LEADERSHIP - zarządzanie i przywództwo
LEADERSHIP - zarządzanie i przywództwo
KORZYŚCI
- umożliwienie uczestnikom wypracowania własnego stylu bycia liderem zespołu, którym zarządzają, w kontekście motywacji zespołu i pracownika oraz zadań zespołowych,
- - nauczenie się sposobów doboru strategii motywacji do człowieka, zadania i funkcji,
- poznanie metod rozwijania umiejętności i określania indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań,
- - nabycie umiejętności współpracy z pracownikiem w budowaniu jego efektywności zadaniowej oraz zaangażowania w realizację celów zespołowych i indywidualnych,
- - wzmocnienie swojej skuteczność w przekazywaniu konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom - informacja zwrotna i jej funkcja motywacyjna,
- - poznanie sposobów egzekwowania wykonania zadań,
- - nabycie umiejętności efektywnego delegowania zadań,
- - nabycie umiejętności wyrażania pochwały i konstruktywnej krytyki,
- - nabycie umiejętności identyfikowania źródeł problemów w zarządzaniu zespołem.
- - wzmocnienie kluczowych kompetencji i strategii pracy menedżerskiej z zespołem.
METODOLOGIA
Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe:
- warsztat grupowy
- prezentacja multimedialna
- dyskusje grupowe
- ćwiczenia, testy
Leadership, to szkolenie mające charakter aktywnego i angażującego warsztatu, którego celem jest praktyczne podniesienie Twoich kompetencji przywódczych. Przywództwo, to szkolenie, na którym:
- zostaniesz zaangażowany/-a do wielu ćwiczeń indywidualnych, zespołowych, prowadzonych w małych grupach, które podniosą Twoje umiejętności efektywnego korzystania z narzędzi lidera w procesie kierowania pracownikami bądź organizacją,
- będziesz rozwiązywał / -a zadania i studia przypadków dotyczące problematyki przywództwa w zespole i organizacji, dzięki temu dowiesz się jakie skuteczne rozwiązania w kierowaniu podwładnymi i organizacją stosują liderzy biznesu,
- wygenerujesz pomysły na bycie liderem i wymienisz doświadczenia z innymi uczestnikami szkolenia podczas burzy mózgów i dyskusji moderowanych.
UCZESTNICY
- menedżerowie/liderzy, którzy chcą wiedzieć, w jaki sposób rozmawiać z pracownikami i jak reagować na opinie, odmowy i trudne sytuacje konfliktowe;
- osoby zarządzające, dla których istotnym elementem budowania relacji jest rozumienie ludzi i umiejętne reagowanie na sytuacje konfliktowe;
- liderzy, którzy chcą rozwijać kompetencje związane z asertywną komunikacją
PROGRAM SZKOLENIA:
LEADERSHIP- świadome przywództwo
- Co oznacza bycie liderem
- Przywództwo vs autorytet
- Świadomość i uważność
Kim są moi pracownicy?
- Czego potrzeba żeby skutecznie motywować pracownika?
- Różnice: komunikacja, współpraca w zespole, podejmowanie decyzji
- Odpowiedzialność zespołowa
- Dysfunkcje pracy zespołowej
- Autonomia
- Wyzwania menedżera w zarządzaniu pokoleniami - jak motywować pracowników z poszczególnych pokoleń?
Inspiracje do lepszego motywowania, zarządzania I wzbudzania zaangażowania
- Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji,
- Współczesne wyzwania motywacyjne
- Triada biznesowej efektywności
Konsekwencja w zarządzaniu, czyli skuteczne komunikowanie:
- Wypracowanie zasad udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
- Osobiste postawy wobec udzielania feedbacku
- Analiza transakcyjna
Zarządzanie poprzez cele- ustalanie priorytetów i koncentracja na celu
- Analiza SWOT jako narzędzie diagnozy stanu obecnego
- Co to jest cel?
