NOWOCZESNE STRATEGIE ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
NOWOCZESNE STRATEGIE ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
KORZYŚCI
- Rozpoznasz swój styl kierowania oraz wynikające z niego atuty i ograniczenia,
- Nabędziesz wiedzę potrzebną do delegowania zadań
- Poznasz sposoby formułowania celów i ustalania priorytetów,
- Poznasz metody rozwijania umiejętności i określania indywidualnych cech członków zespołu
- Zdobędziesz umiejętność inicjowania procesu budowania poczucia wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa wśród współpracowników
- Wzmocnisz swoją skuteczność w przekazywaniu konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom
- Nauczysz się efektywnego zarządzania zespołem pracowników.
- Rozwiniesz optymalnie zespół i pracowników.
- Zaprezentujemy sposoby zarządzania procesami wewnętrznymi charakterystycznymi dla zespołów.
METODOLOGIA
Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe:
- warsztat grupowy
- prezentacja multimedialna
- dyskusje grupowe
- ćwiczenia, testy
Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych. Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań.
Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój.
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich kierowników, zarówno tych, którzy dopiero objęli funkcję kierowniczą, jak i dla tych, którzy zajmują się kierowaniem już od jakiegoś czasu. Szkolenie polecane dyrektorom, kierownikom, menadżerom zainteresowanym poprawą swoich wyników, liderom poszukującym nowych sposobów oddziaływania, specjalistom przygotowującym się do zadań zarządczych; każdemu, kto organizuje pracę własną i innych.
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień pierwszy: BUDOWANIE WIZERUNKU SZEFA I KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM
Kreowanie postawy szefa, kierownika, managera- odkrycie własnego potencjału?
Budowanie pozytywnego wizerunku i zaufania wśród podwładnych
Właściwa postawa osoby zarządzającej zespołem
Zadania w zespole - rozwój partnerstwa i współpracy
Mój zespół
Rozpoznawanie potrzeb pracowników
Różnice w oczekiwaniach pracownika i przełożonego
Wzmacnianie zaangażowania zespołu i pracowników
Komunikacja i atmosfera w zespole- kluczowym elementem współpracy zespołowej
Skuteczna komunikacja podstawowym narzędziem menedżera/ kierownika
Funkcje komunikacji w procesie kierowania.
Rodzaje słuchania i rola czujnego słuchania w zadowalającej współpracy
Angażowanie pracowników do działania
Budowanie relacji
Budowanie zaufania wśród podwładnych
Budowanie relacji ze współpracownikami
Tworzenie hierarchii wartości
Relacja szef- kolega
Świadome budowanie relacji - co wolno, a czego unikać
Dzień drugi: DELEGOWANIE ZADAŃ, INFORMACJA ZWROTNA, ZADANIA
Delegowanie zadań
Zlecenie zadań i efektywne ich egzekwowanie
Radzenie sobie z oporem pracownika w przyjmowaniu zadań
Zarządzanie czasem i zadaniami
Motywujący feedback - "informacja zwrotna"
Pochwała/ konstruktywna krytyka
Rola feedbacku w rozwoju jednostki i grupy
Zadanie, jako cel działania zespołu
Czym się różnią cele osobiste od celów zespołu?
Jak komunikować cele
Zadania jako motywator dla pracownika - jak określić zadanie
Wyznaczanie priorytetów
Podsumowanie i ewaluacja szkolenia
Indywidualny plan działania
Moje wnioski
Kim jesteśmy?
Grupę Szkoleniowa SOLBERG tworzą ludzie, którzy w branży szkoleniowej pracują od lat. Nasi trenerzy posiadają często ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkoleniowej. Jesteśmy dynamiczni, otwarci, kreatywni a naszą wspólną pasją jest organizowanie szkoleń.
Grupa Szkoleniowa SOLBERG to zespół wyselekcjonowanych trenerów, coachów, doradców i wysokiej klasy ekspertów posiadających doskonałe przygotowanie merytoryczne, wybitne zdolności dydaktyczne oraz bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń biznesowych.
Co ważne, trenerzy systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe, by inspirować naszych Klientów do osiągania lepszych rezultatów biznesowych. Posiadają również ugruntowane doświadczenie szkoleniowe, w ramach którego wypracowali wiele aktywizujących i niestandardowych metody pracy, docenianych przez uczestników.
Atutem naszej kadry jest również wieloletnie doświadczenie w realizacji usług doradczo- szkoleniowych w zakresie rozwoju organizacji. To kreatywni profesjonaliści potrafiący spojrzeć na funkcjonowanie organizacji, jak i pracowników z wielu perspektyw.
Gwarancje SOLBERG:
- gwarancja małej grupy, tak by skupić się maksymalnie na każdym uczestniku
- gwarancja warsztatowej formy szkolenia, tak by zwiększyć efektywność szkolenia
- gwarancja indywidualnego podejścia do każdego uczestnika- powiedz nam o swoich oczekiwaniach a dostosujemy szkolenie do Twoich potrzeb
Zapraszamy do współpracy.
ORGANIZATOR:
GRUPA SZKOLENIOWA SOLBERG
tel. (33) 300 31 45