura konfliktu,
- systemy integracji pracowników,
Zarządzanie konfliktem:
- techniki wywierania wpływu pozwalające kierować konfliktem, aby osiągnąć zadany cel,
- ćwiczenia rozwijające umiejętności kierowania konfliktem,
- sposoby reakcji ludzi w sytuacji gdy pojawia się konflikt,
- analiza postaw i zachowań osób w sytuacjach konfliktowych - określanie indywidualnego stylu zachowania, czyli w jaki sposób poszczególni uczestnicy reagują na konflikt,
- jednostki konfliktowe,
- rozpoznawanie konfliktu w jego wczesnej fazie,
Typy kultur organizacyjnych:
- klan,
- hierarchia,
- rynek,
- adhokracja,
- wpływ kultury organizacyjnej na powstawanie konfliktów w twojej firmie czy zespole,
Umiejętności osobiste menedżera a rozwiązanie trudnych sytuacji:
- asertywne prawa własne i innych osób,
- postawy życiowe,
- asertywne radzenie sobie w sytuacjach niejasnych,
- klaryfikacja aluzyjnej i uwikłanej krytyki,
- asertywna obrona przed krytyką i atakiem,
Dla kogo jest to szkolenie:
- Dla przedsiębiorców, którzy chcą skuteczniej zarządzać organizacją i osiągać większe zyski, bez względu na branżę i wielkość prowadzonej działalności,
- Dla osób, które chcą usprawnić pracę zespołów/ liderów a w efekcie zwiększyć swoją oraz ich efektywność,
- Dla zespołów, w których występuje konflikt destruktywny,
- Dla managerów, którzy chcą poszerzyć własne kompetencje, a w efekcie zwiększyć efektywność swoich zespołów i poszerzyć własne kompetencje,
Informacje organizacyjne:
Wymagania:
Komputer lub urządzenie mobilne do pracy zdalnej, kamera, mikrofon oraz stabilny dostęp do Internetu.
Wykładowca:
Magdalena Ciesielska
Informacje dodatkowe:
tel. 570-840-760
Cena: 1100,00 zł (w tym 23% VAT)
Cena obejmuje: dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat.