MŁODZIEŻ i DOROŚLI. Dwa światy.

location icon
Pracownia Wsparcia Psychologicznego i Pracownia Szkoleń i Rozwoju przy LAL Ogrodowa 58, Warszawa
calendar icon
Od 8 lut 17:00 do 8 lut 21:30
ticket icon
Od 0,00 zł

Zapraszamy na wydarzenie towarzyszące inauguracji Pracowni Szkoleń i Rozwoju oraz Pracowni Wsparcia Psychologicznego !@#$% przy ul. Ogrodowej 58, ugruntowanych w szerszym ekosystemie edukacyjno-wychowawczym przy Liceum Artes Liberales. 

Cały czas poszukujemy sposobów na to, jak być i jak działać, aby tworzyć dobry, ciekawy, rozwojowy i prawdziwy świat dla młodych ludzi. Tworząc szkołę na co dzień spotykamy się ze światem nastolatków, towarzyszymy im, rozwiązujemy różne sytuacje, wspieramy i wymagamy. Chcemy tym doświadczeniem dzielić się z Państwem w ramach naszych Pracowni.Zapraszamy na wydarzenie stawiające w centrum zainteresowania młodzież i rodziców oraz do spotkania z nami, poznania nas, naszego doświadczenia i rozwiązań.

Pracownia Szkoleń i Rozwoju LAL to miejsce dla Rodziców, Młodzieży, Nauczycielek i Nauczycieli.


PROGRAM | 17:00 - 21:30 

Młodzież i dorośli. Dwa światy.

  • Wstęp kawowy i powitanie
  • Earth Yourself. Wrażliwość i siła - Jarosław Szulski & Joanna Szeluga
  • Myślenie szybkie i myślenie wolne oraz sztuka ich zgrania - Michael Sanderson
  • Jeśli nie Oxford, to co? - Marcin Szala
  • Młodzi dorośli - jak czerpać inspiracje z ich doświadczenia? Junior mentoring - Jadwiga Zdziarska 
  • Przerwa na kawę
  • Pozwól upaść - Ola Woźniak
  • Droga do celu. Coaching edukacyjny jako indywidualne wsparcie dla młodzieży - Marta Dżoga
  • Młodzi i dorośli. Dwa światy. -  Jadwiga, Alex i Angelika

PROGRAM SZCZEGÓŁOWY


  • Earth yourself - wrażliwość i siła.

Jaka jest kondycja psychiczna młodych ludzi, wszyscy wiemy. Przeciążenie, wrażliwość, a czasami nadwrażliwość, osamotnienie. To tylko niektóre wyzwania, z którymi mierzą się nastolatkowie. Porozmawiamy o tym, jak możemy budować wrażliwość i siłę, jak uczyć korzystania z tych dwóch jakości we współczesnym świecie w kontakcie z rówieśnikami i dorosłymi. Podzielimy się z Państwem założeniami i doświadczeniem treningów, które prowadzimy dla młodzieży (17-22 lata).

Jarosław Szulski - współzałożyciel LAL. Uczył i był wychowawcą przez wiele lat w warszawskich szkołach: Batorym i Reytanie. Autor książek o byciu wychowawcą. Popularyzuje humanistyczne założenia w edukacji i wychowaniu w szkole. Współautor Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej i treningów dla młodzieży "!@#$% Earth Yourself"

Joanna Szeluga - psycholożka LAL, trenerka, coach. Prowadzi lekcje psychologii. Lubi włączać w swoją pracę fotografię - prowadzi fakultet "Fotologia". Pracuje dla rodziców i dla młodzieży. Prowadzi warsztaty i indywidualne wsparcie.


  • Myślenie szybkie i myślenie wolne - sztuka ich zgrania.

Do funkcjonowania codziennego jesteśmy zdani na umysł "szybki": postrzegamy, działamy, przeżywamy głównie na zasadzie plus/minus. Choć z takich niedopasowań wynika spora część naszego stresu i ciężkich uczuć, updatowanie oprogramowania szybkiego umysłu najczęściej następuje na tej samej zasadzie - sporadycznie, niespójnie.

Co, jeślibyśmy zaprzęgli nasz wolny umysł do tego zadania?

Michael Sanderson - jeden z pierwszych nauczycieli mindfulness w Polsce. Prowadzi kursy dla dorosłych MBSR, MBCT oraz Trening Uważności prof. Marka Williamsa. Jest też autorem programu dla uczniów i uczennic w wieku 11-15 lat Akademia Mindfulness dla Młodzieży. Na warszawskim SWPS prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych "Nauczanie uważności dzieci i młodzieży". Obecnie rozwija nowy program: Akademia Mindfulness dla Licealisty.


  • Jeśli nie Oxford, to co?