- Stawianie i kontrola realizacji celów
- Delegowanie zadań i monitorowanie ich realizacji
- Jak zamienić biznesowe cele SMART w cele inspirujące?
Kluczowe elementy niezbędne do sprawnego zarządzania zespołem i pracownikiem
- Dopasowanie do modelu motywacji pracownika
- Delegowanie zadań
- Odpowiedzialność za wynik
- Motywujący feedaback
- Praca w kluczowych projektach
- Wykorzystanie narzędzi coachingowych w motywowaniu.
- Nowy pracownik vs. "stary" pracownik.
Asertywność menedżera/ lidera/ szefa/ dyrektora
- Stawianie granic
- Ocena vs krytyka
- Budowanie siły lidera
Trudne sytuacje w zespole
- Przyczyny powstawania sytuacji trudnych
- FUKO
- Reagowanie w sytuacjach trudnych
- Wpływ braku reakcji lub niewłaściwej reakcji na cały zespół
Czas trwania:
2 dni -16 h
Cena szkolenia zawiera:
- pakiet materiałów szkoleniowych,
- obiad + przerwy kawowe,
- certyfikat ukończenia szkolenia,
- opcjonalnie: możliwość indywidualnych konsultacji z trenerem w dniu szkolenia celem omówienia istotnych dla siebie, indywidualnych kwestii
Metodologia prowadzenia szkolenia:
Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe.
- symulacje, mini- wykłady- ćwiczenia- prace indywidualne, w parach i grupowe, - dyskusje moderowane przez trenera, - burze mózgów,- case study. Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych.
Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój. Zasadą pracy na naszych szkoleniach jest wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera ma charakter motywujący, otwierający na rozwój. Małe grupy szkoleniowe pozwalają nam na dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb naszych uczestników.
JAK SIĘ ZGŁOSIĆ
Celem dokonania zgłoszenia proszę o przesłanie karty zamówienia na adres: [email protected]
AKTUALNY HARMONOGRAM SZKOLEŃ OTWARTYCH ZNAJDZIESZ NA: https://solberg-szkolenia.pl/#harmonogram
Kim jesteśmy?
Grupę Szkoleniowa SOLBERG tworzą ludzie, którzy w branży szkoleniowej pracują od lat. Nasi trenerzy posiadają często ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkoleniowej. Jesteśmy dynamiczni, otwarci, kreatywni a naszą wspólną pasją jest organizowanie szkoleń.
Grupa Szkoleniowa SOLBERG to zespół wyselekcjonowanych trenerów, coachów, doradców i wysokiej klasy ekspertów posiadających doskonałe przygotowanie merytoryczne, wybitne zdolności dydaktyczne oraz bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń biznesowych.
Co ważne, trenerzy systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe, by inspirować naszych Klientów do osiągania lepszych rezultatów biznesowych. Posiadają również ugruntowane doświadczenie szkoleniowe, w ramach którego wypracowali wiele aktywizujących i niestandardowych metody pracy, docenianych przez uczestników.
Atutem naszej kadry jest również wieloletnie doświadczenie w realizacji usług doradczo- szkoleniowych w zakresie rozwoju organizacji. To kreatywni profesjonaliści potrafiący spojrzeć na funkcjonowanie organizacji, jak i pracowników z wielu perspektyw.
Gwarancje SOLBERG:
- gwarancja małej grupy, tak by skupić się maksymalnie na każdym uczestniku
- gwarancja warsztatowej formy szkolenia, tak by zwiększyć efektywność szkolenia
- gwarancja indywidualnego podejścia do każdego uczestnika- powiedz nam o swoich oczekiwaniach a dostosujemy szkolenie do Twoich potrzeb
Zapraszamy do współpracy.
ORGANIZATOR:
GRUPA SZKOLENIOWA SOLBERG
tel. (33) 300 31 45
[email protected]
www.solberg-szkolenia.pl