Efektywna komunikacja interpersonalna i współpraca w zespole
KORZYŚCI:
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- jest świadomy znaczenia umiejętności porozumiewania się i jej wpływu nabudowanie relacji międzyludzkich,
- potrafi wykorzystywać zasady poprawnej komunikacji niewerbalnej w budowaniu marki własnej/ autorytetu
- zna techniki zadawania efektywnych pytań oraz korzyści z aktywnego słuchania
- potrafi świadomie zarządzać komunikacją werbalną i niewerbalną,
- zna przyczyny powstawania stresu, jego następstwa oraz możliwości jego redukcji w szybki i skuteczny sposób
- definiuje pojęcie stresu
- charakteryzuje możliwe sposoby kontrolowania emocji
- wskazuje typowe źródła stresu, charakteryzuje sposób ich oddziaływania oraz możliwe sposoby redukowania stresu
- stosuje szybkie i doraźne techniki relaksacyjne w celu zmniejszenia napięcia oraz wykonuje praktyczne ćwiczenia redukujące stres, w zależności od warunków otoczenia
INWESTYCJA:
szkolenie STACJONARNE i ONLINE 1590 zł netto / os + 23 % VAT
Cena obejmuje:
- udział w 2-dniowym szkoleniu,
- materiały szkoleniowe,
- karty pracy,
- skrypt poszkoleniowy / e- book,
- certyfikat ukończenia szkolenia,
- ankietowe badanie potrzeb uczestnika
- obiad oraz przerwy kawowe*
*dotyczy szkolenia stacjonarnego
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień 1:
Dzień 1: Efektywna komunikacja interpersonalna
MODUŁ 1: EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ ŹRÓDŁEM SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI
Znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji
Efektywna komunikacja a "bariery" komunikacyjne
Komunikacja to nie tylko słowa, jak wykorzystać świadomie przekaz niewerbalny
Jak się porozumieć, gdy nie ma "chemii" Czym są komunikowania? Ich znaczenie w efektywnej
współpracy zespołu
Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego. Macierz zachowań i reakcji a styl osobowościowy
MODUŁ 2: KOMUNIKACJA WERBALNA VS. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Anatomia wypowiedzi
Słowa niosą moc - co mówić, aby nas słuchano
Wykorzystanie języka wpływu i perswazji
MODUŁ 3: AKTYWNE SŁUCHANIE
Znaczenie słuchania - zasady rządzące aktywnym słuchaniem.
Sztuka zadawania pytań - siła DOBRYCH pytań w komunikacji.
Korzyści z zadawania pytań.
Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
Prowadzenie rozmów poprzez zadawanie pytań.
MODUŁ 4: ASERTYWNA KOMUNIKACJA W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH
Czym jest asertywność?
Asertywne wyrażanie oczekiwań - komunikat JA.
Egzekwowanie własnych praw i ustanawianie granic psychologicznych.
Metody mówienia NIE w ujęciu asertywnym
Nierealne żądania. Obrona przed szantażem, manipulacją i agresją.
Jak skutecznie kontrolwać rozmowę?
Asertywna komunikacja bez nieporozumień. Informacja zwrotna i inne komunikaty asertywne .
Dzień 2:
Dzień 2: Komunikacja i współpraca w zespole
MODUŁ1: SYTUACJE TRUDNE I KONFLIKTOWE I SPOSOBY ICH ROZWIĄZYWANIA
skąd się biorą konflikty i jak im zapobiegać
rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych
analiza i sposoby rozwiązania konfliktów w praktyce
MODUŁ 2: ROLA INFORMACJI ZWROTNEJ W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ I BUDOWANIU RELACJI
Dobra" i "zła" informacja zwrotna - cechy.
Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach
Krytyczna informacja zwrotna
Pochwały i okazywanie uznania - jak to działa na innych.
MODUŁ 3: KOMUNIKACJA W ZESPOLE
Role zespołowe
Określenie cech efektywnych zespołów
Relacje wpływają na cały zespół
Doceniaj wysiłki- zauważaj starania
Asertywna komunikacja w kontaktach ze współpracownikami
MODUŁ 4: TWORZENIE, ROZWÓJ I WZMACNIANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ
Różnice między grupą ludzi, a zespołem,
Cele, zadania - perspektywa indywidualna i zespołowa
Kompetencje miękkie w budowaniu siły zespołu: cierpliwość, asertywność, kreatywność...
Filary efektywnej pracy zespołowej,
Zagrożenia w budowaniu siły zespołu,
Moja rola i pozycja w zespole i jego wpływ na wynik końcowy,
Małe rzeczy o wielkim znaczeniu - uważność, feedback, zmienność
Kim jesteśmy?
Grupę Szkoleniowa SOLBERG tworzą ludzie, którzy w branży szkoleniowej pracują od lat. Nasi trenerzy posiadają często ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkoleniowej. Jesteśmy dynamiczni, otwarci, kreatywni a naszą wspólną pasją jest organizowanie szkoleń.
Grupa Szkoleniowa SOLBERG to zespół wyselekcjonowanych trenerów, coachów, doradców i wysokiej klasy ekspertów posiadających doskonałe przygotowanie merytoryczne, wybitne zdolności dydaktyczne oraz bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń biznesowych.
Co ważne, trenerzy systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe, by inspirować naszych Klientów do osiągania lepszych rezultatów biznesowych. Posiadają również ugruntowane doświadczenie szkoleniowe, w ramach którego wypracowali wiele aktywizujących i niestandardowych metody pracy, docenianych przez uczestników.
Atutem naszej kadry jest również wieloletnie doświadczenie w realizacji usług doradczo- szkoleniowych w zakresie rozwoju organizacji. To kreatywni profesjonaliści potrafiący spojrzeć na funkcjonowanie organizacji, jak i pracowników z wielu perspektyw.
Gwarancje SOLBERG:
- gwarancja małej grupy, tak by skupić się maksymalnie na każdym uczestniku
- gwarancja warsztatowej formy szkolenia, tak by zwiększyć efektywność szkolenia
- gwarancja indywidualnego podejścia do każdego uczestnika- powiedz nam o swoich oczekiwaniach a dostosujemy szkolenie do Twoich potrzeb
Zapraszamy do współpracy.
ORGANIZATOR:
GRUPA SZKOLENIOWA SOLBERG SP. Z O.O.
tel. (33) 300 31 45