Zmiana klimatu w biznesie: Obliczanie i zarządzanie śladem węglowym firmy.
Zmiana klimatu w biznesie: Obliczanie i zarządzanie śladem węglowym
firmy.
Serdecznie zapraszamy na ostatnie przedwakacyjne spotkanie Fundacji Rozwoju Interim Managementu, podczas którego skupimy się na kluczowych aspektach obliczania śladu węglowego przedsiębiorstw i produktów, które stają się niezbędne w świetle rosnącej presji społecznej, regulacyjnej i inwestycyjnej. Podczas prezentacji Konrada Klepackiego oraz Michała Skup omówione zostaną wszystkie trzy zakresy emisji w cyklu życia - od bezpośrednich emisji spowodowanych przez operacje firmy, poprzez pośrednie emisje powiązane z używaną energią, aż do pozostałych pośrednich emisji, które powstają w łańcuchu dostaw i podczas użytkowania i utylizacji produktów firmy.
Zarysujemy jak firmy mogą skutecznie obliczać i zarządzać swoim śladem węglowym, w kontekście sprostania rosnącym wymaganiom legislacji ESG (aspekty środowiskowe, społeczne i zasady ładu korporacyjnego) w ramach obecnych i nachodzących legislacji.
Prezentacja ma charakter "praktycy dla praktyków" - zaprezentujemy rzeczywiste case studies, narzędzia i techniki, które firmy mogą zastosować, aby osiągnąć swoje cele związane z obliczeniem i redukcją emisji. Pokażemy przykłady jak działania związane ze śladem węglowym można przekuć na zwiększenie konkurencyjności firmy na coraz bardziej turbulentnym rynku.
Podczas spotkania:
- wyjaśnimy czym jest ślad węglowy,
- pokażemy, jak policzyć ślad węglowy na przykładzie realnych case studies,
- omówimy, jak firma może potwierdzić zgodność swoich wyliczeń z uznaną jednostką certyfikacyjną.
Poznaj naszych prelegentów:
Konrad Klepacki - Członek FRIM, kierownik projektów z 20 letnim stażem. W ciągu ostatnich 5 lat związany z tematyką zmian klimatycznych i śladu węglowego. Łączy swoje doświadczenie nastawionego na wynik menedżera projektów z pasją pracy przy realnej dekarbonizacji. Opomiarowuje i redukuje emisje gazów cieplarnianych firm i produktów. Tworzy strategie dekarbonizacyjne m.in. dla firm z sektora energetycznego czy produkcyjnego i nadzoruje ich realizacje. Jest konsultantem klimatycznym miasta Gdyni i Krakowa dostarczającym przedsięwzięcia dla zmniejszenia śladu węglowego i zapewnienia dobrego miejsca dla życia mieszkańców. Z wykształcenia finansista. Certyfikowany kierownik projektów, trener, konsultant, innowator. Realizował projekty przemysłowe i informatyczne na kilku kontynentach. Wykłada na studiach MBA i podyplomowych m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego i Collegium Civitas w obszarach: zarządzanie projektami, ślad węglowy i dekarbonizacja, sztuczna inteligencja. Jako konsultant poza obszarem klimatycznym specjalizuje się we wdrażaniu zmian i transformacjach organizacji biorących pod uwagę liczne sprzeczne interesy oraz uwarunkowania środowiskowe, technologiczne i ekonomiczne.
Michał Skup - Specjalista ds. usług z zakresu efektywności energetycznej, dekarbonizacji i ESG. Globalny Menadżer produktu OCS Europe Certification Scheme. Doświadczony audytor wiodący systemów zarządzania jakością i środowiskowego. Menadżer wielu projektów m.in. audytu energetycznego zgodnego z Dyrektywą EU 2012/27/EU transponowanego do prawa polskiego Ustawą o Efektywności Energetycznej, Emisji Bazowych CO2 na potrzeby IV okresu rozliczeniowego Europejskiego Systemu Handlu Uprawnieniami do Emisji (EU ETS) czy rekompensat sektorowych w zakresie sporządzenia niezależnej opinii weryfikatora na temat wniosku o rekompensaty dla sektorów i podsektorów energochłonnych. Doświadczony koordynator prac zespołów ww. serwisów oraz weryfikatorów w zakresie niezależnej weryfikacji i potwierdzenia obliczeń emisji uniknionych w zakresie wniosków do Funduszu Innowacyjności EU (large scale projects).
Harmonogram spotkania:
17.30 - 17.45 - Networking. Przyjdź i porozmawiaj z uczestnikami spotkania. Zapraszamy na dobrą kawę oraz drobny poczęstunek.
17.45 - 19.00 - Prezentacja " Zmiana klimatu w biznesie: Obliczanie i zarządzanie śladem węglowym firmy". Prowadzący: Konrad Klepacki i Michał Skup.
19.00 - 19.30 - Networking.
Organizatorem spotkania jest Fundacja Rozwoju Interim Managementu. Jesteśmy organizacją, która łączy doświadczonych praktyków biznesu z firmami, które potrzebują dodatkowych zasobów wiedzy, kompetencji i zaangażowania na poziomie eksperckim. Chcesz dowiedzieć się więcej jak działamy? Zapraszamy do kontaktu mailowego: [email protected] Więcej na https://frim.org.pl/
Partnerem wydarzenia jest: DNV