Wybór ścieżki edukacyjnej jest kluczową decyzją w życiu młodego człowieka i jego rodziny. Jak podjąć tę decyzję? Czym się kierować? Z jakiego wsparcia warto skorzystać? Jak i kiedy planować edukację za granicą?

Marcin Szala - współzałożyciel LAL. Wcześniej tworzył Collegium Wratislaviense i Akademeia High School. Absolwent Uniwersytetu Oxfordzkiego na kierunku fizyka i filozofia. Stypendysta Towarzystwa Szkół Zjednoczonego Świata. Uczestnik programu Leadership Academy for Poland, członek TrendHouse.


  • Młodzi dorośli - jak czerpać inspiracje z ich doświadczenia?

Doświadczenie dorastania jest czasami trudnym i niezrozumiałym dla dorosłych procesem. Różnice między rodzicami i dziećmi, ich światy zainteresowań, sposób spędzania wolnego czasu, dostęp do różnych wydarzeń, rozwiązań, czasami powodują niezrozumienie i używanie argumentów, które nie trafiają do młodych ludzi. Czy spotkanie z młodym dorosłym, który pamięta i rozumie ten świat nastolatków, bo sam niedawno go doświadczył, może być pomocne dla rodzica w zrozumieniu potrzeb i wypracowaniu rozwiązań?

Jadwiga Zdziarska - pracuje w LAL organizując wyprawy edukacyjne i wspierając zespół psychologiczno-pedagogiczny. Studiuje psychologię na ostatnim roku. Od wielu lat pracuje z młodszymi podczas obozów i warsztatów grupowych.


  • Pozwól upaść.

Jedną z kluczowych umiejętności przyszłości jest rezyliencja. To umiejętność dostosowania się do zmieniających warunków zewnętrznych. Towarzyszenie młodym ludziom w doświadczeniu porażki bywa dla rodziców wyzwaniem. Do tego dochodzi doświadczenie lęku i chęć wspierania swojego dziecka w tym, aby najlepiej jak to możliwe realizowało zadania i osiągało sukcesy. Chcemy zastanowić się nad rolą porażki w budowaniu mocy młodego człowieka i porozmawiać o tym, co jako rodzice możemy robić, aby w konstruktywny sposób być z dzieckiem w trudnych momentach.

Aleksandra Woźniak - edukatorka, strateżka i konsultantka z zakresu różnorodności oraz mentorka i trenerka umiejętności interpersonalnych. Prowadzi wykłady m. in. na Uniwersytecie Warszawskim, konsultacje ze startupami i mentoring z generacją Z (inaczej GenZ). Prowadzi podcast Trening Upadania, w którym oswaja porażki i dodaje innym odwagi do próbowania.


  • Droga do celu. Coaching edukacyjny jako indywidualne wsparcie dla młodzieży.

Coaching jako narzędzie wspierania rozwoju jest dobrze znany w środowisku biznesowym. Czy może być rozwiązaniem wspierającym młodych ludzi i rodziców? Chcemy podzielić się z Państwem doświadczeniem z prowadzenia procesów coachingowych skoncentrowanych na wspieraniu uczenia się, planowania, dokonywania wyboru rozszerzeń, odkrywania swoich talentów, rozwiązania konfliktów, bycia wspierającym rodzicem.

Marta Dżoga -  pracuje w LAL. Prowadzi lekcje narzędziowni - autorski przedmiot LAL. Praktykuje coaching, którego klientami są głównie nastolatkowie i ich rodzice. Dla nastolatków prowadzi coaching edukacyjny. Rodziców natomiast wspiera prowadząc sesje coachingu rodzicielskiego, tzw. coaching roli. Zdobyła wykształcenie i akredytację ICF PCC. Pracuje według określonych zasad i kodeksu etycznego International Coach Federation. Ma także ogromną wiarę w moc coachingu transformacyjnego, który proponuje klientom i którego sama doświadczyła.


  • Młodzi i dorośli. Dwa światy.

Opowieść młodych dorosłych o potrzebach nastolatków i o tym jak dorośli - rodzice i nauczyciele mogą mądrze towarzyszyć im w procesie dorastania, którego głównym zadaniem jest odpowiedzenie sobie na pytania: Kim jestem? Co chcę robić? Jak chcę być w świecie? Co jest dla mnie ważne?

Jadwiga, Aleks, Alek i Angelika - studenci, którzy jeszcze pamiętają, jak to jest być nastolatkiem i jakie działania dorosłych ich wspierały, a jakie utrudniały stawanie się samodzielnym i odpowiedzialnym człowiekiem.



Dołącz do wydarzenia

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Wejsciówka | Młodzież i dorośli. Dwa światy.
już niedostępne -